Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Stadia i přes sliby nenabízí ve hrách 4K při 60 FPS

26.11.2019, Jan Vítek, aktualita
Stadia i přes sliby nenabízí ve hrách 4K při 60 FPS
Služba Google Stadia zatím sbírá spíše negativní hodnocení zákazníků i tisku a je znát, že na ni skutečně ještě neuzrál čas. Google sice nemůže ovlivnit kvalitu linek, které zákazníci využívají, ale řada věcí jde prostě na jeho triko. 
Google Stadia, stejně jako veškeré další podobné služby, bude mít proti sobě jednu podstatnou nevýhodu, kterou těžko ovlivní. Je to kvalita internetového připojení, které musí být rychlé a stabilní, abychom mohli mluvit o kvalitním zážitku. Takové ale zdaleka nemá k dispozici každý a to platí i na mnoha místech v USA, kde existují regiony ovládané jen jedním poskytovatelem a ten si pochopitelně diktuje.
 
Američané už také nemají zajištěnou síťovou neutralitu, takže ISP jim mohou data ze streamovacích služeb škrtit anebo počítat. Ostatně pokud by si někdo chtěl často hrát ve 4K při 60 FPS, znamenalo by to přenos obrovských objemů dat a to se poskytovatelům pochopitelně nemusí zamlouvat, ačkoliv Google veřejnost přesvědčoval, že ti přece nejsou hloupí a budou chtít zákazníkům vyhovět, což je poněkud vzdálené realitě mnoha regionů. 
 
 10,7 TFLOPS grafického výkonu má mít Stadia připraveno pro každého z nás
 
Když se k tomu přidá i obecná nedokonalost služby Stadia zastřešená stále ještě slabou nabídkou her, nevzniká produkt, který bychom si mohli obecně pochvalovat. Nyní nám jde konkrétně i o to, že ačkoliv Google sliboval rozlišení 4K při 60 FPS pro řadu her, realita je opět jiná. 
 
Google už potvrdil informace, že tomu skutečně tak je. Například Destiny 2 je renderována pouze v rozlišení 1080p. Pro Red Dead Redemption 2 platí alespoň 1440p, ovšem při 30 snímcích za sekundu, přičemž uživatelé lačnící po 4K/60 si museli právě proto zaplatit za Stadia Pro, aby nakonec hlavní slibovanou výhodu nezískali. Mnozí si asi nevšimli jednoho z nejstarších obchodních triků, a sice malinké poznámky, že 4K/60 je maximum. Jak je ale možné, že Destiny 2 běží ve Full HD, čili v nižším rozlišení než na PS4 Pro, která má mnohem slabší grafický výkon, než slibuje Stadia? 
 
 
To ví asi jen Google, který také už přispěchal s odpovědí na tato odhalení: "Stadia streamuje ve 4K a při 60 FPS, což zahrnuje celou naší grafickou pipeline od hry po obrazovku. Vývojářům ovšem dáváme svobodu rozhodnutí, jak zajistit nejlepší obrazovou kvalitu a snímkovací frekvenci pro Stadia a jsme ohromeni tím, co byli schopni nabídnout pro první dny provozu služby". Google také předpokládá, že vývojáři budou rozlišení a kvalitu obecně ještě ladit. 
 
K tomu by se chtělo ovšem říci, že takto evidentně nevyladěná služba by neměla platící zákazníky stavět do role pokusných králíků a Google měl přijít spíše s veřejnou neplacenou betou. Anebo měl Google udělat alespoň tu věc, aby rozlišení a snímkovací frekvenci streamu přizpůsobil hře, neboť nemá žádný význam posílat jako 4K stream rozlišení Full HD, naopak je to kontraproduktivní. 
 
Zdroj: KitGuru