Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Star Citizen 2.6: nový engine i mariňácká řežba

28.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Star Citizen 2.6: nový engine i mariňácká řežba
Cloud Imperium Games (CIG) si pro nás připravili vánoční dárek v podobě alfaverze Star Citizen 2.6, která přináší řadu novinek. Tou zásadní, ale nekomplikovanou, je využití enginu Lumberyard od Amazonu, ale je toho mnohem více.
Již několik dní si tak můžeme zkoušet novou verzi vyvíjené hry Star Citizen, a to 2.6, která má stále velice daleko k dokonalosti i co se týče toho mála, co nám vývojáři zatím dali k dispozici. Otevřený svět s hlavním středobodem v podobě planety Crusader a přilehlé základny má pořád plno chyb, které se projevují třeba marnými pokusy o přivolání lodi z hangáru, nebo i tím, že z ní při letu náhle vypadneme a pak už se můžeme jen smutě koukat, jak se vzdaluje. CIG mají před sebou ještě hodně práce a mohlo by se zdát, že přechodem z masivně upraveného CryEngine na Lumberyard si situaci výrazně zkomplikovali, ale tak tomu není. Enginy si jsou totiž velice podobné, a tak přechod na nový zabral sotva den a nic nebylo nutné dělat znova.




- klikněte pro zvětšení -


A co se tím získá? Lumberyard je orientován na cloudové a online služby, což je u hry jako Star Citizen samozřejmě důležité a jde především o lepší správu připojených uživatelů pomocí GameLift a pak je tu také provázanost se službou Twitch a jejími ChatPlay a JoinIn, což se bude hodit lidem zajímajícím se o Let's Play. Chris Roberts také do budoucna slíbil výrazné úpravy enginu týkající se umělé inteligence, animace a sítí.


Co nového si ale můžeme sami vyzkoušet ve verzi 2.6? Vylepšené a přehlednější základní menu nám nabídne nový mód do Arena Commanderu, což je Pirate Swarm. Bojovat budeme proti stále intenzivnějším nájezdům pirátů, abychom si mohli pořádně vyzkoušet boj ve své lodi, přičemž nepřátele už budou po sobě zanechávat různé bonusy jako palivo pro přídavné spalování, munici či balíčky pro opravu lodi. A především tu máme odemčenu řadu lodí pro volné použití, jejichž letový model a celkové chování bylo výrazně upraveno.

Příznivci FPS pak mohou využít zbrusu nový modul Star Marine, který můžeme označit jako vesmírný Counter-Strike. Bojovat můžeme ve stylu všichni proti všem nebo v týmech (mariňáci vs. banditi) o nadvládu nad čtyřmi přístupovými body. V Arena Commanderu i zde už jsou také k dispozici tabulky s nejlepšími hráči a systém sběru bodů na základě našeho výkonu.

Star Citizen je ale také řádně náročná hra a i při nastavení nízkých detailů nám nebude stačit grafická karta se 2 GB paměti, a to kvůli detailním texturám. V takovém případě lze doporučit upravené soubory user.cfg, které zařídí, aby si i majitelé slabších sestav užili vyšší snímkovací frekvenci. Ta je totiž vždy lepší než slideshow krásně detailních obrázků.

Více o nové verzi Star Citizena se dozvíte v odkazu na zdroj aktuality.

Zdroj: Star Citizen