Hm, megapack JEDNOU nabije auta u všech stojanů. A těch necelých 1000 m2 solárních panelů ho bude dobíjet v lepším případě tak 2-3 dny. A megapack o velikosti 3% australské megabaterie ASI nebude zrovna levný. Pokud vezmu stejnou jednotkovou cenu, tak 3% ze 100 milionů dolarů jsou 3 miliony... Jo, to se vyplatí. Solární panel PRÝ už vyrobí víc elektřiny, než kolik stála jeho výroba. Ale platí to vůbec, když se započítá i výroba baterky? Sorry, ale tohle není "zelenost" ale šílenství. A neznalost matematiky asi tak ze třetí třídy. Sčítání, ásobení a procenta...
Odpovědět4 0
"A těch necelých 1000 m2 solárních panelů ho bude dobíjet v lepším případě tak 2-3 dny."
Tak 100 % ze solárů to nebude (to mi opravdu není moc jasné, jak to chce Musk udělat), ale spolu s baterkou to síti ulehčí. A o to jde. Ze sítě to můžete relativně pomalu nabíjet v noci, abyste tam potom přes den ve špičce nemusel tahat tolik megawattů najednou (solár pomůže jen trochu). Není právě toto odstranění další výtky, která se elektromobilitě vytýká? Asi nebudeme předpokládat, že špička bude 12+ hodin denně s obsazením všech 40 míst po celý den.
"Pokud vezmu stejnou jednotkovou cenu, tak 3% ze 100 milionů dolarů jsou 3 miliony..."
3,9MWh verze stojí 2,4 mil. USD. Jenže to platí pro případ, že to Tesla prodává někomu jinému, tedy s nějakým tím ziskem. Sama pro sebe to bude mít levněji.
"Solární panel PRÝ už vyrobí víc elektřiny, než kolik stála jeho výroba."
Záleží, kde se použije, obvykle je to tak 1-3 roky.
Odpovědět1 0
Takže baterka bude mít výrobní cenu "jen" asi 2 miliony. Sicew ano, je to méně, ale stále šílená paleta. na takovou blbost. A ano, MĚ je také jasné, že soláry okolo jsou spíš na okrasu a demonstraci "zelenosti" než na reálnou funkci. Na to by jich muselo být násobně víc. Mě spíš jde o to, aby si to uvědomili i jiní. Spousty lidí neumí, nebo je líných počítat a vůbec jim to nedojde.
Odpovědět0 1
"Takže baterka bude mít výrobní cenu "jen" asi 2 miliony."
Tak to ještě uberte. S množstvím Megapacků klesá cena a objednáte-li si jich např. 10, jste na 1,93 mil. USD/kus, s ještě větším množstvím klesá na 1,84 mil. USD. To je včetně montáže. Bez montáže ta baterka stojí 1,66 mil. USD, a to na tom Tesla pořád ještě musí vydělat. V případě, že by byl požadovaný nižší max. výkon a delší výdrž), tak je cena 1,56 mil. USD. Pro externího zákazníka.
Odpovědět1 0
A niekto do solarov uz konecne zarata naklady na prevadzku a udrzbu???? A kolko vyjde kupa, prenajom pozemku na ktorom to stoji, kolko stoji potrebna birokracia okolo povoleni, a to od stavebneho bezpecnostneho etc. dalej ochrana a zabezpecenie toho tiez nie je lacna zalezitost a to su dalsie vydavky a naklady za prevadzku a udrzbu. Nech prezelenenu skazu niekto posle naspat na zakladnu skolu, aby sa doucili matematiku a kombinatoriku.
Odpovědět0 1
Veru, na takú pumpu nepotrebuješ žiadne povolenia, postaví sa zadarmo a nevyžaduje žiadnu údržbu... Palivo sa tiež dovezie samé, bez rizika a nákladov. Ci vlastne počkať...
Nie som za elektromobilove šialenstvo, akým sa to uberá (prikaz elektro áut pre všetkých), ale tak buďme ferovi, keď to požadujeme od ostatných
Odpovědět1 0