Test FSR 2.0 vs. DLSS na osmi generacích karet AMD a NVIDIA
24.5.2022, Jan Vítek, aktualita
Technologie FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0) z hlediska kvality úspěšně dohnala DLSS 2.0, ovšem test serveru TechSpot neřeší ani tak kvalitu, jako spíše výkon, a to hned na osmi generacích Radeonů s GeForce.
Jedná se pochopitelně o osm celkově, čili čtyři generace Radeonů a čtyři generace GeForce. Konkrétně tu máme GeForce GTX 1070 Ti, GTX 1650 Super, RTX 2060, RTX 2080, RTX 3060 Ti a Radeon RX 570, Vega 64, RX 5700 XT a RX 6800 XT. Nejde tedy vždy o karty stejného kalibru, ale i tak je to velice pěkný průřez nabídkou poslední řady let.
Test serveru TechSpot se nesnaží tyto karty srovnávat mezi sebou, jako spíše ukázat, co můžeme od každé z nich čekat při použití upscalingu v různých rozlišeních zvolených na míru výkonu jednotlivých karet a s různým nastavením technologií DLSS 2.0 a FSR 1.0 či 2.0. Takové výsledky by těžko šlo s klidným svědomím použít pro srovnání výkonu jednotlivých karet, leda by se snad mohly použít ke zjištění toho kolik procent výkonu navíc nám zajistí nám daná technologie v určitém rozlišení a nastavení kvality.
Ovšem i tak by stále šlo o test týkající se jedné jediné hry, a sice Deathloop, která umožní využít právě DLSS 2.0 a FSR 1.0 či 2.0. Navíc se na serveru TechSpot rozhodli, že kvalitu zobrazení nastaví vždy dle možností konkrétní karty, čili ty výkonnější se potýkají i s ray tracingem, což jednoduše znamená, že jakékoliv srovnání výsledků karet mezi sebou by bylo mimo mísu.
Z toho důvodu nemá cenu ani to, abychom my tyto výsledky nějak souhrnně hodnotili z hlediska výkonu jednotlivých karet. Ale některé obecné závěry udělat můžeme. Dozvídáme se třeba to, že FSR 2.0 vůbec nemusí být pomalejší, respektive zajistit nižší nášup FPS ve srovnání s FSR 1.0 (viz výsledky RX 6700 XT ve Full HD), ovšem většinou to platí.
Dále se dozvíme, že FSR 2.0 poněkud nepřekvapivě funguje nejlépe na kartách generací RDNA 2 či RDNA, přičemž ani na Ampere neběží špatně. Celkově pak má cenu sáhnout spíše po FSR 2.0 než FSR 1.0 díky vyšší kvalitě a přijmout trošku nižší FPS.
Své dopady má také to, že FSR 2.0 si vždy vyžádá fixní strojový čas, což nahrává celkově rychlejším GPU a přínos na slabších kartách už je menší, pokud ovšem v případě příliš výkonných GPU nenarazíme na strop daný výkonem procesoru. Ovšem tato technologie bude stále k dispozici i na letitých kartách, což pro DLSS celkově neplatí, neboť tu bez GeForce řady RTX nerozchodíme. Pokud ale je DLSS 2.0 k dispozici, pak se jedná o hlavní volbu, což je logické, neboť FSR 2.0 namísto jader Tensor zatíží hlavní shadery, které se jinak mohou využít pro samotný rendering.
Výsledky testů se ale můžete probrat sami, grafů je tu celá řada.