Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

tomasrocek

Registrace: 26.4.2020
Komentářů: 20, score 1.2
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 10.11.2023 s hodnocením +5:
Blahopřeji k ukázkové manipulaci s čísly a fakty, krásně si vytváříte vlastní číselné kategorie, který se snažíte vytvořit dojem, jak je na tom ARM v serverech velmi dobře, přitom realita je jiná. Takže ARM dosáhl 16% v cloud serverech. Současný podíl AMR je jen cca. 8%, kdežto AMD má přes 20%. Za poslední tři roky AMD zvýšilo podíl o větší kus, než samotný ARM.

viz https:­/­/www.techpowerup.com­/305141­/amd­-expected­-to­-occupy­-over­-20­-of­-server­-cpu­-market­-and­-arm­-8­-in­-2023

Ta druhá část je již úplný nesmysl. Žádná firma si kvůli ceně 250 000kč nebudu vyvíjet vlastní CPU, to stojí násobně větší částky. Může si to dovolit leda největší korporát jako Google a podobné a i tak se neobejdou bez řešení od Intelu a AMD, nebo dalších firem.

V horizontu příštích 10 let nehrozí x86 žádná smrt, maximálně bude dále mírně růst podíl AMD na úkor Intelu a mírně bude růst podíl ARM. Jednotlivá řešení se budou nadále sbližovat a rozdíly snižovat.
Komentář z 21.11.2023 s hodnocením +4:
Je, ještě by to chtělo ban na Son_of_the_bit ­(skurvisyna­) .
Komentář z 16.11.2023 s hodnocením +4:
Tohle je stále stejná situace, kdy se za krátký čas udělá hodně cyklů a tím pádem hodně km, ale to přeci pro baterie není problém. Bateriím nedělá až tak velký problém stárnutí ve smyslu počtu nabíjecích cyklů, jako stárnutí věkem, kdy dochází k degradaci samotné baterie.

Každý někdy zažil, že používal nabíjecí baterie, které když používal pravidelně každý den ­(třeba ve foťáku, nebo v mobilu­), tak neměl nikdy problém během prvních 2­-3 let, ale velký problém nastal třeba po 10 letech, kdy i když je nepoužíval nějak intenzivně, tak prostě ztratili kapacitu. Příkladem třeba olověné baterie v každém autě, pokud zestárne a má třeba 5­-10 let, tak zpravidla funguje, ale má velmi malou kapacitu a tu neztratila počtem nabíjecích cyklů ­(v aute se pravidelně udržuje nabitá­), ale samotným stářím.

No a nyní v praxi, průměrné stáří nově registrovaných aut v ČR ­(tedy nové auta a ojeté auta­) bylo 10,8 roku a celkové stáří vozového parku ­(tedy i kde jsou započítané všechny firemní auta, která se kupují jako nová­) je 15,93 let.

Pokud tedy životnost baterii je cca 8­-10 let ­(kdy již má dost sníženou kapacitu a výkonové parametry­), tak bude muset mít každé elketroauto vyměněnou baterii a to je cenové nereálné, když je to u 10 letého auta cena celého vozidla, nebo i vyšší a to i násobně

Zde jsou pěkně grafy s vývojem poklesy hodnoty aut. Auto za 1 500 000kč má při 10 roku cenu cca 250 000kč, což baterie s vysokou kapacitou bude velmi pravděpodobně dražší ­(pokud za tu dobu nebudou existovat nějaké levnější alternativy, ale o tom pochybuji­).

https:­/­/blog.seznam.cz­/2016­/04­/nejvyhodnejsi­-nakup­-ojeteho­-auta­-stari­-pet­-let­-u­/

Z toho vychází, že se výrazně zkrátí životní cyklus aut a z toho vychází, že stoupne potřeba recyklace a výroby nových aut a to povede k zvýšení spotřeby materiálů ­(recyklace není nikdy 100% a ve vše se z recykluje­) a energii, což povede k většímu plýtvání zdroji. Nakonec to celé nedává žádný ekonomicky a ekologický smysl, je to jen bussines pro některé firmy a lidi, nic víc.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 4.12.2023 s hodnocením -5:
Toto je naprostá hrůzostrašnost. Kolik takových nesmyslů se bude muset postavit, aby se stabilizovala naprosto nestabilní síť, kterou si nyní Němci a v budoucnu ­(nuceně­) budují? Již nyní se ukazuje, jak jsou obnovitelné zdroje nespolehlivý zdroj energie ­(pokud jsou tlačeny jako hlavní zdroj­). Nyní v Německu frčí staré uhelné elektrárny ze 75% své kapacity a k tomu plynové. I když fotovoltaika v Německu má instalovaný výkone 60GW a větrné elektrárny také cca 60GW, tak ze spotřeby Německa v současné době ­(cca 65­-70GW­) dodávají do cca 10%, i když mají instalovaný výkon skoro 2x větší, než je spotřeba.
Výsledkem je produkce 1kWh s cca 750g CO2­/kWh, což na zelenou energetikou nejvíce rozvinutou zemi je zoufalost, když ČR má cca 550­-600g­/kWh ­(máme velmi malý instalovaný výkon obnovitelných zdrojů­) a taková Francie, která má cca 70% spotřeby pokrytý jadernou energii a produkuje jen cca 80g CO2­/kWh.
V létě bude mít Německo zase velké přebytky a nebude kam s nimi. Ani tyhle mega baterie to neřeší, stále jsou moc maličké.
Komentář z 21.11.2023 s hodnocením -1:
Opět další naprosto zbytečná a doslova stupidní reakce. Koho tyhle keci zajímají. Ať si v ˇČíně dělají co chtějí. Konečně také vyvinou něco vlastního a nebude to jen další klasická kopie.
Nebýt západu ­(jeho lenosti a touze po penězích­), tak tam jsou stále jako před 100 lety. To se zase změní.
Komentář z 16.11.2023 s hodnocením 0:
Evidentně jste velký obhájce a zastánce baterkové šílenosti. Již jen podle toho jaké články sem dáváte a jak argumentujete pozitivním způsobem v diskuzích.
Já jsem technik a praxe mě naučila, že kde zvolíme pozitivní přístup a budeme věci nadhodnocovat, tak realita bude přesně opačná, kolikrát i když použijeme trochu podhodnocený přístup, tak někdy ani není dostatečně podhodnocený. Věci, které považujeme za jak takž v pořádku, tak se prostě začnou kazit, protože jsme to podhodnotili.
Celkové prostě elektro řešení není dostatečně robustní a spolehlivé, je v tom velké množství otazníků, proměnných a nejistoty. Cože nakonec bude běžné uživatele neskutečně stresovat a deprimovat, proto se do toho také moc lidí vůbec nehrne.
Argumentovat mohu jakoukoliv technologii baterii, protože žádná není dělaná na to, aby odešla během pár let. Argumentovat tím, že existují nějaké 10 leté elektroauta, která ještě mají původní baterii také nemůžete.
Zaprvé to jsou kusové exempláře, které jsou z počátku elektro šílenství. Co je jisté je, že každé auto má původní nádrž na PHM a každé má stále stejnou kapacitu dané nádrže a žádné auto nemá snížený dojezd ani o jeden km.
Takže tady stále řeším kolik baterie dají cyklů ­(často to jsou ideální podmínky­), nikdo neřeší kombinaci různých teplot, různé zátěže a různého stavu skladování ­(kdy auto stojí s nějakým stavem nabití, žádné baterii nesvědčí 100% nabití, nebo vysoké vybití při skladování­), garantuji Vám, že nikdo nebude udržovat stav baterie na ideálním stavu v ideálních podmínkách, rozhodně ne běžný uživatel, možná tak nadšenec.