"...na elektrifikované trati až 160 km/h..."
Tak je jistě pitomost, aby tohle jezdilo na elektrifikované trati :-).
Ale jinak budiž - prostě jiný pohon. Jestli někdo vnímá naftu jako fuj, fuj, no tak ať to klidně jezdí na baterie.
V USA to asi vyřeší tak, že po nějakých cca 200 km to prostě v nějaké zastávce postojí déle, protože se to bude nabíjet ;-).
Anebo to bude hybrid, ale předpokládám, že ten už je dnes neakceptovatelný.
Odpovědět0 0
Tak ono právě dává smysl, aby to např. jelo po hlavním elektrifikovaném koridoru, tam se to za jízdy dobije, a pak to obočí obsloužit nějakou neelektrifikovanou lokální trať...
Tím se vyhnete potřebě dlouhé zastávky a maximálně využijete potenciál takového vozu...
Odpovědět1 0
Ano, tahle aplikace bateriového napajení vozidel má logiku a je zřejmě opravdu použitelná
Odpovědět0 0
Tak on může jezdit i na linkách koridor-prdel a dobíjet v koncových stanicích při čekání na cestu zpět.
Odpovědět0 0
A proč by to byla pitomost? Slyšel jsi někdy o parciálním trolejbusu? Na elektrifikované trati nespotřebováváš baterku a naopak ji dobíjíš, abys to mohl použít tam, kde elektrifikovaná trať není. Takhle to funguje např. v některých (i českých) městech, kde to v rámci centra města jezdí jako trolejbus, pak to shodí sběrače a jede do okrajových částí města, kde je nesmysl tahat troleje, jako elektrobus (na nabitou baterku, kterou nabil při jízdě pod trolejemi). Takže můžeš mít třeba u vlaku nějakou relativně krátkou část elektrifikovaného úseku, kde si i při jízdě dobíjíš baterku, abys na té zastávce nemusel čekat déle na nabíjení.
Odpovědět1 0
Dobrá pánové, v pořádku ;-).
Odpovědět0 0