Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.5.2021, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Tesla má problém. V Norsku soud rozhodl, že v hromadné žalobě zaplatí nemalou částku majitelům vozů, kterým aktualizace snížila dojezd a rychlost nabíjení. Majitelům tak zaplatí 136 000 NOK.
potooczech (345) | 31.5.20217:16
To je tak, když si koupí drahé, ale přitom velmi nekvalitně zkompletované auto, které se nakonec nechová jako vaše, ale vlastně jako auto z půjčovny. Nikdy nad ním nemáte plnou kontrolu vy, vždy je nad vámi Tesla a určuje vaše aktuální limity.
Tohle je prostě model, na který nikdy nepřistoupím. Jak si jednou koupím auto, tak je prostě moje a nikdo mi nebude online měnit jeho vlastnosti bez mého souhlasu či mého požadavku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4987) | 31.5.202113:44
V tom případě ­"good luck­" s provozováním auta za 20 let. Auto se nám přesouvá na systém Car­-as­-a­-Service, ať se nám to líbí nebo ne.
Odpovědět1  0
honza1616 (3704) | 26.5.20217:20
Vypnout aktualizace jako ve Woknech
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 25.5.20218:59
Konečně. Fakt nepochopím tohle nutkání superdrahých firem. Napřed zákazník zaplatí neskutečné prachy a pak ho ještě mají nutkání o.ebat!
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4987) | 25.5.20219:22
Nebyl bych až tak striktní. Pokud to má zvýšit životnost ­(a přeci každý tvrdí, že menší nabíjecí rozsah a pomalejší nabíjení životnost zvyšuje­), tak je to něco za něco. V podstatě mu to může ušetřit výměnu akumulátoru za kdo ví kolik... několik set tisíc? Není to jen krok zpět, ale i vpřed. Na druhou stranu si myslím, že v tomto případě by měl mít zákazník na výběr, jak chce, aby se s jeho akumulátorem hospodařilo, zda ve stávajícím agresivnějším režimu ­(s tím, že mu dříve hrozí výměna za stovky tisíc­) nebo v opatrnějším režimu, ale za jistá omezení, která mu patrně ušetří nemalé výdaje. Nicméně, takto se mu v některých parametrech změnilo auto k horšímu proti tomu, co si kupoval, aniž by měl na výběr, pokutu proto docela chápu.
Odpovědět3  1
asip80 (1175) | 25.5.202118:52
prostě je to ojeb >> obdoba diesegate, kde zákazník o nic nepřišel a stejně na tom výrobce krvácí i dnes­(víc než kdyby vykoupil vozy za plnou cenu...)
Odpovědět0  0
631275 (287) | 30.5.202118:30
Podle mě je zcela zásadní, jakou záruku deklaruje tesla na baterie, respektive jejich životnost.
Tedy zda k tomuto kroku nesáhla jen kvůli tomu, aby uměle za cenu delšího nabíjení a kratšího dojezdu prodloužila životnost baterií a ty tak ­"přežily­" záruční dobu.
Odpovědět0  0
sroobik (627) | 30.5.202121:44
mam za to, ze presne tam je pes zakopany. Tesla zistila, co my laici vravime uz davno a chcela usetrit na zarucnej vymene baterii. K dieselgate by som to neprirovnaval, skor k spomaleniu procesora v iphonoch, ked zas apple zistil, ze im to nedokaze napajat bateria.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.