Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.9.2023, Karel Polívka, aktualita
Krátce po uvedení se tým Starfieldu a Phil Spencer, CEO herní divize Microsoftu, už stihli pochlubit, že hra má více než 6 milionů hráčů, v den uvedení ji hrálo současně více než 1 milion lidí a jde o nejvíce úspěšné uvedení hry Bethesdy v historii.
Andir (749) | 11.9.202315:05
nedivím se je to úžasná hra snad nejlepší za poslední dlouhé roky spolu se cyberpunkem, už jsem potkal několik zaritých pskařů co mě prosili aby si to mohli u mě na pc zahrát :D protože nemohou :D
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 10.9.202321:00
Podle mě je to přeceněné. Ten engine 10 let přesluhuje...
Odpovědět0  0
mittar (163) | 9.9.202321:19
Mám odehráno 7 hodin a baví mě to, připomnělo mi to The Outer Worlds což byla super gameska kterou jsem dohrál dvakrát a taky se tam loadovalo úplně stejně při přechodu z­/do lodi či budov atp, takže zklamanej nejsem i když jsem po těch hejtech váhal, ale dobře jsem udělal, že jsem se jimi neřídil. Mám rád příběhovky, takže mě prozkoumávání ­"generovaného­" vesmíru nechává klidným, evidentně zálěží co kdo od té hry chtěl, u mě to je příběh, takže cajk.
Odpovědět0  0
eviljack (14) | 9.9.202320:04
Neumíte skloňovat?
Odpovědět1  0
JiVy (618) | 10.9.202310:56
Přesněji řečeno, neumějí stupňovat.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 10.9.202311:50
Pokud narážíte na ten způsob zápisu nadpisu, jde o záměr, jelikož to umožňuje použití co nejvíce klíčových slov při využití co nejméně znaků, viz mé předchozí aktuality: https:­/­/www.svethardware.cz­/karel­-polivka­/autor/
Odpovědět0  1
JiVy (618) | 10.9.202312:02
OK, úkol splněn. Co na tom, že to ­'není česky­'....
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 10.9.202312:24
Umožňuje to prostě použití co nejvíce klíčových slov při využití co nejméně znaků. Někdy je to boj doslova o každý znak, což není zrovna příklad této aktuality, ale třeba v jiném případě zde:
https:­/­/www.svethardware.cz­/nova­-saga­-zaklinace­-uz­-temer­-260­-vyvojaru­-cyberpunk­-2077­-dalsi­-rozsireni­-nebude­/59925
...právě tento způsob zápisu umožnil, aby byla v nadpisu všechna klíčová slova, která jsem tam chtěl mít s tím, aby se to ve všech rozlišeních vešlo do layoutu webu a vyhrazenému prostoru pro nadpis. Jakmile jsem ten nadpis zkoušel napsat nějak ­"hezky česky­", tak to bylo vždy příliš dlouhé ­(přičemž nejde jen o počet znaků, ale také o zalomení slov, což může v prostoru webu nadpis fakticky velmi výrazně prodloužit­). A když už jsem s nějakým způsobem zápisu začal, tak jej používám i tam, kde to není úplně nezbytně nutné. Navíc to takto považuji i za více přehledné z hlediska rychlé orientace, čeho se jednotlivé články­/aktuality­/záznamy týkají.
Odpovědět0  1
631275 (287) | 8.9.202322:29
Fallout křížený s early verzí no mans sky. Počkám rok, než se to odladí, a domodují se quality of life vylepšení. Pak budu hrát. Hru mám z amd rewards.
Odpovědět2  0
Takže nikdy, žíly mi to netrhá
Odpovědět0  0
honza1616 (3712) | 8.9.202317:06
I když jsem v cílové skupina na kterou směřují hry s touto tématikou, Bethesda se netrefila s žánrem.
Dejme tomu....
I když jsem planoval si ji koupit, nakonec jsem ji dostal ke koupenému CPU jako bonus zdarma . Jasně o to víc si mám přestat stěžovat když to mám zdarma.

Co ale nechápu, tak je to vysoké hodnocení.
Hry od Bethesdy jsem nikdy nehrál ­(naštěstí?🤔­)....
Jestli toto je jejich nejlepší hra, tak raději nechci na svém PC vidět ty ostatní ani kdybych je dostal v nějakém balíku ­"výročí studia­" zdarma 🤣

Tragická grafika na dnešní dobu a vzhledem k tomu až nečekaně nízké FPS,
herní mechaniky stojí za vyliž ­(_­).­(_­) ....
tragické ovládání a rozhraní
⬆️⬆️A za tohle má ta hra tak vysoké hodnocení?? To snad ne🤦🏻‍♂️
Odpovědět2  3
unreall (538) | 8.9.202317:27
A nenapadlo vás, že v tom vysokom hodnotení bude asi nieco viac, ako len povrchne zhodnotenie najviditeľnejších veci?

Problémy s výkonom sú spôsobené už zastaralým enginom, na ktorý lepia stále viac nových technológii. Práve preto sa v podstate neprejaví vykon moderných viacjadrových procesorov. Základ bol napísaný ktovie kedy ešte.

Odpovědět3  1
Karel Polívka (1098) | 8.9.202318:15
"Hry od Bethesdy jsem nikdy nehrál­"
No a v tom bude zakopané jádro pudla, aneb že jste od toho prostě čekal vesmírnou simulaci a nikoli RPG od Bethesdy :­-­)

"A za tohle má ta hra tak vysoké hodnocení?? To snad ne­"
Tak ono hodnocení her nějakým jedním číslem obecně považuji za nesmyslný koncept, z čehož vychází spousta naprosto zbytečných hádek a emotivních výlevů.

Jak jsem napsal v textu aktuality, nejsem z finální podoby hry ani zklamaný, ani nějak extra nadšený, prostě ji vnímám jako OK a je to typ hry, který mě baví. Herní světy od Bethesdy obecně mě baví. A že někoho jiného nebaví? No a co? No tak ten ty hry hrát nebude a namísto nich bude hrát jiné, které zrovna jemu sednou více, problém vyřešen.

Mě třeba zase nepřipadá jako něco zábavného Star Citizen – a není to o technických aspektech. Ale rozumím důvodům, proč ta hra dokáže někoho zaujmout, aby v ní trávil čas a co všechno dokáže nabídnout. A stejně to za účelem zábavy nechci hrát. Ale někoho jiného to baví a hraje to. A že je v některých aspektech ­(nebo třeba i v mnoha aspektech, ať mě někdo nechytne za slovo­) lepší než Starfield? No a co? Výslednou zábavnost tvoří celek a individuální požadavky každého z nás, ne pouze technikálie.

Pročetl jsem už o Starfieldu celou řadu komentářů na různých webech a u různých videí a závěrem je šokující zjištění, že ti, co se těšili na novou RPG open world hru Bethesdy, ti dostali novou RPG open world hru Bethesdy a teď mají zase na pár let vystaráno :­-­)

Jinak už před více než rokem jsme zde na SHW 17.6.2022 psali o tom, že ve Starfieldu nepůjde na planetách přistávat, ale budeme se na ně loadovat ­(přímo v nadpisu, nebo v samotném obsahu je zmíněn termín ­"fast travel­"), což je přesně to, co jsme teď po více než roce dostali, ale někteří jsou tím stejně zaskočení: https:­/­/www.svethardware.cz­/starfield­-nas­-nenecha­-pristavat­-na­-planetach­-budeme­-se­-na­-ne­-loadovat­/57932

A také že se o hře už tehdy mluvilo jako o Skyrimu ve vesmíru. A teď po více než roce se objevují nářky, že je to jako Skyrim ve vesmíru. To je opravdu těžké :­-­)

A ne, nemám žádný důvod tu hru nějak omlouvat nebo se jejích fanoušků nějak zastávat. Ale přijde mi zajímavé to drama kolem ní sledovat a jak se někteří dokáží rozčilovat, když někoho jiného baví něco, co zrovna je nikoli :­-D
Odpovědět6  0
honza1616 (3712) | 8.9.202319:30
Však jo, přiznávám že tady se netrefili do kombinace mého oblíbeného žánru a tématu,
můj názor a zhodnocení hry jsem psal již u dřívějšího článku v době předběžného přístupu, ale to stranou...
Mimochodem i RPG jsem hrával, tedy i toto RPG u mě mělo šanci právě kvůli téma ve kterém se odehrává.

U tohoto článku narážím na samotné hodnocení hry o čemž je mimochodem tento článek,
Tedy ještě jednou,
nechápu jak hra v takovém stavu mohla dostat průměrné 9,5­/10
Tu hru museli hodnotit Bethesda­-fanatici co jsou slepí ke všem chybám a nedostatkům
Já bych ji dal stěží 5­/10,
trochu se to podobá vydání Cyberpunku2077 a stavu v jakém byl, taky okolo toho byl stejný hype, a já teď ze Starfieldu mám stejné pocity.
Odpovědět1  2
Karel Polívka (1098) | 8.9.202320:57
Starfield vs Cyberpunk 2077 ­- hype asi na srovnatelné úrovni, ale jinak uvedení těchto dvou her vnímám odlišně. Starfield teď lidi, co mají tyto hry od Bethesdy rádi, normálně hrají a nemám pocit, že by tato skupina lidí po vyzkoušení Starfieldu od něj v nějaké velké míře dávala ruce pryč. Zklamaní a naštvaní jsou teď primárně ti, co od toho koncepčně čekali něco jiného.

Uvedení CP2077 vnímám jako fail větších rozměrů, o naprosto tragické verzi hry pro konzole předchozí generace ani nemluvě:
https:­/­/www.svethardware.cz­/cyberpunk­-2077­-na­-ps4­-a­-xbox­-one­-vypada­-bez­-okolku­-priserne­/53817
https:­/­/www.svethardware.cz­/cdpr­-se­-omlouva­-za­-stav­-konzoloveho­-cyberpunku­-2077­-nabidne­-penize­-zpet­/53838

Bethesda fanataci slepí ke všem chybám a nedostatkům. Když má někdo něco rád, musí být hned fanatik? Proč by měl být někdo takový hned fanatik a ne jen prostě někdo, koho hra baví takovým způsobem, že některé její slabší stránky prostě nepovažuje za tolik důležité, když mu toho ta hra nabídne mnohem více?

Obecně k té technické stránce hry a toho, jak vypadá – když jsem poprvé spustil Fallout 3, tedy ještě starší RPG open world hru Bethesdy, tak mě vyloženě zaskočilo, jak ohyzdně to po grafické stránce po východu z Vaultu vypadalo. A stejně jsem pokračoval, nechal v tom X desítek hodin a dohrál všechny questy do konce ­(tedy v rámci mých zvolených rozhodnutí, ne všechny možné variace­), jinými slovy i přes tu grafickou ohyzdnost mě to hodně bavilo a rád jsem se do toho světa vracel :­-­). A to jsem přitom jinak velký příznivce nejmodernějších grafických technologií­/efektů a rád řeším, jak které hry vypadají a považuji to za důležitou součást herního zážitku.
Odpovědět5  0
Hry od Bethesedy jsou velká katastrofa už od Oblivionu. Je to hnus všechno. Fallout 3, NV a 4 jsem hrál jen kvůli tomu že šlo o Fallouty. Ale jinak jsem si zkoušel zahrát nějakou tu Wolfstain hru, ani nevím jak se to jemnovalo a to byla hrozná fanatsy hnědka. Přestal jsem to hrát. A mám obavu že Fallout 4 ani nikdy nedohraju, nechce se mi.
Odpovědět0  0
unreall (538) | 8.9.202316:20
Ale veď aj na Skyrim sa frflalo, že ide o zastaralý engine a grafika je mizerná a bla bla… No napriek tomu bol Skyrim jednou z najlepšie vyzerajúcich hier. Ľudia si často pletú technicky vizuál s umeleckým.

Keďže mám do konca tohto mesiaca v pláne kupovať RX 7800XT, tak budem Starfield hrať určite, teda ak sa niečo neočakávane nestane a bude skladom.

V Skyrime som utopil presne 216 hodín a v Oblivione to bolo snáď ešte viac. Sci­-fi, tobôž také, ktoré sa drží pri zemi a stavia na dizajne súčasných technológii a nevymýšľa kdejaké nevysvetliteľné nezmysli, je same o sebe viac než sympatické. Pre mňa osobne je táto hra, ako blesk z jasného neba, pretože o jej existencii som sa dozvedel asi mesiac dozadu a to práve kvôli akcii od AMD.
Odpovědět3  0
rizecek (259) | 8.9.202315:43
Hodnocena podle koho. Ta hra je odpad
Odpovědět5  5
warhawk22 (152) | 8.9.202315:48
to ako mozete napisat?
to len preto, ze sa vam hra nepaci, alebo nie je to vas zaner, tak je to odpad?
Odpovědět3  3
rizecek (259) | 8.9.202315:58
1.5 hodiny hraní a ta hra je pro mě absolutně nezábavná a nefunkční. A co se týče grafiky, tak taky žádný zázrak. Technický stav taky špatný.
Sliby jako to, že budete moct lítat vesmírem a prozkoumávat celé planety, taky pryč. NPC chování, jak z GTA IV
Odpovědět5  0
warhawk22 (152) | 9.9.20239:25
no vsak ok, vam sa hra nepaci... ale napisat, ze je to odpad? to je trosku silne, nie?

to je ako povedat, ze ten sportovec, co skoncil v pretekoch ako posledny, je odpad. a pritom je v skutocnosti lepsi ako 99% ostatnych.
Odpovědět1  1
nobloch (26) | 8.9.202314:40
Fallout mě v různých ohledech zklamal, takže se Starfieldem vyčkávám. Navíc Sci­-Fi není můj oblíbený žánr. Proto budu sledovat vývoj a nákup provedu až se začnou objevovat komplexnější mody typu Sim Settlements nebo Open Animation Replacer.
Odpovědět0  0
warhawk22 (152) | 8.9.202314:27
je to vlastne Skyrim­/Fallout 4 vo vesmire.
uplne z toho­" citit­" ten isty engine, ta nemotornost postavy a ovladania, lootovanie, dialogy, atd... aj ked grafika vyzera pozeratelne.

hra je zatial fajn, ale ten, kto vymyslal UI­/UX a ovladanie klaves, by si zasluzil dostat ­"na budku­".
Odpovědět3  0
Eskymak (1057) | 9.9.202313:10
Ten engine byl a je líný ve všech titulech, kde byl použitý.
Odpovědět0  0
madpavel (373) | 8.9.202313:21
Mám stráveno asi 40 hodin a hodnotil bych to tak na 75%. Žádný zázrak to není, ale katastrofa asi také ne, hodně asi záleží od očekávání.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.