Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.4.2023, Milan Šurkala, aktualita
Je to jen čtvrt roku od posledních výrazných slev elektromobilů Tesla a máme tu další nemalé zlevnění. Např. Model 3 šel s cenou dolů o 70-130 tisíc Kč a základní verze se už poměrně dost blíží hranici jednoho milionu Kč.
DJ4U (18) | 18.4.20238:55
Jenom bych chtěl doplnit, že ceny na Slovensku by byly úžasné, má to jen jeden háček, jsou bez DPH.
Odpovědět0  0
Bison (886) | 17.4.202321:21
Ak si chce Tesla udržať trhový podiel nič iné ako znižovanie cien jej neostáva, zároveň je to negatívny signál pre tých ktorý si ten predražený šrot už kúpili, prerobia dvakrát, po druhý krát ak to budú chcieť predať ako jazdené za výrazne nižšiu cenu oproti nákupnej. Trh bude rýchlo rásť pokým bude dostatok energíi a tá sa v EU rýchlo míňa....
Odpovědět0  5
snajprik (1672) | 17.4.202322:58
O chvilku planujeme rosputať ekonomicku vojnu s BRICS čo su 98% dodavatelia litia tak že ani nemame s čoho tie baterie vyrobiť, sankcie sme dali na Rusky Uran to je tiež 98% dodavatel Uranu, netušim čo chcu pchať do tych atomoviek, uhlie?
Dali sme sankcie na Rusky Titan čo su 97% svetovi dodavatel titanu, drevo uhlie ropa plyn ani nevravim.
Mali sme tri hlinikarske zavody u nas, už sme zatvorili aj posledny, a už sme bez hlinika.
Ako EU sme sankciami prišli o nerastne suroviny a vzacne kovy.
Fakt je mi zahada s čoho tie elektro auta chceme vyrobiť a s čoho nabíjať?...
Odpovědět2  8
lipo (115) | 17.4.202323:35
Taky jsne zmrzli bez ruskyho plynu a umreli na covid ockovani.. Chce to klid a nohy v teple..
Odpovědět6  2
fidorka (53) | 18.4.20231:58
Ááá... naivka :­-)
Odpovědět0  4
Neverminde (372) | 19.4.20237:30
Napadlo te treba ze ten NLG plyn byl z Ruska? Akorad oklikou s demokratickym razitkem? V ČR toho Uranu je porad dost jenze je jaksi v zemi a netezi se to same plyn ten tu je taky, ale tezi se jen v min. mnozstvi. Lithium je v CR taktez jenze jaksi v chranene oblasti :­-)
Odpovědět0  2
vilcoo (93) | 19.4.20235:14
Na pochopenie záhad sveta treba začať s drobnostami ako je napríklad taká gramatika, konkrétne predložky s­/z
Odpovědět0  0
leppard (166) | 19.4.202310:03
"sankcie sme dali na Rusky Uran to je tiež 98% dodavatel Uranu­" ­- proc porad kvakas tenhle nesmysl? Opravdu si to nedokazes dohledat nebo umyslne kecas? Jo sorry, minule to bylo Plutonium...od te doby ses trosku dovzdelal a zjistil, co se ve skutecnosti do tech reaktoru dava... :­-­)­))
Odpovědět1  0
Irving (247) | 19.4.202321:11
Tak ještě jednou:
Já nevím, jestli to má vůbec smysl, ale boj s blbostí by se vzdávat neměl, takže Ruský podíl na světové těžbě jednotlivých surovin, přibližné údaje, nechtělo se mi to přepočítávat na desetiny procenta:
Titan ­­- 15%
Hliník ­­- 5%
Uran ­­- 5%
Zemní plyn ­­- 18%
Ropa ­­- 13%
Neon se produkuje na Ukrajině, ne v Rusku.
Svět ani Evropa se bez Ruska nezhroutí, což se nedá říct o Rusku bez světa...
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 17.4.202323:06
Především z toho teď mají těžké spaní tradiční automobilky, které mimo jiné čekají masivní investice kvůli nutnému předělání těch desítek továren na auta se spalovacími motory, co mají uzpůsobené na výrobu něčeho, o co bude na trhu stále menší zájem. Při těch jejich výrazně nižších maržích v porovnání s Teslou tak nezbývá nic jiného, než jim popřát hodně štěstí, protože jej budou potřebovat. A možná i nějaký ten zázrak k tomu.

Pokud máme nějaké odvětví, které je na počátku masivního růstu a figuruje v něm na počátku nějaká dominantní firma ­(třeba s názvem XYZ­), tak i přesto, že firma XYZ zvýší svou produkci nebo obrat nebo zisk za nějaký časový úsek třeba i na desetinásobek, může svůj tržní podíl postupně ztrácet ­(jde o naprosto logický vývoj­), a přesto to pro tu firmu nemusí znamenat vůbec žádný problém a může vesele prosperovat a pokračovat v růstu svého businessu, zatímco konkurence může bojovat o přežití.
Odpovědět2  0
honza1616 (3723) | 17.4.202320:38
Někteří v tom budou pořád vidět nezájem o tyto auta, ale o pár dnů později budou jinde brblat jak jsou jejich auta dráha ale že cena za poslední roky spadla snad o 0,5M to už neřeší,

Popravdě nekoukal jsem na ceny dnešních aut jako nových, nejsem cílová skupina pro nákup úplně nového auta,
ale mám dojem že Tesla už zcela reálně útočí i na vyšší průměr nabídky spalovacích aut ­(ve stejné kategorii výkonu, výbavy a velikosti­) nebo ne ?? Sporťaky už překonala viz zmínka BMW... Takže teď útok na střední třídu
Odpovědět2  0
Karel Polívka (1098) | 17.4.202323:30
Však to je dlouhodobá strategie Tesly, že začala s těmi nejvíce drahými modely aut a postupně v průběhu let uvádí na trh levnější modely, což je postup, který modely 3 a Y neskončil, viz nedávno oznámená nová Gigafactory v Mexiku, kde se po jejím postavení ­(což se očekává už v průběhu příštího roku­) rozjede výroba těch dosud nejlevnějších aut Tesly postavených na zcela nové platformě s důrazem na co nejlevnější výrobní náklady, na což budou tradiční automobilky jen těžko nějak reagovat s tím jejich způsobem fungování a nesrovnatelně menšími investicemi do této oblasti.

https:­/­/www.svethardware.cz­/tesla­-ma­-pry­-vyrabet­-4­-miliony­-malych­-modelu­-2­-rocne­-pujde­-o­-mini­-model­-y­/59280
https:­/­/www.svethardware.cz­/elon­-musk­-predstavil­-master­-plan­-iii­-co­-nas­-ceka­/59082
https:­/­/www.svethardware.cz­/tesla­-co­-vezi­-za­-jejim­-uspechem­-a­-proc­-jeste­-nezbankrotovala­/55457

To, že někdo nevnímá nebo nechápe ­(a tím teď nenarážím zrovna na Vás, ale zmiňuji to obecně­), že nějaká firma má nějakou dlouholetou strategii ­(viz odkazy výše, zejména doporučuji ten třetí­), podle které postupuje a je tak třeba vnímat změny ­(ty realizované i ty plánované­) napříč roky trochu více komplexně ­(tzn. co změna X udělá na trhu v daném čase a jaký to bude mít nejspíše dopad na faktory Y a Z apod.­) a ne se jen dívat na to, co se stalo včera, nebo co je aktuální právě teď, to už je věc druhá.

Někteří mají své přesvědčení, v kterém se budou stále utvrzovat a nezmění svůj pohled na věc naprosto bez ohledu na jakákoli data z trhu. A mezitím Tesla nadále pokračuje v neustále se zvyšujícím počtu nově vyrobených a dodaných aut svým zákazníkům v rámci meziročního srovnání:
https:­/­/www.statista.com­/statistics­/502208­/tesla­-quarterly­-vehicle­-deliveries/
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.