Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.11.2021, Milan Šurkala, aktualita
Kontroverzní systém Full Self Driving od Tesly má za sebou pravděpodobně první nehodu. Ta se měla odehrát v Los Angeles a systém měl dle výpovědi řidiče ignorovat dokonce i jeho zásahy pro odvrácení nehody.
Eskymak (1057) | 14.11.202121:43
Ne, děkuji, radši se zabiju sám. Do počítače nevidíte a v silničním provozu se může přihodit cokoliv.

Nemám problém s autonomní vlakem­/metrem­/čimkoliv na uzavřené trati, když podmínky jsou předem dané a u jakékoliv změny se ověřuje vliv na bezpečnost. Na ulici­/silnici může kdokoliv.
Odpovědět4  0
msoky (90) | 14.11.202121:11
vzhladom k tomu kolko nehôd tesiel sa prebera v mediach, tak ich je menej ako u klasickych spalovakov ktore autopilota nemaju a ludi tolko v mediach nezaujimaju...jednoznacne tesle treba dať palec hore vzhladom na bezpecnost
Odpovědět1  2
asip80 (1191) | 15.11.20218:19
u Tesly je FSD za příplatek = taky ho nemá každá a kolik jiných asistečních systému sejmulo policejní vůz ­(opakovaně­)?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5151) | 15.11.20218:33
To je sice pravda, nicméně nezapomínejme na to, že ty verze autopilota, které nabouraly ta policejní auta, nejsou tím FSD, o kterém je tu řeč. To je výrazně odlišný systém ­(což pochopitelně neznamená, že ani tento v brzké době nesejme nějaké policejní auto­).
Odpovědět0  0
asip80 (1191) | 15.11.202114:27
a­) jak MSOKY může znát spolehlivost­/bezpečnost nové verze, která navíc očividně taky vykazuje chyby
b­) tvrdil, že ostatní nic nemají

c­) až nebude dělat FSD dětinské chyby a zvládne aspoň 99,99% všech situací na úrovni 4­-5 a nebude v krizi nečekaně přehazovat řízení na ­"nesoustředěného­" řidiče bez dostatečného předstihu, tak můžeme bouchnout šampíčko ... ale tak nějak jsem se okolo autonomních systému motal a vím, že to je stále hudba vzdálené budoucnosti ­(nedostatečný HW i SW ...aspoň to co je známo veřejnosti)
Odpovědět0  0
mrmysak (111) | 15.11.202116:59
Az budes na prijmu a prestanes se motat, tak vez ze v soucasne dobe neni problem ani tak s vykonem ci prijatelnou schopnosti analyzy, ale s redundanci, kdo nekdy zkousel neco jako Linux RT tak tusi...
Odpovědět0  0
asip80 (1191) | 15.11.202118:43
takže je nedostatečný HW problém a nebo není? člověk se vtvém vyjádření ztrácí ;­)
Odpovědět0  0
Deluxa (225) | 16.11.20219:37
Ty mas v hlave vakuove prazdno asi :D Ten tvoj argument je presny opak toho co si chcel naznacit. Tak kolko ze je na svete spalovacich aut­/pocet nehod vs. Tesly­/pocet nehod? To budu krasne cisla....
Odpovědět0  1
Jardadoma (1577) | 14.11.202115:56
K papírům od Tesly, přihláška Společnosti přátel žehu.
Odpovědět2  2
machja (43) | 14.11.202117:54
no nevim. tesel jsou miliony. běžná auta mají problémy neustále a nepíše se o tom.
Odpovědět4  3
asip80 (1191) | 15.11.20218:11
ano nevíte :D běžných aut jsou stovky milionů a píše se o tom :D ­(dokonce i hasiči tvrdí, že běžná auta hoří převážně díky závadě na elektroinstalaci a na světu mobilně byl článek, který zmiňoval, že BEV při nehodě hoří častěji jak ICEV)
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5151) | 15.11.20218:40
"hasiči tvrdí, že běžná auta hoří převážně díky závadě na elektroinstalaci­"

Což se ale nevyhýbá ani elektromobilům a ne každý požár EV je od baterky. Fiskerů shořely desítky a snad všechny od standardní elektriky. Jsem zvědav, jak statistikami zamíchá vzrůstající počet elektromobilů s LFP, které by v tomto měly být odolnější než ty s NCA, NMC a podobně, které se po nehodě opravdu občas rády vznítí. Nicméně zatím nemáme nějaké relevantní statistiky, které by dokázaly čísla u ICE a BEV po nehodách dobře porovnat.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 15.11.202110:47
Nejde o to, že hoří, ale jak hoří. V případě, že požár zasáhne hlavní baterii, tak je v podstatě neuhasitelný. Takový požár uvnitř budovy ­(garáže, parkoviště­) může mít katastrofální následky.
Odpovědět2  0
asip80 (1191) | 15.11.202114:21
drobný rozdíl tam vždy bude >> nemusí ani dojít k závadě na samotné baterii, aby došlo k neřízenému uvolňovaní energie a není ani potřeba nějaké oxidační činidlo...

BEV
- si pořizují převážně movitější
- jsou na trhu krátce
- dostávají lepší péči ­(tem už je opravdu rozdíl mezi jezdí blbě a nebo vůbec, takže ty chyby majitelé nenechají vyhnít jako u ICEV­)

těsím se na dobu, až jic budou plné bazary ­"leštěnek­" a ti chudší budou jako obvykle bez servisu jezdit od technické k technické ;­) hádám, že to bude velký průser a na základě toho se překopou předpisy, kontroly a připude pár omezení :­)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.