Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Společnost Creative oznámila 3D Blaster GeForce 2 GTS

5.5.2000, Petr Klabazňa, zpráva
Společnost Creative oznámila 3D Blaster GeForce 2 GTS

První gigatextelový hráčský akcelerátor na světě s novým grafickým procesorem GeForce 2 GTS od NVIDIA


--Praha, 3.května 2000--Společnost Creative Labs Europe, špičkový poskytovatel řešení pro osobní digitální zábavu (Personal Digital Entertainment - PDE) a řešení pro Internet zveřejnila uvedení na trh nového grafického akcelerátoru nové generace 3D Blaster® GeForce 2 GTS™. Karta 3D Blaster® GeForce 2 GTS™ je založena na nejnovějším grafickém procesoru od společnosti NVIDIA (Gigatextel Shading Graphics Processing Unit – GPU) umožňujícím v reálném čase provádět stínování na úrovni jednotlivých pixlů, což výrazně zlepšuje vzhled obrázků až na špičkovou fotorealistickou kvalitu.
Karta 3D Blaster® GeForce 2 GTS, která je další generací cenami ověnčené karty 3D Blaster® 256 Pro, uvádí na světlo světa radikálně novou technologii od společnosti NVIDIA s názvem stínový rasterizér (Shading Rasteriser – NSR), která umožňuje stínování až na úrovni jednoho pixelu. Tento nový stroj simultánně pracuje se sedmi pixely v jednom průchodu v ve čtyřech proudech, což umožňuje vytvořit osm textelů v jednom hodinovém cyklu. Nová architektura přináší špičkový výkon umožňující rychlost vyplňování až 1,6 Gigatextelu. Jedná se o dramatické zlepšení v oblasti výkonu zpracování textur ve srovnání s jakýmkoli jiným grafickým procesorem určeným pro spotřební sféru. S druhou generací strojů pro hardwarové transformace a osvětlení (TL) tato nová karta může zpracovat více než 25 milionů trojúhelníků za sekundu.
3D Blaster® GeForce 2 GTS od společnosti Creative na sobě nese paměti 32 MB DDR pracující na frekvenci 333 MHz, a zajišťuje tak přenosové pásmo 5,3 GB/s. Toto řešení umožňuje uživatelům PC, aby si vychutnali přesné znázornění povrchu a textur v reálném čase tvořící filmům ekvivalentní na detaily bohatá prostředí. Tyto přesvědčivé vizuální prvky jsou umožněny operacemi na úrovni pixlu. V tomto procesu jsou pixlům přiřazeny různé atributy jako je barva, světlo, stín, odrazivost, lesk a další tak, aby bylo přesně možno modelovat komplexní prostředí. Uživatelé zaznamenají význačné zlepšení oproti technikám mapování textur, které byly charakteristické již pro předešlé grafické akcelerátory.
“Společnost Creative je pyšná na to, že může po úspěšné kartě 3D Blaster Annihilator Pro přijít s novým grafickým akcelerátorem, jež přináší hráčům tak významná zlepšení. Naši uživatelé chtějí od našich karet více, než chtěli kdy dříve, skutečnou realitu, grafiku a jemnějšími detaily,které jim umožňují prožít skutečnou digitální zábavu. Spojení nového grafického procesoru od společnosti NVIDIA spolu s naší technologií umožňuje našim uživatelům vychutnat si stínování, osvětlení, hmotu a texturu materiálů a pohybové efekty jako v běžném životě za vynikající cenu,” řekl Eion Leyden, evropský manažer videoproduktů společnosti Creative.
“Spolupráce se společností Creative, jedním z vedoucích dodavatelů multimediálních produktů a periferiíí pro osobní počítače, nám umožňuje kapitalizovat vzájemnou vizi, že multimédia zapříčiňují revoluci ve způsobu lidské interakce s PC,” řekl Dan Vivoli, starší viceprezident marketingu od společnosti NVIDIA. Použitím procesoru GeForce 2 GTS na kartě 3D Blaster® společnost Creative učinila radikální krok směrem k interaktivnímu fotorealistickému zážitku v reálném čase na PC.”

Technické parametry karty 3D Blaster® GeForce 2 GTS™
  • Osazena prvním specializovaným stínovacím procesorem na světě – procesorem NVIDIA GeForce 2GTS
  • Vyspělá 256-bitová grafická architektura
  • AGP 4X s podporou rychlých zápisů
  • Hardwarový celoobrazovkový antialiazing (FSAA)
  • Stínování a rastrování NSR od společnosti NVIDIA – multi operační jednoprůchodový rasterizér
  • 32 MB na paměti DDR efektivně pracující na frekvenci 333 Mhz
  • Šířka pásma dedikované paměti 5,3 GB/s
  • Čtyři proudy zpracování pixelů, které renderují až 8 pixelů během hodinového cyklu umožňujícího dosáhnout špičkové výkonnosti 1,6 gigatextelů
  • Jednotka na hardwarové zpracování transformací a osvětlení druhé generace (TL) zpracovává více než 25 milionů trojúhelníků za sekundu
  • Optimalizovaná akcelerace příkazů Direct3D® a OpenGL®
  • Vyspělý na úrovni pixelu, z hlediska perspektivy správného texturování, včetně stínování a osvětlení, kubické prostorové mapování, mapování nerovnosti povrchu na úrovni pixelu, mapy světel odrazů a komprese textur (DXTC, S3TC)
  • Vysoce výkonné 2D, GUI a DirectDraw®
  • Rozlišení obrazovky až 2048x1536 bodů, optimalizováno pro barevnou hloubku 32, 16 a 8 bitů na pixel
  • Obnovovací frekvence až 240 Hz zabraňuje vytváření flekatého obrazu
  • Vyspělé zpracování videa pro ovladače DirectShow®, kódování MPEG1, MPEG2
  • Zlepšená kompenzace pohybu pro přehrávání celoobrazovkového videa
  • Vícebodová bilineární transformace videa a filtrace
  • Několik videooken s hardwarovou konverzí prostoru barev
  • DVD alfa míchané skládání na úrovni menší než obrázek

Software pro 3D Blaster® GeForce 2 GTS
  • Enhanced BlasterControl™ 4.0
  • Hudební videopřehrávač Lava!™
  • Music Video Player
  • Media Ring™ Talk
  • E-Color® Colorific® a 3Deep®
  • GeForce 2GTS demonstrační program

Cena a dostupnost
3D Blaster® GeForce 2 GTS bude dostupný od line a v maloobchodní síti během května 2000 za odhadovanou maloobchodní cenu 349,99 USD. Další informace o tomto novém produktu budou k nahlédnutí na uzlu www.creative.com.


Tisková zpráva