Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Thorleif
Fašisti, Lisabonská smlouva, která vás okradla o kvalitní život a skvostný výhled do rozvoje a aplikace AI a jí řízených nástrojů v počítačových hrách... Brilantní, děkuji.
Odpovědět0  0
Je skvělý tu mít osobně ředitele kolotoče, který má 100% jasno v tom, jak věci v budoucnosti budou. Nejsem vaší moudrosti hoden.
Odpovědět0  0
To nikdo netvrdí, tyto nástroje vám můžou dopnit kontext, odkázat ověřené zdroje. Hysterický ťunťo.
Odpovědět1  0
Fakt se takhle boomersky ptáte, na co je AI počítaná v reálném čase na hw uživatele pro hráče her? XD
Právě lidem sjíždějícím desinfo a sociálky by AI asistenti mohli dost pomoct, třeba v ověřování a flagování obsahu.
Odpovědět2  1
Vzhledem k jeho ceně reálně vydělal téměř každý. Výkonnost aktiva je nesrovnatelná s jakýmkoliv jiným investičním nástrojem.
Odpovědět0  0
Teplárny nejsou špatný, ale pro vyrovnání sítě nejsou úplně nejefektivnější, když distribuce tepla není většinu roku potřeba. A topná sezóna se globálním oteplováním stále zkracuje.
Odpovědět0  0
To bezesporu, výhody mají oba přístupy. I když dnes už se dají sehnat i celkem rozumně naceněné AM5 MB a přece jenom by to bylo o fous životaschopnější.
Odpovědět0  0
5500 zase nedáte do AM5 desky, která bude otevřená k upgradu několik dalších generací ryzenů.
Já tedy právě pro tu dlouhou relevantnost volil začátkem roku 7600X.
Odpovědět1  0
Jakých 80% proboha? Chcete tu tvrdit, že 80% hráčů vlastní karty, které podporují DLSS? Možná by to chtělo mrknout nejdřív na skutečný stav na trhu, třeba na statistiky HW na steamu a přestat šermovat z prstu vycucanými čísly.
Odpovědět3  0
Snad nikde neudělám chybu...
30w*6h­/denně=180Wh
180*365=65700Wh=65,7kWh=0,0657MWh
Cena ČEZu při fixaci na 1 rok s DPH ­(zaokrouhleno na celé Kč­): 5 433Kč ­/ 1MWh
5433*0,0657=356,9481Kč
Není to, myslím, nutný dělit ještě dvanácti :D Rozdíl spotřeby by musel být o řád větší, aby to vypadalo ze strany spotřebitele trochu zajímavě. A to se asi shodneme, že je spíše úsměvná představa, že by u komponent na stejným tieru byly rozdíly v řádech stovek Wattů. ;­) A ani tak by to při rozpočítání na měsíční platby nebyl zrovna záda lámající rozdíl.
Odpovědět3  0
Ten rozdíl v pár desítkách wattů je ale sice procentuálně velký, ale jeho dopad na uživatele je naprosto zanedbatelný. Uživatele nijak výrazně finančně nezatíží. Rozdíl dosažených teplot mají v rámci jednotek procent. Nevidím v tom žádný výrazný rozdíl. Nvidia holt jede na to, že uživatelům nabídne za vyšší cenu gpu posypané gliterama specializovaných čipešků a softwarových fíčurek. Pokud uživatel usoudí, že je pro něj za jeho peníze podstatný větší hrubý výkon, tak pro něj může být AMD prostě výhodnější, je to prostě o prioritách. A pokud bude potřebovat ušetřit nějaký výkon, dokáže se spokojit s řešeními od AMD.

Pokud bych třeba teď kupoval kartu do streamovacího pc, tak půjdu nejspíš po 4060ti, kvůli lepšímu a výkonějšímu encodingu apod.
Ale do herního jsem kvůli poměru výkon­/cena prostě nemohl volit nic jinýho, než RS 7900 XTX, protože tento ukazatel je pro mě podstatný a nVidia se na AMD v tomto nechytá.
Odpovědět4  1
Ten rozdíl je výraznej dost na to, aby v roční spotřebě dělal rozdíl >500 Kč? :D Asi ne, co?

AI akcelerovaný grafikou je reálnýmu uživateli k čemu? Zase se tu protežuje hw řešení něčeho, co ještě zdaleka nemá využití ­(hw akcelerovaný na železe uživatele­), takže spíš jen jako marketingovej buzzword. Až to bude více potřeba, bude se spíš používat jiný řešení AI, který je srovnatelně efektivní, ale výrazně méně HW náročný. Pro detaily doporučuju poslední díl HW podcastu s Michalem Rybkou, který najdete na spotify mezi podcastama od Retro Nation.

A jak tyhle úžasný technologie sedí s koncem výkonýho HW na straně uživatele a nástup všeřešící Geforce Now? :D

Takže díky, ale radši levnější a výkonější 7800, než 4070. I s ohledem na to, jakým způsobem pracuje AMD s výkonem karet v dalších iteracích ovladačů, kdy se jim doteď dařilo postupně výkon navyšovat. Na toto téma třeba dělali video na Linus Tech Tips.
Odpovědět5  1
Jo, posral jsem v tom matiku. Trochu mi to uteklo o jeden řád. To je moje bota :D

Ale v podstatě to furt platí, pokud budu upgradovat pc tak jako doteď jednou za sedm a více let, tak je pro mě výhodnější ten hw fyzicky vlastnit, než si ho pronajímat. Nehledě na to, že na něm můžu dělat více věcí, třeba stříhat video, upravovat fotky, dělat 3d modely, streamovat, hrát si s emulátorama ­(to pravda můžu i na levnější ntb, přes kterej se dá jet GN­).

Pokud je ten upgrade na 4080 dostupný už teď tak to současný stránky geforce now nukazujou a furt je tam poznámka o tom, že budou přístupný, až budou dostupný s dvěma hvěždičkama. :D
Odpovědět2  0
Tvrdíte vy a nVidia, až sek tomu třeba v rámci post mortemu vyjádří nějaký vývojář, třeba i s uvedením reálného času, který jim to zabralo, tak to bude imho relevantní.

Furt je levnější a časově méně náročné integrovat jednu z těchto technologií, než obě.

A vzhledem k tomu, že FSR bezesporu má širší záběr současného trhu, pak mi to dává větší smysl.
Odpovědět2  0
Já tu nepláču, že mi někdo odpovídá :D To stejný bych ti řekl, kdyby jsi tu seděl vedle mě a byl jsi uražený, že ti někdo odpověděl na tvý prohlášení do placu. :D
Odpovědět1  1
Mě ta služba nezajímá, kvůli komfortu nechci hrát velký a dlouhý hry na malých přenosných zařízeních a nechci platit pc na paušál.
Ultimate ­(rtx 3080 s upgradem na 4080 až bude k dispozici­) za 539 Kč ­/ měsíc
- brutální přeplácení hodnoty PC i se započítanou spotřebou :D Za dva roky placení téhle služby bych měl doma PC i s tou jejich předraženou 4090. Osobně v tom nevidím absolutně žádný smysl.
A Priority za 269 Kč ­/ měsíc, který umí max 1080p ­/ 60fps je taky dobrej vtip.

Pro někoho třeba zajímavý řešení, třeba pro studenta na kolejích. Pro mě ale absolutně neekonomický nesmysl.
Odpovědět2  0
Tak se necpi do diskuse, když tě pak otravuje, že na tebe nikdo reaguje. Stoupni si doma do rohu a mluv do zdi. :D
Odpovědět1  1
No vidíš, tak si můžou fanoušci nVidie zaplatit GeForce Now a nemusí tu plakat nad tím, že některý hry mají jen FSR, ale můžou si užít vysoký detaily v nativu. Trošku jim to teda zprzní komprese streamu, ale to je jiná, to je přece kvalitka od nVidie, na to nejde říct půl špatnýho slova. :D
Odpovědět1  0
¨To jsem měl taky na mysli.
Odpovědět1  1
Přijde mi zajímavé, že nikoho nenapadlo, že vzhledem k časové a finanční náročnosti vývoje současných her je potřeba vážit prostředky. A z pohledu vývojářů může dávat smysl věnovat v první řadě energii a prostředky na řešení, které je aplikovatelné na nejširší výsek trhu.
A ne, to opravdu nejsou majtelé současné generace nvidia ­/ amd karet.
Odpovědět1  1
Ne, já zavrhuju ­"lepší­" technologii z principu, protože je zavřená. Nedivil bych se, kdyby postupem času potkal úžasné DLSS stejný osud jako gsync, otevřená technologie se na trhu prosadí lépe. A tam, kde na to má AMD právo, protože dané tituly podporuje, tak si prosadí exkluzivitu. Na tom z byznysového hlediska nevidím nic špatného.

Na 4060 si ve 2k zahrajete podle testů i v nativu, sice ne v 60fps, ale pokud trochu poladíte detaily, věřím tomu, že i na tuto hodnotu se snadno dostanete.

Za chvíli tu bude FSR3, které se snad kvalitou přiblíží k DLSS3, navíc ho bude možné využít i na starších kartách. Až vám za pár let vydá nVidia DLSS4, tak na něj budete se svou 4060 max smutně koukat a pak si radši zapnete FSR4 :D Dlouhodobě mají prostě otevřená řešení často navrch. A pro to jasně hovoří třeba průzkumy o hw uživatelů steamu, pro tohle masový rozšíření je FSR připravený daleko lépe.

Tensor jádra postupem času potká stejnej osud jako matematickej koprocesor x486, nebo dedikovaný čip pro physX a podobné HW zamknuté, uzavřené technologie.
Odpovědět2  1
Já se nesnažil říct, že to, co dělá nVidia je nepochopitelný, jen jsem měl na mysli to, že obecně vnímám uzavřené a konkurenci nedostupné technologie jako špatné. Přešel jsem z GTX980 na RX 7900 XTX a při použití FSR ve vysokém rozlišení nemám žádný pocit, že bych o něco z obrazové kvality přicházel, možná kdyby se mi chtělo dělat hnidopicha a kdybych nalepil oko na svůj 1440p monitor, tak bych asi něco chytnul, ale jsem si jist, že by šlo jen o nepodstatné detaily, které by mi nic na zážitku neubraly. Jinak chyb ve vyhlazování, problikávání stínů, doskakování textur lze vidět ve hrách pořád dost, ať už máte upscaler zapnutý, nebo ne a věřím tomu, že působí rušivěji, než případné artefakty způsobené FSR.
Odpovědět3  1
Osobně vidím řešení nVidie jako z definice špatné, protože jde o technologie uzavřené na jejich vlastní produkty. V porovnání FSR ­/ DLSS nevidím v chodu žádné výrazné rozdíly, které by mi FSR znechutily. Dle všech srovnávacích testů, které jsem na video záznamu viděl se mi rozdíly zdály spíše na úrovni placeba. Možná pod lupou a při zastaveném obrazu ­/ na screenu lze výrazné rozdíly najít, jinak mi to připomíná spíše diskusi kolem materiálu vodičů v hi­-fi a zastánce stříbrných kabelů. :D
Odpovědět3  1
Výrobce ­(AMD­) si dovolil prosazovat svoje technologie v produktech, které přímo podporuje. A Polívka a spol. z toho padají vzteky na zádíčka. Že nVidia jede celou dobu na uzavřených technologií, které fungují jen na jejich produktech je těmto výtečníkům jedno. To není relevantní, protože prostě určili, že to relevantní nebude. Nevím, co je to za kouzelnou moc, co vám v diskusi umožní určit veškerou argumentaci proti svým stanoviskům jako irelevantní, ale asi bych ji potřeboval taky. :D
Odpovědět5  1
Což by bylo hodně rychlé, protože incentiva je v tomto případě jasná. Zůstat v systému, který funguje korektně a má predispozice pro dlouhodobý, stabilní růst. Z 51% sítě, na které proběhl double spending by bylo irelevantní nic a zbytek by během pár vteřin frčel beze změny historie ­(a provedeného double spendingu­) spokojeně dál.
Odpovědět0  0
Ne, nemůžete, ostatní uzly v síti by vám tento double spending nepotvrdily.
Odpovědět0  0
Myslím, že jsi to nepochopil. Jde o to že v čekačce ­(menu hry­) buď nefunguje omezení maximálního počtu snímků, nebo ho karta z nějakýho důvodu neregistruje. I ve starších hrách se stává, že fps jdou v menu do tisíců a podobných nesmyslů, cívky na grafikách sténají a není to celkově pro GPU vůbec zdravý. Naopak si myslím, že nastavení zámku maximálních FPS na max. 1 1­/2 ­- dvojnásobek obnovovací frekvence monitoru je to nejlepší, co může majitel hw udělat a výkonově ho to reálně nijak neomezí. Nejlepší je to právě udělat přímo v nastavení grafiky a ne v softwaru ­- hře, protože tam to právě nemusí být vždy spolehlivě detekováno.
Odpovědět1  1
Imho bude začínat kolem současný ceny, za kterou je k dostání ve velkejch shopech 3060. Takže kolem 10k. Pokud bude někam jinam posunutá, tak se dá čekat, že jen výš.
Odpovědět1  0
Nemuselo by být špatné tuto technologii použít pro softwárové klávesnice tabletů, smartphonů. Přece jenom by se daleko lépe psalo, kdyby člověk cítil předěly mezi ­"klávesami­", případně i ­"zmáčknutí"
Odpovědět0  0
Navrhoval bych konkurenční spojení např. AMD + Obituary...:D
Odpovědět0  0