Tesla začala své Superchargery vybavovat internetovým připojením Starlink
19.11.2021, Milan Šurkala, aktualita
Internetové připojení Starlink získává další využití. Začalo se totiž objevovat na nabíječkách Supercharger. Zajišťuje tak bezdrátovou konektivitu k Internetu a nyní je otázkou, co vše s tím Elon Musk plánuje provádět.
Elon Musk řídí několik společností, které těží ze vzájemných vztahů. Původní SolarCity je nyní součástí Tesly a umožňuje majitelům Tesly vyřešit i způsob výroby a skladování elektřiny pro jejich dům i onen elektromobil (a pochopitelně nejde jen o majitele vozů Tesla). Ze SpaceX si zase Tesla bere některé technologie, např. způsob svařování, který umožňuje dosáhnout vysoké tuhosti při nižší hmotnosti. A vypadá to, že od SpaceX, resp. Starlinku, si vezme i další věc. Bezdrátové internetové připojení. Na Superchargerech (např. v Lake City na Floridě) se totiž objevil satelit pro připojení ke Starlinku a nyní je otázkou, co to vlastně znamená.
ilustrační obrázek, autor: Jakob Härter, CC BY-SA 2.0, přes Wikimedia Commons
Tesla nabízí prémiovou konektivitu pomocí LTE do svých vozů za 10 USD měsíčně a je možné, že hledá další způsoby, jak zpeněžit různá internetová připojení. Její Starlink je naopak satelitové připojení a už má okolo 100 tisíc uživatelů. Nyní se tak spekuluje, že by Starlink na Superchargerech mohl nabídnout přijatelně rychlé internetové připojení pro uživatele čekající na nabití elektromobilu a další zdroj příjmu pro Teslu, resp. SpaceX.
Připomeňme, že v některých zemích už Tesla povolila i nabíjení vozů jiných značek (to se týká Nizozemí, ale prozatím nikoli USA). Spekuluje se tak, že by internetové připojení mohlo být lákadlem pro nabíjení na Superchargerech (obzvlášť není-li tam dostatečný standardní signál) a je jen otázkou, zda to bude lákadlo bezplatné (pak by byly příjmy z ceny nabíjení, které by internetové připojení dotovalo) nebo to bude naopak za poplatek, což by mohla být další z forem příjmů pro společnost (z internetového připojení i elektřiny). Ostatně se spekuluje, že by se roční příjmy díky uvolnění nabíječek pro vozy jiných značek mohly zvýšit z miliardy USD ročně až na 25 miliard. A to rozhodně není málo.
Zdroj: electrek.co, theverge.com