Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games

16.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games
Titul Borderlands 3 si už můžeme od konce minulého týdne vesele hrát, ovšem kromě toho, jak dobrá je samotná hra se probírají i její problémy s výkonem napříč platformami a bohužel i velice kontroverzní přístup 2K Games k recenzentům.
Hra Borderlands 3 přišla na trh minulý pátek třináctého pro PC, Xbox One a PS4 a krátce před tím se začalo mluvit o zvláštním přístupu společnosti 2K Games k recenzentům, což zahrnovalo i vyslání soukromých vyšetřovatelů za jedním YouTuberem. V případě recenzentů jde především o to, že některé servery nedostaly včas a nebo rovnou vůbec potřebný kód ke zrecenzování hry. Kompletně ignorován byl server Kotaku i Giant Bomb, přičemž v případě Kotaku to dle 2K Games bylo kvůli jistým obavám týkajícím se bezpečnosti (snad kvůli únikům informací?) a Giant Bomb už přístup zcela nepokrytě nezískal kvůli tomu, jak o hře informoval na E3. Tyto servery tak byly potrestány na rozdíl od Polygon, PCGamer, IGN či Gamespot, které mohly přinést recenzi včas. 
 
 
A právě Polygon informoval, že předběžný přístup ke hře, který mohli recenzenti využívat, byl prostřednictvím konkrétních účtů na Epic Games Store ovládaných firmou 2K Games, která tak mohla tímto způsobem recenzenty sledovat. Nešlo také o hotovou finální verzi hry, což vedlo k různým problémům, jako byl ztracený postup ve hře nebo její padání. V každém případě je přístup 2K Games zvláštní a kritizovaný. 
 
Byla otázka, co za tím vším vězí a nyní se ukazuje, že může jít i o celkové problémy s kvalitou hry. Ostatně jak už bylo řečeno, s tím se potýkali i recenzenti, kteří využívali jinou verzi a od autorů se dozvěděli, aby se ani neobtěžovali zkoušet verzi pro DirectX 12 a zůstali pouze u verze pro DirectX 11. To je poněkud zvláštní, když Borderlands 3 už musely být v podstatě připraveny pro trh a není divu, že lidé mají s verzi pro DirectX 12 opravdu problémy, a to včetně toho, aby ji mohli pod tímto API alespoň spustit. 
 
Dále se objevují ohlasy stěžující si na zasekávání, celkově chabý výkon nebo jiné technické problémy jako neschopnost zvednout zbraň nebo náhodným směrem driftující postavy. Na nízké FPS si stěžují ostatně i majitelé konzolí, a to včetně výkonné Xbox One X. Jsou tu i jiné problémy třeba s nesprávně se zobrazujícím inventářem, které původní recenze vůbec nezmiňují, takže zde se ukazuje možný důvod toho, proč se tvůrci rozhodli recenzentům dát do ruky jistou speciální verzi hry prostřednictvím kontrolovaných účtů. 
 
Zdroj: KitGuru