Paráda. Ať se to klidně prodává, ale měly by u toho být reálné údaje. (osobně bych byl iu za výčet ekologických škod, aby si lidé uvědomili, o kolik menší (pokud vůbec) je oproti spalováku. Ale alespoň ta čísla, týkající se provozu. V létě 300 km, v zímě 150. při vyšší rychlosti taktéž 150, vzimě na ten plyn snad ani nešlaptejte atd. A samozřejmě spotřeba i s nabíječkou, tj o těch 25 nebo kolik % vyšší.
Odpovědět4 3
A přesně za ty lži dostává Musk dotace. Všechno je tohle podvod jen jde vždy o prachy daˇňovích poplatníku nic víc.
Odpovědět4 6
Překvapivé, vzhledem k tomu, že celá "ekologičnost" elektromobilu je podvod. A v nejlepším případě desítky let bude. (minimáklně než budou baterky co nevbyžadují žádné vzácné prvky, kvůli kterým se likviduje příroda, nejedovaté, laciné, skotečně šetrný zdroj elektřiny (což solár není a patrně ani nikdy nemůže být) a pořešit skutečnou recyklaci (ne fake) pořešit vůbec zázemí, aby ty elektrověci mohly fungovat atd.
Odpovědět3 5
Presne je to podvod a zlodejina nic vic.
Odpovědět2 1
V principu souhlas. A co udávané spotřeby u aut se spalovacím motorem, kde u některých značek se na ty hodnoty nedostanete ani omylem ( standard je, že udávaná spotřeba +20% je ta reálná, pokud jedete s lehkou nohou ). A největší problém je to imho u plugin-hybridů, kde se udávají spotřeby jako 0.9 litru na 100km ... ale s vybitou baterkou jedete za 10. Mimochodem tohle neni jen problém vyšších nákladů, ale i účetní. To takhle vezmete soukromé auto na služebku a zaměstnavatel Vám proplatí náklady dle toho co udává techničák. Podobně je to směrem k FU, který vyšší spotřebu než udává TP do určité míry toleruje ... ale zkuste si obhájít, že nejezdíte za 0.9 litru ale za 10 -> takový náklad FU při kontrole asi neprojde.
Ten problém je imho obecný a měl by se řešit nejen v kontextu EV.
Odpovědět5 0
"kde u některých značek se na ty hodnoty nedostanete ani omylem"
Tohle je problém normy, na kterou se automobilky naučily optimalizovat. Dělal jsem o tom rozsáhlou studii (
https://www.svetmobilne.cz/vyvoj-spotreby-aut-aneb-jak-moc-nam-vyrobci-lzou/6794) a zatímco v roce 1997 to ještě víceméně sedělo (+2% u atmosférických benzínů, +6% u turbobenzínů a +10% u turbodieselů), v roce 2018 už auta dle normy měla jezdit výrazně úsporněji, než za co skutečně jezdila (+22% u atmosfér, +35% až +42% u turbomotorů). Dnes máme novou normu WLTP, která by měla být přesnější.
"Ten problém je imho obecný a měl by se řešit nejen v kontextu EV."
Tak jedním řešením je právě ta norma WLTP, která je přesnější. Pokud jde o plug-in hybridy, to je v zásadě problém neřešitelný (nebo alespoň ne nějak uspokojivě). Problémem je, že spotřebováváte dvě paliva, ale měříte jen jedno. Jezdíte na elektřinu i benzín, ale měříte jen benzín. Můžete změřit normou spotřebu s nabitou baterkou a vybitou baterkou, a to jak benzínu, tak i elektřiny, ale zase Vám to nic neřekne. Budete mít v techničáku 4 průměrné spotřeby, 2 benzínové a 2 elektrické (a to mluvím jen o průměrných a ne o spotřebách v jednotlivých cyklech, to by jich s průměrem bylo celkem 20). A teď, co by měla dělat ta účetní? Jak ta 4 čísla dát dohromady? V případě služebky bude docela adekvátní číslo "benzín s vybitou baterkou", to ale zase bude až příliš štědré na krátkých trasách a naopak. Můžete změřit spotřebu elektřiny i benzínu, to není problém, ale kdy aplikovat které číslo na co? Spotřebujete třeba 200 litrů benzínu a 100 kWh, ale má Vám tam ten benzín počítat vůči spotřebě 0,9 nebo 6,5 litru? Totéž u elektřiny.
Odpovědět4 0
To není pravda. Automobilky to u svých el. aut píšou celkem jasně. Stačí číst návody a nejen titulky takovýhle článků a trolování diskutujících. Např. Hyundai má v návodu pro Ioniq:
"V průměru je vozidlo schopné ujet cca 271 km. Za určitých okolností, pkud je zapnutá klimatizace/topení, se může dojezdová vzdálenost pohybovat v rozsahu 190 až 350 km. Pokud používáte topení za chladného počasí nebo při jízdě při vysoké rychlosti, spotřebovává vysokonapětový akumulátor mnohem více elektřiny. Tím se může významným způsobem zkrátit dojezdová vzdálenost."
Kde je jasně napsané, proč a kdy se může dojezd významně snížit a kupidvu minimálních 190 km i v zimě po dálnici odpovídá velmi přesně. Osobně jsem si to vyzkoušel když byl mráz a jel jsem asi 150 km dlouhou trasu, převážně po dálnici. Ujel bych s klidem 200 km se zapnutým topením na 22, při rychlosti 140/h v zimě pod bodem mrazu. No v létě pak je dojezd přes 300 km. takže rozdíl je jasně daný a je velký to nikdo nezpochybňuje.
Odpovědět0 0
Vite proc protoze se musi resit sracky typu euro7 a dalsi picoviny na aute. Kde u elektromobilu tohle resit nemusi. Proste si zvykej ze ti to z 300 km dojezdu v lete v zime dojede 100km na nabiti. Ja bych ty elektroauta zakazal a dal bych max euro 4 vic nic a byla by pohoda. Jo a rozpustit Brusel a EU kde se tyhle picoviny vymysli.
PS:Jeste rict Muskovi tak hochu z ceho delas ty baterky? Z lithia a jinych kovu co jsou jedovaty? Tak ty budes platit za ty eko normy...150 let tu jedem v rope a nikomu to nevadilo. Misto uhli z topeni jsme presli na plyn a byt to sakra rozdil v tom ovzdusi. Najednou se prestal milovat Putinuv levnej plyn a zacal se milovat Bidenuv drahej plyn coz je totalni nesmysl i par zemi v Evrope ten Putinuv plyn bere a my nesmime? Hovadina!! Ekologie je proste fraska a ty Muskovy elektroauta to same.
Odpovědět4 2
Jenže oni to automobilky píšou ve svých návodech to napsaný je. Jen lidi jako vy čtete jen titulky a návod k obsluze je sprostý slovo. Např. Hyundai u vozu Ioniq má v návodu jasně napsane:
"V průměru je vozidlo schopné ujet cca 271 km. Za určitých okolností, pkud je zapnutá klimatizace/topení, se může dojezdová vzdálenost pohybovat v rozsahu 190 až 350 km. Pokud používáte topení za chladného počasí nebo při jízdě při vysoké rychlosti, spotřebovává vysokonapětový akumulátor mnohem více elektřiny. Tím se může významným způsobem zkrátit dojezdová vzdálenost."
Zrovna u toho Hyundaie to sedí na 100%. Teď v zimě -5 a dojezd v pohodě po dálnici 200 km při rychlosti 140 km/h, což jsem si osobně vyzkoušel na trase 150 km dlouhé kde bylo 75% dálnice.
Podobně to má VW ve svých el. autech a podobně i Škodovka. Tesla asi v JIžní Korei tohle nenapsala a za to dostala pokutu. Tedy kvůli tobě a podobných hloupích lidí musí být na každé mikrovlnce upozornění, že se tam nesmí sušit kočky, nebo jiná živí zvířata, protože jinak každý normální člověk, kdo mpoužívá mozek tohle ví a pochopí, že nejde vyhovět všem a tak vznikla nějaká norma třeba WLTP, do které se dalo určité procento dálnice, města atd. aby se z toho udělal průměr a mohl se podle toho porovnávat dojezd. Protože lepší způsob ještě nikdo nevymyslel.
Odpovědět0 0