The Outer Worlds a výkon grafických karet
28.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Titul The Outer Worlds už mohou mít ti nejpilnější hráči dohraný, ostatně na to měli závěr předchozího týdne, ale řadu lidí bude jistě zajímat to, jakou kvalitu a rozlišení si mohou dovolit na své sestavě.
Server techPowerUp tak jako obvykle provedl test různých karet, přičemž titul The Outer Worlds rozhodně nepatří mezi hry s grafikou, z níž by si jeden úžasem sedl na své velectěné pozadí. Ostatně jde o primárně RPG a ne o mainstreamovou AAA střílečku (cena 60 eur ale "AAAčková" rozhodně je), přičemž styl grafiky nám může připadat jako mix Falloutu a Bioshocku.
V nastavení grafiky máme, a to samozřejmě pouze v případě PC verze, k dispozici řadu voleb, mezi něž patří také možnost omezení FPS shora, V-Sync, nastavení renderovacího rozlišení, rozmazání obrazu pohybem a pak to jsou volby kvality samotného zobrazení. Tato hra by měla být průměrně náročná na hardware, a tak byla pro daný test zvolena ta nejvyšší kvalita (ultra).
V takovém případě bude tato hra potřebovat pro Full HD grafiku se 4 GB paměti a pro Ultra HD pak alespoň 6 GB. I když jde ale především o RPG, můžeme The Outer Worlds hrát i ve stylu střílečky, takže v takovém případě se opravdu bude hodit rychlá odezva a vysoká snímkovací frekvence. Obvykle se také podobné testy dělají s vysokou kvalitou zobrazení, ovšem ne tou nejvyšší, čemuž odpovídají výsledky:
Očekávali bychom tak, že karta kalibru GTX 1060 6GB musí hře s takovou grafikou stačit na 60 FPS, nicméně zde je to 50 FPS. Zajímavé také je, že RX Vega 64 dosáhne právě oněch 60 FPS a její obvyklý ekvivalent v podobě GeForce GTX 1080 je v této hře mnohem výkonnější. To ostatně platí i o dvojici GTX 1060 6GB a RX 580 či RX 590 a moderní Radeony Navi na tom také nejsou moc dobře.
O trošku lepší je to Radeony v případě rozlišení Ultra HD, ovšem to platí pouze pro slabší modely s GPU Polaris a v jejich případě se stejně pohybujeme výrazně pod 20 FPS, takže o hratelnosti se stejně nedá mluvit. Nicméně ani RTX 2080 Ti nebude stačit na 60 FPS a i když jde o nejvyšší kvalitu zobrazení, nelze se ubránit pocitu, že z Unreal Engine 4 by se dalo získat víc, a to zvláště pro majitele Radeonů.
Zdroj: techPowerUp