Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.6.2022, Milan Šurkala, aktualita
Indukční nabíjení známe už z telefonů a nejedna automobilka vymýšlí, jak něco takového dostat i na silnice pro elektromobily. Tentokrát je to Stellantis, který ve své Arena del Futuro vyzkoušel bezdrátově pohánět Fiat 500.
Jardadoma (1576) | 17.6.202213:33
Rozhodující je, jestli budou kabely a cívky z mědi a jaká bude cena mědi ve sběrně. To rozhodne, zda se to u nás dá použít.
Odpovědět0  1
luky_pribyl (98) | 17.6.202212:44
Málokdy mám na něco tak jasný názor, jako na toto, ale tohle je jasná slepá vývojová větev. I kdyby to bylo vhodné jako doplňková služba pro parkovací místa např. u obchoďáků apod., toho materiálu, kdyby se tím měla vybavit už jen sídliště, natož cesty. Tady se šetří na jedné straně brčka a igelitové pytlíky a na druhé se zkouší projekty, které by při jejich zavedení znamenaly doposud nevídanou spotřebu materiálů. A to jen kvůli přechodné době ­(doufejme­), než pokročí technologie ukládání energie tak daleko, že to vůbec nebude potřeba. Tedy pokud vůbec pokročí dřív, než pokročí výroba syntetických paliv. Ta umíme jak ukládat ­(ze solárů by se vyrobila v létě a spotřebovávala v zimě­), tak distribuovat přes čerpací stanice. To už není ani ­"zabij bobra, zachráníš strom­", ale ­"vyhlaď bobry a co tě napadne, zachráníš pár stromů­".
Odpovědět3  1
Jardadoma (1576) | 17.6.202213:36
Já myslím, že stačí spočítat. kolik by na to bylo potřeba elektřiny třeba jen v EU. Až zjistí, že je potřeba cca 5x tolik elektráren, tak to stopnou.
Odpovědět0  1
SamanCZ (7) | 23.6.202217:22
Elektřina navíc nebude potřeba žádná, výpočty ohledně spotřeby elektřiny na dobíjení elektromobilů spočítalo již mnoho studií a to dokonce i v České republice, pro Českou republiku dokonce vyšlo hned ve dvou nezávislých studiích, že kompletní elektrifikace vozového parku České republiky, by spotřebovala zhruba o šest TW méně, než kolik spotřebuje fosilní doprava, respektive elektřina potřebná k rafinaci paliv spotřebovaná fosilní dopravou.
Odpovědět0  0
SamanCZ (7) | 23.6.202217:16
Není důvod to stavět na sídlišti. Na sídlišti stačí pomalé nabíjení ze sloupků, pro každá dvě nabíjecí místa jeden sloupek s 2 x 11kW nabíjením, prostě nabíjení pomocí kabelů. Indukční nabíjení má sloužit pouze na delším transferu, takže bude úplně stačit postavit to jenom v dálnicích. Indukční nabíjení elektromobilů tak zvané OLEV online electric vehicle se třeba pro autobusy používá od roku 2013, videa s tím si můžeš normálně najít na YouTube. Nám nejblíž jezdí takováhle linka třeba na londýnském heathrow, nabíjí se indukčně na každé zastávce autobusu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5149) | 23.6.202217:30
Tak ono i na tom sídlišti by to dávalo smysl ­(nebyla by potřeba pokaždé připojovat kabel, což by výrazně zvýšilo komfort­). Co se týče výkonu, ono i 11 kW je nadbytečný luxus, to by celodenní nájezd většiny lidí nabilo za hodinu. Většinou by stačil tak 1 kW.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.