Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Stát Havaj navrhl zákony zakazující loot boxy mladistvým

14.2.2018, Jan Vítek, aktualita
Stát Havaj navrhl zákony zakazující loot boxy mladistvým
Hlavní sídlo odpůrců loot boxů ve hrách z řad amerických politiků je stát Havaj, kde se už dříve proti nim tvrdě vymezil poslanec Chris Lee. Nyní už přichází návrh zákona, který by loot boxy zakázal. 
Chris Lee už loni v listopadu vystoupil proti loot boxům a tehdy šlo především o vášně spojené s titulem Star Wars Battlefront II, na nějž se snesla veškerá zloba, ačkoliv řada dalších her na tom není o moc lépe, tedy z pohledu těch, kteří nemají rádi mikrotransakce a loot boxy zvláště.
 
 
Zákonodárci státu Havaj připravili celkem čtyři návrhy zákona, které by loot boxy regulovaly a pro některé rovnou zakazovali. Aktuálně to jsou Bill 2686 a Bill 3024 přichystané pro Hawaii state House a Senát, jež oba navrhují, aby byly loot boxy zakázané pro hráče mladší 21 let, takže by šlo o stejné omezení jako pro prodej alkoholu. Dle navrhovaných zákonů loot boxy představují náhodné odměny pořizované za opravdové peníze, a nelze tak dopředu vědět, co zákazník dostane. 
 
Další dva návrhy, House Bill 2727 a Senate Bill 3025, navrhují další požadavky kladené firmám využívajícím loot boxy. Ty by musely poskytovat pro každou náhodně přidělovanou odměnu informace o tom, jaká šance je ji získat. 
 
Lee k tomu řekl, že sleduje herní průmysl od doby, kdy šlo ještě o tvorbu nových věcí, která přešla do doby, kdy se hledá především cesta k maximalizaci zisků, což se týká především dětí. Dále pokračoval obviněním, že Electronic Arts si cíleně platí psychology, aby ti vyvinuli mechanismy jak do platebního soukolí dostat právě děti. Nakonec prohlásil, že pokud přijde více reakcí, jako je ta jejich, herní průmysl bude muset pozměnit své praktiky.
 
Jak ale dobře víme, mikrotransakce se pro firmy stávají či již staly hlavním zdrojem příjmů. Společnost Activision-Blizzard na nich vydělala loni 4 miliardy dolarů a podobné je to v případě Ubisoftu a samozřejmě i EA, která je v tomto oboru nekorunovaný král. 
 
Co se týče regulace, vedle Havaje má k ní slušně našlápnuto také Německo, které by mělo někdy v březnu představit své závěry zkoumání. Dosud ale čekáme na první případ toho, že budou loot boxy výrazně regulovány na základě jejich prohlášení za hazard. Pak bude také zajímavé sledovat reakci herního průmyslu, jehož miliardy snadných výdělků budou ohroženy.