Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.2.2022, Milan Šurkala, aktualita
Jízdní asistent Tesla Full Self Driving má za sebou patrně první zdokumentovanou nehodu. Sice se nestalo nic vážného, opět se ale ukazuje, že sloupky u silnic jsou pro podobné systémy nemalým problémem.
Mirek55 (602) | 7.2.202222:38
Tak pokud zdůvodňují absenci lidaru tím, že lidi mají taky jenom oči aka kamery, tak tohle je obrovská chyba. Moje oči mají k dokonalosti daleko, ale ty sloupky jsem jasně viděl a viděl bych je i bez brýlí. Fandové těhle krámů jsou už jak sekta.
Odpovědět8  3
honza1616 (3733) | 8.2.20222:04
Ten lidar a další senzory fungují jako další vrstva analyzující okolní prostředí, spoléhat se pouze na 1 typ senzoru je chyba. A toto je pořád dokola ten stejný omílaný problém.
Když ti selže jedna vrstva, budeš mít z Tesly obyčejné hloupé auto,
když tam těch senzorů bude víc typů, tak to auto může pořád fungovat autonomně

Víc senzorů je prostě sázka na jistotu a dokud Tesla nebude mít vychytané všechny chyby a vycvičenou AI viz tento případ, kdy prostě nerozezná překážky nebo se nedokáže udržovat v jízdním pruhu a najíždí do tramvajového kolejiště nebo do protisměru, tak mi netvrďte že můžou ty auta jezdit jen s kamerovým senzorem

Tim spíš kdy kamery auta jsou oslepeny policejními majáky, k čemu ty kamery pak jsou když auto jede poslepu??
To má Tesla zajet ke kraji a odstavit se tam, počkat až policajt vypne majáky nebo až odjedou protože auto je nezpůsobilé k provozu, protože je slepé ???
Odpovědět5  2
Milan Šurkala (5152) | 8.2.202211:01
Také mi spoléhání se jen na kamery nepřijde jako šťastné ­(tady si myslím, že je Musk příliš optimistický­) a více senzorů mi přijde jako lepší a jistější řešení ­(což je zejména u problematiky, jakým je autonomní řízení, velmi důležité­). Na druhou stranu bychom neměli vinu shazovat hned na kamery, když podobný problém měla konkurence i s lidarem. Problémy s majáky měly Tesly vybavené kamery i radarem, čistě kamerové řešení je záležitost několika posledních měsíců, ale ty bouračky s majáky se táhnou už roky. Tohle vypadá spíše na nesprávnou práci s daty než na samotnou chybu senzorů ­(i když i to může být příčinou­). Tou klidně může být neschopnost kamer a spoléhání se na kamery tam, kde bychom se měli spoléhat spíše na radar­/lidar. Sám radar­/lidar ale nic nespasí, je třeba ho také správně použít ­(s tím má problém Tesla i např. Waymo, protože ty bouraly­/zasekly se i s radarem­/lidarem­).

Co se dívám na to video, tak kamery jsou ty sloupky schopny detekovat. Vypadá to na problém velmi blízkých předmětů, kdy to možná úhlem záběru nepobere další kamera ­(tedy pak nemůže zjistit, jak je to daleko­). Více kamer by možná pomohlo.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.