Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Steam Controller: usadí PC hráče do gauče?

14.9.2015, Jan Vítek, aktualita
Steam Controller: usadí PC hráče do gauče?
O informace o vyvíjeném ovladači Steam Controller pro Steam Machines je právěm velký zájem. Jde totiž o klíčovou součást celé platformy, která bude určena pro hraní tisícovek her. Co nám tedy o ní řekne Robin Walker z firmy Valve?
Velice důležitým předpokladem úspěchu platformy Steam Machines firmy Valve je kvalita ovladače Steam Controller. Právě na něm závisí, zda si hráči PC her budou ochotni sednout na gauč před televizor a opustit stůl s klávesnicí a myší. A nejen to je výzva pro Steam Controller a jeho tvůrce. Ti totiž museli zajistit, aby na tomto ovladači byly hratelné tisícovky různých her, které si díky platformě Steam můžeme pořídit. Právě to byla pro produktové designéry firmy Valve hlavní otázka a problém, neboť některé hry mohou být dobře ovládány i gamepadem a v jiných si zase neškrtneme bez pohotové myši, což jsou třeba RTS (Real-time strategie).





Steam Machines jsou přitom normální PC, na nichž ale poběží linuxový Steam OS a pak buď i samotná hra, nebo se počítá se streamováním obrazu na TV přes Steam Machine z výkonného domácího PC. To není pouze otázka výkonu, ale také kompatibility hry s operačním systémem Steam, čili se to týká těch, které běží jen na DirectX. Takové na trhu převažují, a dá se tedy očekávat, že řada počítačů Steam Machine budou nevýkonné modely, jež poslouží především právě ke hraní streamovaných her.





Ovšem v každém případě se očekává využití Steam Controlleru, čili gamepadu vyvinutého přímo firmou Valve a pokud ten nebude kvalitní a dobře použitelný, pak asi nic jiného hráče PC her nepřiměje k tomu, aby opustili stůl. Dle Robina Walkera jsou hlavní zbraní jejich ovladače dvě dotykové plochy pro palce, jež mohou převzít funkci joysticku, myši nebo trackballu, přičemž uživatel bude mít velkou svobodu při jejich konfiguraci a bude moci sdílet své nastavení s jinými. Pro každou hru tak budou uživatelé tvořit různá nastavení a my si budeme moci vybírat mezi těmi nejpopulárnějšími. Jiná nastavení budou k dispozici přímo od Valve nebo tvůrce hry a dá se očekávat, že u her stejného žánru budou v podstatě identická.

Dotykové plochy také dostanou funkci hmatové zpětné vazby, a to pomocí vibrací a pak tu bude dvojitá spoušť, která umožní precizně mířit a vystřelit jedním pohybem prstu. Nezapomnělo se ani na malý analogový joystick pro palec levé ruky, přičemž pravá bude mít k dispozici křížový ovladač. Ten tak nahradí šipky (či klávesy ASWD) a pak si v FPS hrách budeme moci vybrat, zda využijeme pro rozhlížení onen malý joystick nebo dotykovou plochu, která by tedy měla být lepší. Možnosti nového ovladače ale Walker ukázal také v praxi, takže nepřeskočte následující video.


Do výbavy Steam Controleru bude také patřit gyroskop a akcelerometr, jež využijeme v závodních hrách pro řízení vozu. Vybrat si budeme moci mezi drátovým USB a bezdrátovým rozhraním s pětimetrovým dosahem, přičemž na dvě tužkové baterie dosáhneme asi 80hodinové výdrže. Ovladač přijde na trh společně s celou platformou Steam Machines a také Steam Link pro streamování 10. listopadu.

Zdroj: Hexus.net