Tim Cook míní, že nepotřebujeme PC, stačí tablet
11.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Marketingové veletoče firmy Apple jsou občas velice zajímavé. Nyní jsme se z úst Tima Cooka mohli dozvědět, že dnes už nemáme důvod ke koupi PC a že budoucnost i nadále patří tabletům. Co nám tedy konkrétně sdělil?
Zatímco Intel mluví o tom, že počítače PC čeká velký návrat, Tim Cook z Apple hovoří o tom, že jejich koupě nemá smysl a vidí budoucnost v tabletech. Ovšem Cookova slova nepotvrzuje už ten základní fakt, že prodeje tabletů začínají padat a nyní je již zřejmé, že nepřekonají prodeje počítačů PC. Nedokázaly to ani v minulém roce, kdy nastal jejich vrchol a nyní by se musel stát malý zázrak, aby byl tento trend zvrácen.
Tim Cook ale míní: "Když se díváte na PC, pak se můžete ptát sami sebe, proč bych si ho chtěl ještě koupit? Ne opravdu, proč byste ho měli chtít?". A dále pokračuje: "Ano, iPad Pro je náhradou za notebook i desktop pro mnoho lidí. Ti jej začnou používat a zjistí, že už nepotřebují nic jiného než tablet a své telefony". Dle Cooka se přitom nový iPad Pro zaměřuje na dvě skupiny dosavadních uživatelů PC - designéry, kteří používají počítač k tvorbě obsahu a pak ty, kteří chtějí na PC sledovat filmy a poslouchat audio.
My se zase můžeme ptát, kdo by chtěl na malém, relativně nevýkonném zařízení vůbec pracovat a ničit si zdraví chabou až nepřátelskou ergonomií a malou obrazovkou? Jak bychom mohli efektivně třeba jen psát text nebo tvořit tabulky, natož pak dělat náročnější a složitější práci, jako kreslit v CAD, Photoshopu, modelovat ve 3D Studiu, stříhat video nebo si jen kvalitně zahrát? Je zřejmé, že Tim se může odkazovat na hordy uživatelů, jimž prostě PC slouží ke sledování videí z YouTube, surfování po webu, využívání sociálních sítí, čili k prosté konzumaci internetových služeb, ne k tvorbě. Pak by se ale neměl zmiňovat o tom, že se jejich iPad Pro zaměřuje na designéry.
Za výroky tak můžeme vidět spíše jen poněkud neobratnou snahu podpořit nástup nových tabletů iPad Pro. Podobně jako když se Steve Jobs v roce 2006 zmínil o tom, že svou reprosoustavu asi nahradí novým Apple BoomBoxem pro iPad v ceně 350 dolarů: "Jsem audiofil. V životě jsem vlastnil reprosoustavy v ceně, kterou vám ani neřeknu, protože byste si mysleli, že jsem blázen. Prostě stály daleko více. A nyní přemýšlím o tom, že svou nynější nahradím tímto" (čili BoomBoxem). V té době se přitom vědělo, že používá Wilson Audio Grand Slamm, reprosoustavu ne v ceně pár set dolarů, ale v ceně mnoha desítek tisíc dolarů.
Zdroj: Telegraph.co.uk
Tim Cook ale míní: "Když se díváte na PC, pak se můžete ptát sami sebe, proč bych si ho chtěl ještě koupit? Ne opravdu, proč byste ho měli chtít?". A dále pokračuje: "Ano, iPad Pro je náhradou za notebook i desktop pro mnoho lidí. Ti jej začnou používat a zjistí, že už nepotřebují nic jiného než tablet a své telefony". Dle Cooka se přitom nový iPad Pro zaměřuje na dvě skupiny dosavadních uživatelů PC - designéry, kteří používají počítač k tvorbě obsahu a pak ty, kteří chtějí na PC sledovat filmy a poslouchat audio.
My se zase můžeme ptát, kdo by chtěl na malém, relativně nevýkonném zařízení vůbec pracovat a ničit si zdraví chabou až nepřátelskou ergonomií a malou obrazovkou? Jak bychom mohli efektivně třeba jen psát text nebo tvořit tabulky, natož pak dělat náročnější a složitější práci, jako kreslit v CAD, Photoshopu, modelovat ve 3D Studiu, stříhat video nebo si jen kvalitně zahrát? Je zřejmé, že Tim se může odkazovat na hordy uživatelů, jimž prostě PC slouží ke sledování videí z YouTube, surfování po webu, využívání sociálních sítí, čili k prosté konzumaci internetových služeb, ne k tvorbě. Pak by se ale neměl zmiňovat o tom, že se jejich iPad Pro zaměřuje na designéry.
Za výroky tak můžeme vidět spíše jen poněkud neobratnou snahu podpořit nástup nových tabletů iPad Pro. Podobně jako když se Steve Jobs v roce 2006 zmínil o tom, že svou reprosoustavu asi nahradí novým Apple BoomBoxem pro iPad v ceně 350 dolarů: "Jsem audiofil. V životě jsem vlastnil reprosoustavy v ceně, kterou vám ani neřeknu, protože byste si mysleli, že jsem blázen. Prostě stály daleko více. A nyní přemýšlím o tom, že svou nynější nahradím tímto" (čili BoomBoxem). V té době se přitom vědělo, že používá Wilson Audio Grand Slamm, reprosoustavu ne v ceně pár set dolarů, ale v ceně mnoha desítek tisíc dolarů.
Zdroj: Telegraph.co.uk