Svět médií se mění, vydavatelé budou publikovat na nové platformě Facebooku
13.5.2015, Milan Šurkala, aktualita
Devět vydavatelů, mezi nimiž jsou i taková média jako NBC News, The New York Times, National Geographic nebo Bild, se přidalo k iniciativě Facebooku Instant Articles. Své články tak budou publikovat přímo na Facebooku.
Mediální svět prochází s příchodem sociálních sítí bouřlivým vývojem a důkazem toho jsou i nové Instant Articles od Facebooku. Jde o novou publikační platformu, kdy články budou publikovány přímo na stránkách Facebooku. Díky tomu budou rychleji přístupné, mohou obsahovat snímky ve vysokém rozlišení, videa nebo mapy, na druhou stranu vydavatelé přijdou o přístupy na své stránky. I tak ale mohou do svých článků zahrnout reklamu a mít plný zisk nebo nechat Facebook, aby tam vložil sou reklamu a pak vydavatelé dostanou 70% podíl a Facebook zbývajících 30 %. I v prvním případě na tom Facebook nebude špatně, protože i nadále může "prodat" svou reklamu v jiných částech stránek.
Z amerických médií se připojily weby jako BuzzFeed, National Geographic, The Atlantic, NBC News a The New York Times, z evropských pak The Guardian, BBC News, Bild a Spiegel Online. I když si tím na první pohled podkopávají svou pozici, svět se mění a 1,4 miliardy potenciálních uživatelů zní lákavě (i když je nutno říci, že ne všichni ovládají angličtinu nebo němčinu). Velkou výhodou pro vydavatele je ale stále zachovaný přístup ke statistikám o uživatelích stejně, jako by je měřili na vlastních stránkách. The New York Times např. doufá, že se mu tímto podaří oslovit vyšší počet čtenářů k jeho předplatnému, neboť na Facebook rozhodně nepůjdou všechny jeho články. Každopádně to čím dál tím víc vypadá, že brzy už z Facebooku skoro nikdo "nesleze" a většina lidí bude jen na něm.
Zdroj: nytimes.com
Z amerických médií se připojily weby jako BuzzFeed, National Geographic, The Atlantic, NBC News a The New York Times, z evropských pak The Guardian, BBC News, Bild a Spiegel Online. I když si tím na první pohled podkopávají svou pozici, svět se mění a 1,4 miliardy potenciálních uživatelů zní lákavě (i když je nutno říci, že ne všichni ovládají angličtinu nebo němčinu). Velkou výhodou pro vydavatele je ale stále zachovaný přístup ke statistikám o uživatelích stejně, jako by je měřili na vlastních stránkách. The New York Times např. doufá, že se mu tímto podaří oslovit vyšší počet čtenářů k jeho předplatnému, neboť na Facebook rozhodně nepůjdou všechny jeho články. Každopádně to čím dál tím víc vypadá, že brzy už z Facebooku skoro nikdo "nesleze" a většina lidí bude jen na něm.
Zdroj: nytimes.com