Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12

4.7.2017, Jan Vítek, aktualita
Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12
NVIDIA, aniž by se o tom nějak rozkřikovala, aktivovala podporu API DirectX 12 i na starých kartách GeForce sérií 400 a 500, což jsou modely založené na čipech generace Fermi. Vyplatí se něco takového?
Podpora DirectX 12 na grafických kartách NVIDIA GeForce 400 a 500 platí pro nejnovější ovladače verze 384.76, přičemž server WCCFTech má ještě k dispozici starou kartu Zotac GeForce GTX 580, a tak se jeho redaktor rozhodl, že tohoto staříka vyzkouší. 
 
Výsledek obrázku pro nvidia fermi
 
GeForce GTX 580 je to nejlepší ze své generace, pokud počítáme herní karty s jedním čipem. Nicméně dnes by tato karta oproti novinkám už neobstála, však má pouze 512 shaderů ještě v čipu s dvojitým taktem, který tak sám pracuje na 772 MHz a shadery pak na 1544. Paměti GDDR5 sice mají slušnou šírku sběrnice 384 bitů, ale taktovány jsou na 4 GHz. Ve výsledku se výkon takové karty vejde někam mezi GeForce GTX 1050 a GT 1030, ale také jde o téměř sedm let starou kartu. 
 
WCCFTech testovali tuto kartu na adekvátním stroji vybaveném procesorem Core i7 2600K generace Sandy Bridge (ovšem přetaktovaném na 4,2 GHz) a s 8 GB paměti DDR3. Využily se především testy 3DMarku, a to TimeSpy (DX12) a FireStrike (DX11), kde bude problém především jen 1,5 GB paměti na kartě. V TimeSpy karta získala jen 786 bodů a ve FireStrike pak 4806 bodů, což je v prvním případě asi osmina výkonu aktuální GTX 1070 a v druhém pak cca čtvrtina. 
 
 
Pak tu máme zajímavější testy, které už ukazují rozdíl mezi DX11 a DX12 ve hrách a také prostý výkon v moderních AAA titulech, takže tu máme takovou malou retrorecenzi. Na příkladu Battlefield 1 se ukazuje, že o zapnutí DX12 na kartách Fermi se snad ani nemá cenu pokoušet, neboť v tomto případě se ukázal propad z minimálních 35 FPS na 25 FPS, což byl jediný zaznamenatelný efekt zapnutého DX12. 
 
 
Redaktor pak ještě zkusil, jak dobře jsou na vysokou či střední kvalitu hratelné tituly jako Mass Effect: Andromeda a Mirrors Edge: Catalyst, které prezentují dnešní AAA hry. Ukázalo se, že to je minimálně stejné jako v případě Battlefield na DX11, takže i sedm let stará karta nám stačí na to, abychom si dnes ve slušné kvalitě na Full HD zahráli. Samozřejmě to není 60 FPS, ale i těch 35 stačí. 

Zdroj: wccftech
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.