Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Testy výkonu grafického čipu GeForce 2 MX

4.8.2000, Jakub Lohniský, zpráva
Testy výkonu grafického čipu GeForce 2 MX
Vyplatí se koupě GeForce2 MX, odlehčené verze GeForce2 GTS?
Asi nikdo se neodváží pochybovat, že společnost nVidia je nynější jedničkou ve výrobě grafických čipů (i když ATI dotahuje). V posledních dvou letech nabídla ve svých čipech podporu mnoha nových technologií a právě nová GeForce 2 MX je toho důkazem. Jde o odlehčenou verzi čipu GeForce 2 GTS a dříve byla označována jako NV11. Je postavena na stejném jádře jako GTS a obsahuje tzv. Twin View (Dual Display) architekturu, která zahrnuje Dual Link Transmission-Minimized Differential Signaling (TMDS) vysílač. GeForce2 MX zatím jako jediný grafický procesor podporuje možnost použití dvou digitálních displejů přičemž je zachována plná podpora RGB (VGA) a TV-out.

Technické specifikace
    • 256bitové grafické jádro
    • 0,18 mikronová výrobní technologie
    • jádro pracující na frekvenci 175 MHz
    • 2 renderovací pipeliny, 2 textury na pipelinu
    • 64-128bitová šířka paměťové sběrnice
    • frekvence pamětí 166-300 MHz
    • podpora pamětí DDR SGRAM, SDR SDRAM/SGRAM
    • 8-64 grafické paměti
    • Pixel fillrate: 350 Mpixels/s
    • Texel fillrate: 700 Mtexels/s
    • 20 mil. Polygonů/s
    • 350 MHz RAMDAC
    • Maximální rozlišení - 2048x1536 (75 Hz)
    • Podpora AGP 2x/4x
    • Integrovaný Dual-Link TMDS
    • High-Definition Video Processor (HDVP)
    • Digital Vibrance Control
    • HW T&L capacity (peak): 20 mil triangles/s
    • Plná podpora OpenGL a DX7
    • NSR (NVIDIA Shading Rasterizer) engine
    • Podpora Full-Scene Hardware Anti-Aliasing (HW FSAA)
    • Plná podpora DXTC a S3TC
    • 8-bit stencil buffer
    • 16/24bit Z-buffer
Ikona Odkaz na databázi
GeForce256
GeForce2 MX
GeForce2 GTS
Frekvence jádra120 MHz175 MHz200 MHz
Renderovací Pipeliny424
Pixel/Texel Fillrate480/480350/700800/1600
Memory Bandwidth2.7/4.8 GB/s2.7 GB/s5.3 GB/s
Polygony/s15 mil20 mil25 mil
Výrobní Technologie0.25 mikronu0.18 mikronu0.18 mikronu


Twin View
Tato techlologie je velice podobná té co byla použita u grafického čipu G400 (DualHead). Hlavní myšlenkou těchto technologií je umožnit připojit dvě nezávislé zobrazovací jednotky k vašemu počítači. Twin View ale narozdíl od své starší kolegyně zahrnuje i podporu LCD monitorů.

Twin View podporuje několik pracovních módů :
    1. Standart mode – dovoluje roztáhnout plochu na oba monitory, přičemž na každém lze nastavit libovolné rozlišení, obnovovací frekvenci atd.
    2. Application exclusive mode – na obou monitorech můžou být spuštěny rozdílné aplikace
    3. Clone mode – obrázek z druhého monitoru se objeví na prvním
    4. Application zoom mode – kousek obrázku z prvního monitoru je zobrazeno zvětšeně na druhém
    5. Virtual desktop mode

Digital Vibrance Control
DVC je další z inovací představenou s uvedením GeForce2 MX. Dovoluje uživateli řídit saturaci všech obrázků, barevné oddělení a nastavení intenzity přes jednoduchý nastavovací panel. Výsledkem jsou pak barevnější, jasnější, čistější a na první pohled lepší obrázky.

Aby jste si udělali konkrétní představu o funkci DVC, jsou zde umístěny dva obrázky. Levá polovina je bez použití DVC, na pravou byla tato funkce aplikována.
dvc1dvc2



Referenční karta s čipem GeForce2 MX
Referenční karta od nVidie má 32 MB pamětí SDR SDRAM umístěných do čtyř čipů a pracujících na frekvenci 166 MHz. K chlazení není použit žádný aktivní chladič, tudíž karta docela hřeje.
Při přetaktování se podařilo dostat frekvenci jádra na 220 MHz, ovšem poslední stabilní frekvencí bylo 210 MHz. Celkově se ale očekávaly větší možnosti přetaktování.

Testovaná konfigurace
    • Intel Pentium III 733 MHz
    • Chaintech 6ATA4 (VIA Apollo Pro133A)
    • 1x 256 MB SDRAM PC133
    • IBM DPTA 20 GB HDD
    • ViewSonic P810 (21") monitor
    • Windows 98 SE
    • Rage Expendable (Direct3D, multitexturing)
    • Quake3 v.1.16h (OpenGL, multitexturing)
Expendable - 16bit (fps)
Ikona Odkaz na databázi800x 6001024x7681280x10241600x1200
GeForce2 GTS76,875,474,271
GeForce256 SDR72,27265,451,2
GeForce256 DDR75,674,87266,7
GeForce2 MX72,471,664,548,9

Expendable – 32bit (fps)
Ikona Odkaz na databázi800x 6001024x7681280x10241600x1200
GeForce2 GTS7573,26546,4
GeForce256 SDR76,562,93724,5
GeForce256 DDR71,961,637,425,5
GeForce2 MX72,264,742,229,6

Quake III Arena Fast – 16bit (fps)
Ikona Odkaz na databázi800x 6001024x7681280x10241600x1200
GeForce2 GTS103,2102,292,662
GeForce256 SDR99,473,346,131,8
GeForce256 DDR106,186,355,537,3
GeForce2 MX OC10292,863,250,9
GeForce2 MX100,977,45034,5
OC – overclocked

Quake III Arena High Quality - 32bit (fps)
Ikona Odkaz na databázi800x 6001024x7681280x10241600x1200
GeForce2 GTS10175,343,230,4
GeForce256 SDR7043,625,216,2
GeForce256 DDR93,262,335,524,2
GeForce2 MX OC84,555,433,623,1
GeForce2 MX6842,82516,7

Závěr
Výkony GeForce2 MX nejsou vůbec špatné a karty s tímto čipem budou soutěžit hlavně s GeForce 256 SDR. Oproti ní má ale GF2 MX techlogii Twin View a spoustu dalších vymožeností. Cena byla stanovena na 150-170 USD a pokud se vám zdá vysoká máte pravdu. Prý ale bude možno pořídit i karty bez Twin View, čímž klesne i jejich cena. Ať už vše dopadne jakkoliv, GeForce2 MX je určitě dobrým kouskem hardwaru.


Zdroj iXBT-LABS
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.