Rozhodující je, jestli budou kabely a cívky z mědi a jaká bude cena mědi ve sběrně. To rozhodne, zda se to u nás dá použít.
Odpovědět0 1
Málokdy mám na něco tak jasný názor, jako na toto, ale tohle je jasná slepá vývojová větev. I kdyby to bylo vhodné jako doplňková služba pro parkovací místa např. u obchoďáků apod., toho materiálu, kdyby se tím měla vybavit už jen sídliště, natož cesty. Tady se šetří na jedné straně brčka a igelitové pytlíky a na druhé se zkouší projekty, které by při jejich zavedení znamenaly doposud nevídanou spotřebu materiálů. A to jen kvůli přechodné době (doufejme), než pokročí technologie ukládání energie tak daleko, že to vůbec nebude potřeba. Tedy pokud vůbec pokročí dřív, než pokročí výroba syntetických paliv. Ta umíme jak ukládat (ze solárů by se vyrobila v létě a spotřebovávala v zimě), tak distribuovat přes čerpací stanice. To už není ani "zabij bobra, zachráníš strom", ale "vyhlaď bobry a co tě napadne, zachráníš pár stromů".
Odpovědět3 1
Já myslím, že stačí spočítat. kolik by na to bylo potřeba elektřiny třeba jen v EU. Až zjistí, že je potřeba cca 5x tolik elektráren, tak to stopnou.
Odpovědět0 1
Elektřina navíc nebude potřeba žádná, výpočty ohledně spotřeby elektřiny na dobíjení elektromobilů spočítalo již mnoho studií a to dokonce i v České republice, pro Českou republiku dokonce vyšlo hned ve dvou nezávislých studiích, že kompletní elektrifikace vozového parku České republiky, by spotřebovala zhruba o šest TW méně, než kolik spotřebuje fosilní doprava, respektive elektřina potřebná k rafinaci paliv spotřebovaná fosilní dopravou.
Odpovědět0 0
Není důvod to stavět na sídlišti. Na sídlišti stačí pomalé nabíjení ze sloupků, pro každá dvě nabíjecí místa jeden sloupek s 2 x 11kW nabíjením, prostě nabíjení pomocí kabelů. Indukční nabíjení má sloužit pouze na delším transferu, takže bude úplně stačit postavit to jenom v dálnicích. Indukční nabíjení elektromobilů tak zvané OLEV online electric vehicle se třeba pro autobusy používá od roku 2013, videa s tím si můžeš normálně najít na YouTube. Nám nejblíž jezdí takováhle linka třeba na londýnském heathrow, nabíjí se indukčně na každé zastávce autobusu.
Odpovědět0 0
Tak ono i na tom sídlišti by to dávalo smysl (nebyla by potřeba pokaždé připojovat kabel, což by výrazně zvýšilo komfort). Co se týče výkonu, ono i 11 kW je nadbytečný luxus, to by celodenní nájezd většiny lidí nabilo za hodinu. Většinou by stačil tak 1 kW.
Odpovědět0 0