Elektromobily profitujú len pre štátne dotácie a úľavy na daniach , inak by to mali na trhu zložité, celý segment závisí na politike a so skutočným trhom to nemá nič spoločné, tie predaje kolíšu len pre zmeny v dotáciách a daniach, automobilky musia preto reagovať rýchlo a vytvárajú na trhu chaos , spotrebitelia ani netušia kedy je to výhodné auto kúpiť , pretože nevedia kedy v stúpi do platnosti nový stimul na predaj, anarchia s ekologickými pravidlami prináša firmám zbytočné straty a namiesto investícií vyhadzujú peniaze politikom na úplatky, trh sa stáva nefunkčným a nemá takto žiadnu budúcnosť.
Odpovědět3 4
Hospodské kecy.
Odpovědět2 0
Ono to má vlastnosti, které části lidí (bohužel) vyhovují. Tak to koupí dobrovolně. Pak se na to hodí dotace a výhody, tak to koupí i ti, pro které je to méně výhodné. Potud vcelku v pořádku, jenže za tímhle cirkusem se skrývá obrovské zlo v podobě zákazu prodeje spalovacích motorů. A pak už si elektrobazmek bude muset koupit i ten, pro koho je extrémně nevýhodný. Nedostane jinou možnost. A to ještě čekám, že až už nebude jiná možnost, tak stát hodí spotřební daň i na elektřinu pro auto na baterky. (Respektive patrně nebude mít jinou možnost, dle statistiky za rok 2019 tvořila 7,5% státního příjmu. Nějak nevěřím, že by toto paníčci oželeli a prostě méně kradli.
Odpovědět3 1
Nemyslím si, že se to bude řešit přes spotřební daň na elektřinu, to totiž moc nedává smysl z více důvodů (ale u nás je bohužel možné všechno).
1) Pak by se zdanila i elektřina, která není použita na dopravu.
2) Naopak byste nezdanil ty, kteří si to nabíjí elektřinou z vlastních zdrojů, ale budou jezdit po veřejných silnicích.
Spíše to vidím na systém přes mýtné dle ujetých kilometrů. Technologicky jsou na to ta auta připravena.
Odpovědět5 0
A není to fuk jak konkrétně vás daná kráda ČR okrade? Když předem očekáváte akt okradení?
Odpovědět3 0
Z čeho chcete platit infrastrukturu?
Odpovědět0 2
Kdyby ty silnice nebyly samá díra, mosty na spadnutí a papaláši přitom nejezdili v limuzínách, tak mlčím.
Odpovědět4 0
cca 3/4 z paliv jde myslím zpět do infrastruktury.. problém je spíš ta neefektivita oprav i výstavby nových úseků..
(pěněz je na to zatím dost, ale dělá se to špatně)
Nedávno u nás předělali asi 5 km úsek, který tam byl cca 20 let s minimální údržbou a teď nový povrch, který by měl být prý bezpečnější(tím to začali okecávat, když lidé nadávali, že je starý povrch ok, tak proč dělají celou novou silnici), tak to teď pro změnu záplatují průběžně celý ro a už nová narozdíl od původní "drnčela" (sám jsem si celou dobu říkal, že to ještě není finální vrstva a ona byla :D :D )
Odpovědět1 0
Nedává to smysl ani s dotací, nebot nomální člověk na to ani tak nemá, jen bohatým na to dotací přispějou i ti chudí.
Odpovědět1 1
Koupil jsem si boty. Po půl roce je zlevnili. Mám se bouřit nebo nemám riskovat, že si pro mě přijede Chocholoušek s hochy?
Odpovědět5 0
Samozřejmě, že na slevu žádný nárok nemáte a těžko si jí zpětně vydupete jakoukoli demonstrací, ale na druhou stranu, když jako zákazník zjistíte, že zboží, které jste si právě koupil, nečekaně a skokově výrazně zlevnilo, tak to ve Vás nezanechá pozitivní dojem. Nad pár stokorunami mávnete rukou, nad pár tisícovkami už si asi zanadáváte, ale desetitisíce až statisíce nechají klidného asi málokoho... a zrovna na tomhle vysoce konkurenčním trhu si tím Tesla teda pěkně zahrává se svou pověstí.
Odpovědět1 1
BTW, ono je DOST průšvih, když vám zlevní zboží, co máte skladem. Představte si malý shop s foťáky. A že vám výrobce sundá cenu z 10000 na 8500. A že jich v té době máte skladem 20 ks. Velmi decentně řečeno, vás to nepotěší.
Odpovědět1 1
Ta prodejna patří firmě Tesla, to není nějaký malý prodejce vozů.
Odpovědět1 0
Malý shop s foťáky nebude mít na skladě kusů 20 kusů. A pokud ano, je to to blbost, nejen právě kvůli možné fluktuaci ceny a zájmu. Tak přece fungoval trh vždy.
Odpovědět1 0