Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.7.2023, Milan Šurkala, aktualita
Švédská společnost Altris je jednou z mnoha, která se snaží vyvinout nové typy akumulátorů. V jejím případě by mělo jít o levné sodíkové akumulátory. Svými vlastnostmi mají konkurovat zejména LFP a mají řešit problematické materiály jako kobalt nebo nikl.
jiri777 (82) | 10.7.20239:47
Zatímco v Číně již dávají sodíkové baterie do prvních aut. Tady teprve řeší, že se budou v budoucnu vyrábět.
Odpovědět1  0
drak3go (39) | 10.7.202310:34
Tak jim běž místo kritiky v diskuzi s vývojem pomoct, třeba by už je pak též vyráběli... a nebo taky ne. 😉
Odpovědět1  1
luky_pribyl (95) | 7.7.202315:43
Tak s tímto už bych nad hybridem ­(např. jen s menší spalovací jednotkou pro dobíjení­) uvažoval. Kdyby se na baterii dalo ujet aspoň 100 km ­(lépe 200 km­), přes 80 % ­(ve druhém případě přes 95 %­) bych odjel na elektřinu ze zásuvky a odpadly by obavy z požáru v domě. To už bych si takto na první dobrou představit uměl.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4982) | 7.7.202315:49
Tak ony moc nehoří ani ty LFP, které už v některých autech jsou ­(i když ani tam to není 100%­).
Odpovědět1  0
odb (545) | 7.7.202313:49
Lacne, ekologicke baterie pre ulozsika energie povazujem za dolezitejsie ako tie pre elektricke auta. Elektricke auta nas nespasia a toto nam moze vyaznejsie pomoct.
Odpovědět2  0
ozana (101) | 10.7.20238:49
Elektromobily = menší potřeba težby ropy ­(ušetřená energie i ekologie­), méně transportu paliv ­(energie­/ekologie­), méně rafinace ­(energie­), ... méně brzdění třecími brzdami, méně spalin v ovzduší, ... menší potřeba recyklace vyjetých motorových olejů ...
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1145) | 10.7.202313:48
To asi nemá být porovnání, ale seznam výhod, ty má nejspíš i parní stroj. Jinak s výhodama souhlasím.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.