Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Tosuja
Ze zvědavosti jsem se podíval na recenzi na techpowerup. V herních testech ve smysluplném nastavení ­- tedy 4k rozlišení s RTX 4090 jsou naprosto minimální rozdíly, ve většině her je 80% procesorů v rozmezí několika FPS, takže limit je jasně na straně grafiky nebo herního engine. V některých hrách odskočí pár Intel procesorů, jinde AMD X3D. Ve 1440p to vypadalo podobně, ovšem to už není rozlišení které bude majitel 4090 používat často.... Na hry to evidentně chce mainstream nebo nižší mainstream CPU a co nejlepší grafiku. Pro hráče je to zbytečný upgrade, to ale není chyba procesorů. Provozní vlastnosti nových procesorů ovšem potěší, lépe se budou stavět SFF sestavy
Odpovědět3  0
Kdyby tohle rikal Airbus nebo nekdo jiny, kdo umi vyrabet letadla, mozna bych tomu veril. Startup nema za 10 let sanci. Nizsi rychlost ­- turbovrtulove letadla davaji 600­-700km­/h cestovni rychlost ­- nebude zasadni problem vzhledem ke kratsim vzdalenostem a faktu, ze vetsina casu se stravi cekanim na letisti.
Nakonec ­- na vzdalenosti do 1000km je mozna lepsi vysokorychlostni zeleznice, tam se na letisti neceka a jezdi to mezi centry mest. A preveze to radove vic lidi bez baterii, je to pohodlnejsi, netrpi to na turbulence a muzete si zajit do jidelnaku.
Odpovědět2  0
K predchozim komentarum ­- neda se rict, ze by se elektroauta neprodavaly, ale jde spis o to, ze vyrobci neodhadli zajem kupcu a jejich analytici byli zjevne prilis optimisticti. Takze treba Ford uz solidne snizil produkci F150 Lightning, protoze prestrelili odhad poptavky. Ono se neni moc co divit, elektricky pickup je fakt dost velka kravina. Taky je treba rict, ze elektroauta jsou pomerne nova zalezitost, odhadovat co a v jakem mnozstvi se bude dat prodat je tezke ­(pokud nejste Tesla, pak prodate i Cybertruck....­). Ale treba v Severni Americe myslim Korejci prodaji vsecko, co vyrobi a to, ze ted zprovoznili fabriku v USA jim jenom pomuze na tamnim trhu ­(na EV vyrobene v USA se dostavaji dotace­).

K tematu clanku ­- je dobre, ze jsou slusne data o trvanlivosti akumulatoru, to je podle mne nejhorsi strasak pri nakupu ojeteho EV. A moznost prodat jete EV za slusnou cenu je taky dost dulezity parametr pri nakupu noveho.

V realu je ale stejne nejvetsi problem infrastruktura a dostupnost nabijeni treba v kempu ­(prakticky nulova­) nebo pro lidi parkujici na ulici nebo v parkovacich garazich ­(oboje slabe)
Odpovědět1  0
Zajimave reseni maji Edison motors z Kanady, o tech neco napiste, jsou to spravni borci se zajimavym pristupem :­-)
Odpovědět0  0
A kdo rika ze ti, co si koupili NFT by investovali do neceho uzitecneho? Je to podle mne typ investora, ktery by si jinak koupil umelecke dilo nebo nejakeho veterana. Jejichz prakticka uzitecnost je taky blizka nule.
Nebo vy byste chtel lidem urcovat, so si maji za sve penize koupit?
Odpovědět2  1
Prevod nejspis ne, otacky jsou dost nizke na to, aby to bylo zapojene naprimo. Spis bude rozdil v zapojeni nebo typu elektromotoru ­- nektere jsou vhodne pro rozjezd ­(maji velky tocivy moment od nulovych otacek­), jine maji lepsi vlastnosti v otackach. Predpokladam ze to pujde nekde dohledat na webu ­(v anglictine...)
Odpovědět0  0
No, kdyz si vezmes pravy vyznam slova hardware, tak zjistis, ze hardware se nakupuje v zelezarstvi ­(anglicky hardware store...­). takze clanky o zahradniceni by byly taky v poradku, protoze tam vyuzijes tu lopatu co sis koupil v zelezarstvi.

Jinak, v oblasti PC hardwaru je celkem ticho, mas 2 vyrobce procesoru, 2 vyrobce grafickych cipu. Testy hardwaru a periferii se delaji cim dal min, realne se spis linkuji zahranicni weby, ktere maji lidi a vybaveni na poradne testy. Co ctes je realne agregator novinek z ruznych webu.
Odpovědět1  0
Ono je to realne uplne jedno, jaky je dojezd zatizeneho elektro­-F150. Pickupy v Americe jsou naprosto klasicka ukazka premeny pracovniho nastroje­/vybaveni na modni­/lifestylovou zalezitost. Stejne jako treba dziny....
Klasicky uzitkovy pickup ma ­(stejne jako evropsky ekvivalent dodavka­) 1 radu sedadel, protoze 2­-3 lidi jsou maximum, ktere v nem jezdi. Ovsem bezne vyuziti techto malych pickupu je rodinne auto. Absurdne neefektivni a obludne, ale to Americani prehlednou, benzin je levny, mista dost. Hlavne ze to ma drsny vzhled. Na korbe bud neni cely rok nic, nebo dekl at tam netece, nebo 3x rocne par tramku a kus preklizky z Home Depa. Pouze mensina vlastniku potrebuje pickup na tahani nejakeho obludneho obytneho privesu.

Remeslnik si elektropickup nekoupi, je drahy. Mesta by je mozna mohly kupovat pro svoje technicke sluzby, ale opet, tam jezdi ty nejlevnejsi verze pickupu ­(bila barva, cerny nelakovany naraznik...­). Kdo potrebuje neco tahat, tak si to opet asi nekoupi.

Zbyvaji lidi, ktery to maji jako auto pro rodinu s drsnym vzhledem, ktery se jim libi. Ze stejnych duvodu se kupuji Wranglery, pripadne jako muj soused Ford Bronco ­- kazdy vikend ho lesti, jeste nebylo zablacene.... Tam je dojezd prakticky nepodstatny
Odpovědět2  0
Ono se na to da divat ruznymi zpusoby. Jeden z nich je, ze nejaka instituce za pomerne nevysokych 16 milionu dolaru ziska slusnou praktickou studii na tema elektricke nakladni dopravy. To nejsou uplne spatne vynalozene penize. Kdyby se trochu snazili, tak mohli ohnout jak Pepsi tak Teslu aby trosku vic prisypali ze svych vacku, ale jak rikam, ta cena neni vylozene spatna. Co uz taky v US poridis za USD 16M jako statni instituce, ze?
To nemluvim o tom, ze to aktualni vladnouci partaji prinese plusove body, protoze se muzou prezentovat zeleni jako jarni travicka.
Odpovědět0  0
Poznamka k ­"becku­" ­- standardni ridicak ktery dostanete v severni Americe v 16 vam umoznuje ridit soupravu s hmotnosti cca 11 tun ­- je to podobne v USA i v Kanade. Podminka jsou hydraulicke brzdy na vozidle ­(na vzduchove je zvlastni kategorie, privesy maji elektricky ovladane­), omezeni na pocet sedadel ­(myslim 8­). Zacatecnici v prvnich 2 letech muzou mit ruzne omezeni na pocet pasazeru, casy kdy ridi ­(ne v noci­), kde ridi ­(na dalnici jen s instruktorem­), zadny alkohol, povinnost jet se zkusenym ridicem ­(prvni rok­) a tak, ale nemyslim, ze maji zacatecnici omezeni na hmotnost.
Vzhledem ke hmotnosti aut obecne a EV zejmena je evropsky limit 3500kg dost prezitek.
Odpovědět0  0
No, jedna vec samozrejme je, co je tech 5% ktere nezvladne. Kdyz to ani neni 3. uroven ­(kterou uz ma Mercedes v Nevade­), tak to zas takovy hit nebude.
Jina vec je, ze pokud pres vsechny asistenty do neceho nabourate, bude to drahe. Neni az takovy problem vyrobit skodu odpovidajici 25% ceny noveho auta, to se da vyrobit celnim narazem i bez vystreleni airbagu. U tohoto auta by to bylo 75000 USD a vsechny ty senzory v narazniku tomu uplne nepomuzou...
Odpovědět0  0
No hezky se to tady rozjelo :­-­)
Ja si stojim za tim, ze Tesla postavila spatne auto, presneji, ze postavili auto pro neco, co neni moc pouzitelne ­- je to dalnicni kamion, ktery ale musi kazdy den skoncit nekde, kde se muze nabit, coz bude jeste roky a roky problem ­- bavime se tady o pouziti v USA, kde vetsina ridicu tahacu jsou zaroven vlastnici, kteri v nem realne spi 250+ noci v roce. Dojezd Tesly je pouzitelny pro auto rizene jednim ridicem, to realne muze na ceste stravit myslim max cca 10 hodin denne, ale bezne se dela to, ze jedou dva ridici a vystridaji se, tim se da dosahnout cca 20 hodin denne na ceste. Takova dvojice dostava za prepravu vic penez, protoze zbozi mezi pobrezimi prevezou za 2­-3 dny misto 4­-5dni.

Pevne verim, ze dulezitejsi jsou ty zasobovaci nakladaky na elektriku jako ma CocaCola, protoze ty maji sanci snizit emise ve mestech. Opet, bavime se o USA, kde ­(diky stupidni organizaci dopravy a premotorovanym autum s olejovymi automatickymi prevodovkami­) maji auta spotrebu ve mestech nad 10l­/100km.
Odpovědět0  0
No, nevim, jestli mam vyvodit nejaky zaver z nazvu te akce ­- Semi Delivery Event se da prelozit dvema zpusoby a jeden z nich realne znamena neco jako ­" oslava polovicateho doruceni­". Takze si pockam, jestli to neni tak, ze Tesla sice dodala tahace a Pepsi si je prevzala, ale nemuze je nasadit....
Taky mi prijde dulezitejsi ze CocaCola nasadila elektroauta na dorucovani, protoze tam ­(ve mestech­) je eliminace zplodin dulezitejsi, nez na dalnici uprostred niceho
A o cene bych radeji vubec nespekuloval, dokud ji Tesla neoznami. Nejsou znami podbizivou cenotvorbou...
Odpovědět0  0
jak za chvili? uz dnes clovek + slusny herni pocitac pri vyssi zatezi pekne vyhreje maly pokoj
Odpovědět2  0
Ja bych to nezatracoval, je to zrejme krok spravnym smerem, i kdyz to mohlo byt radikalnejsi ­- mohlo to mit treba 3 dvere. Cenove je to asi taky krok spravnym smerem, ted jenom jestli to najde zakazniky.
Mimochodem, nejlevnejsi nova Kia stoji v USA USD 16k, ale to je vyjimka, pod 20k se nenajde prakticky zadne nove auto. Treba Ford je jeste zabavnejsi ­- prodavaji jedine auto v sekci Cars ­(Mustang­), zbytek jsou SUV, pickupy atd. a jejich nejlevnejsi cokoliv je za 22k ­- uz v nabidce nemaji Focus ani Fiestu. Takze toto auticko je za 12k absolutni lace v segmentu aut obecne, ne jenom EV.
Odpovědět0  0
Nooo, asi zalezi s cim porovnavate cenu Tesel, na americkem trhu jsou hooodne nahore ­- treba model S zacina v Kanade nekde na CAD100k, to je absurdni. Navic mne nejak nesedi jejich design, posledni vyrobky Korejcu jsou zajimavejsi ­(Hyundai Ioniq 5, Kia EV6­) a popravde, kdybych mel jit po designu, tak asi skoncim u Polestaru ­- ti vsichni maji pocatecni ceny nekde kolem CAD 50k
Ne ze bych byl cilova skupina pro elektroauto, mam 3 deti a zenu, ktera neni schopna udrzet nabity ani svuj telefon :­-D
Odpovědět0  0
Jezdim v Kanade, neznam omezeni celkovou hmotnost a tlak na napravu atd. ale treba toto je bezny obrazek: https:­/­/www.trucknews.com­/wp­-content­/uploads­/2021­/06­/WD­-PT3­-2­-cr­-Park­-1024x683.jpg
Nakladaky co vozi odpadky ­(mezi Kanadou a USA, jeste jsem nezjistil proc­) maji jeste o jednu napravu na privesu vic ­- 6 i s temi zvedacimi.
https:­/­/www.truckandtrailer.ca­/sites­/default­/files­/styles­/tnt2017_ad_search_result­/public­/inventory_images­/1270058­/Garbage%20trailer­-1532548502.JPG?itok=MYU2LuLd

Americke nakladaky maji ty dvojmontaze uzke, evropske pneu na navesech jsou vyrazne sirsi, takze bych velky rozdil v kontaktni plose nevidel.

A na ilustraci, dobre polovina sklapecek tu ma tuto konfiguraci: https:­/­/www.walmart.com­/ip­/Kenworth­-T880­-SBFA­-Tandem­-Dump­-Truck­-with­-Lift­-Axle­-Radiant­-Red­-and­-Chrome­-Diecast­-Masters­-71059­-1­-50­-scale­-Diecast­-Model­-Toy­-Car­/974555533

Cele to urcite zvysuje valivy odpor a tim padem spotrebu paliva, ale ono je tu levnejsi, takze to asi neni takovy problem.

No, a nepamatuju si, ze bych v Ontariu jel po silnici s vyjetymi kolejemi....
Odpovědět0  0
Vzhledem k tomu, jak rostou spotreby grafik, tak je to celkem v pohode, ne?
Jinak, veta ­"spotreba je irelevantni na ukor spotreby­" by asi potrebovala preformulovat.

Jinak, ten test je bud blbe nebo je tam nejaka magie ­- pridani 4 uspornych jader ­(zvyseni z 10 jader na 14­) ma zvednout vykon o 40%... To by melo smysl nechat jenom usporne jadra a drbnout jich tam 16 nebo vic.. No, jak rikam, neco tu smrdi
Odpovědět5  2
Ono to cele neni zase tak necekane vzhledem ke konstrukci patice, ne? Tim myslim, ze logicky LGA patice je narocna na pevnost a nachylna k prohybani, protoze k sobe silou tlaci 2 soucastky. Plus skrz piny tece celkem >100A, cele se to zahriva. Jasne, za 5 minute se to neprohne, ale dejte tomu par mesicu a voila....
Stare PGA patice tento problem nemely, protoze tam ty aplikovane sily vypadaly uplne jinak ­- byl to ­"strih­" ­- sila paralelne k plose CPU, zatimco u LGA je ta sila kolmo na plochu. Samozrejme, navrat k PGA je kvuli hustote pinu realne nemozny.

Co mne osobne prekvapuje je, ze se to projevuje az 17 let po zavedeni LGA
Odpovědět0  0
Neverim na tu ­"historickou­" vymluvu pro x86 procesory ­- uz desetileti se jejich CISC instrukce prekladaji na ­"mikroinstrukce­" krere se vykonavaji. Takze jak to tak vidim, je to RISC CPU s CISC nalepkou nahore. Hodne bych se divil, kdyby efektivita byla horsi, nez 99% cisteho RISC CPU.
O M1 taky nemuzete mluvit jako o specializovanem CPU, jak M1 tak x86 jsou univerzalni CPU s vylepsenimi. Apple je spis SOC nebo APU, takze graficke ­(a tim padem multimedialni­) obvody jsou hezky integrovane. Totez prece dela Intel, ze ano? Vykon je jinde, system prakticky stejny.

Apple je definitivni ukazka, ze ARM architektura muze byt srovnatelna s x86 vykonove, ale taky za srovnatelnych provoznich podminek ­(tzn. nelisi se radove­). Je treba taky nezapominat, ze Apple ma vyhodu lepsiho vyrobniho procesu nez Intel­/AMD.
Odpovědět0  0
Je opravdu nekdo prekvapen, ze firma ktera jednak provozuje virtualni trziste pro jine a zaroven na nem prodava sve vlastni vyrobky se diva, kdo co dobre prodava a kopiruje to? Prodej vyrobku podobnych jinym uspesnym vyrobkum je naprosto logicka akce. Ohybani vyhledavani je ovsem svinarna, na druhou stranu vyhledavani na amazonu je uz tak pokazene, ze je tezke si toho vubec vsimnout
Odpovědět0  0
Byvaly casy, kdy se zkratka vytvarela z prvnich pismen plneho nazvu. Jo, je to davno... :­-)
Odpovědět0  1
To je pomerne absurdni, to souhlas, ale zas pokud mas decka, tak vic koupelen neni od veci. Realne ale staci 2 v patre s loznicema + zachod v prizemi.

Mne spis prijde divne rikat te metode 3D tisk, prijde mi to spis jako presne liti betonu. A vysledek je taky celkem nic moc, je to relativne nepresne ­- krive ­- a tim padem to potrebuje dalsi vrstvu ­- omitku nebo sadrokarton z obou stran. V podstate jediny duvod, proc to nekdo asi povazuje za pokrok je, ze severni Amerika moc nezna presne tvarnice. Spodni patra rodinnych domu se stavi z malych cihel ­(tak 10x10x30cm­) spojenych tlustymi vrstvami malty, horni jsou stejne jako u domu v clanku drevena hrazdena konstrukce.
Odpovědět2  0
Pro zacatek se mylite v predstave, ze Cina je demokracie. Ne, je to regulerni diktatura a zakony se pouzivaji kde a jak se zrovna hodi. A Cina ma velky vliv v jihovychodni Asii a stejne jako USA pro ni drobnosti jako statni suverenita jinych zemi neznamenaji prilis mnoho.
Odpovědět0  0
Jestli opravdu vsechny videa nahravane na pornhub prochazi lidskou kontrolou, tak to tem kontrolorum teda nezavidim. Cumet povinne na porno na plny uvazek fakt nezni jako zabava
Odpovědět1  1
Moment, tohle absolutne nesedi. Jak muze jedno zarizeni vygenerovat 138W elektriky a 8 vic, nez 4kW? Dal ­- San DIego je na jihu Kalifornie, skoro na hranici Mexika a USA, tam maji problem spis s tim, ze maji tepla prilis...

a kdyz se vykasleme na solarni elektriku a nechame si jenom paru, tak co s parou? Pro parogeneratory je myslim treba teplejsi, v San DIegu neni prakticky treba vytapet. Takze co? Mozna ohrev uzitkove vody
Odpovědět0  1
GAAP a non­-GAAP se lisi v tom, jake vydaje se zapocitavaji. Napriklad, pokud firma dava svym zamestnancum akcie jako benefit, tak naklady na to se tusim do GAAP zapocitavaji, do non­-GAAP casto ne. GAAP znamena ­"Generally Accepted Accounting Principles­", coz znamena neco jako bezne pouzivane ucetni postupy. non­-GAAP fakticky znamena, ze firma tak trosku pribarvuje financni vysledky ­- nezapocitava vydaje urciteho druhu nebo tak neco. Jina vec je, ze mit zisk neni pro firmu az takova vyhoda ­- platite z toho dane a realne to znamena, ze jste malo investovali a­/nebo mate spatneho ucetniho
Odpovědět4  0
K SAS radici je bez problemu mozne pripojit SATA disk ­(opacne to nefunguje)
Odpovědět0  0
to bys musel napsat u vsech, ze maji. SATA a SAS disky jsou automaticky hotswap. Musi se s tim samozrejme poprat OS, coz dnes taky neni problem.
Odpovědět0  0
Jak testujou ­- rucne. Bohuzel test updatu spocival zjevne v overeni, ze se nainstaluje, co ma. Finalni reboot uz asi nikdo nezkusil :­-­)

BTW, asi kazdemu vyrobci OS nebo antiviru se uz povedlo neco podobneho, taky tu uz byly MS zaplaty, ktere neco znefunkcnily. Ovsem shodit kompletni system je opravdu dost silne kafe.
Odpovědět0  0
Prijde mi, ze vyrazne vice profesionalu bude zajimat pocet pametovych slotu, nez pocet PCIe slotu... 8GB pametove moduly jsou vsechno, jenom ne bezne dostupne, takze vznikne limit 24GB RAM, ktery muze byt dosti nizky. Aspon tech 8 slotu by to chtelo.
Mym kolegum pripravujicim site pro CFD vypocty obcas nestaci ani cca 40GB pameti, ale bohate si vystaci s jednou, maximalne dvema GeForce FX4500.
Odpovědět0  0
Je blbe, kdyz muzou existovat firmy, ktere se zivi patentovymi soudnimi spory. Navic, zalovat Dell je uplne zbytecne, on zadne disky nevyrabi. To je jako kdyby ­(hypoteticky­) majitel patentu na sroub s krizovou hlavou zaloval kazdeho, kdo si ten sroubek koupi a pouzije ho...
Odpovědět0  0
Server je z velke casti i o supportu, garantovane dobe opravy atd. A to mi Asus a zejmena zadny bezny prodejce nezajisti... :­-(
Odpovědět0  0
Procenta.... Procenta jsou hodne nevypovidajici, kdyz neni uvedeno, z jakeho mnozstvi se ty procenta pocitaji. Nevime tak napriklad nic o tom, jak se v USA zmenil pocet stranek s malware.
Odpovědět0  0
Mam skrin Yeong Yang YY­-5601. Se stejnym vnitrkem, ale jinymi ­(novejsimi, hezcimi­) panely jsou i jine typy. Cena bez zdroje je kolem 1200 a ta skrin je rozhodne vyrazne kvalitnejsi ­(a tezsi­), nez kterakoliv z techto dvou skrini a rozhodne i nez oblibene Mambo. Potrebuje ale 2 upravy ­- vyrezat predni a zadni rost na ventilator :­-)
Odpovědět0  0
Zjevne se nekdo inspiroval funkci oka a vsiml si, ze jsou dulezite i bunky registrujici pouze jas. V oku je mimochodem cca 130 milionu tycinek ­(detekce svetla, tedy odstinu sedi­) a cca 7 milionu cipku ­(detekce barev­).
Odpovědět0  0
Hardwarove to neni nic moc extra a ta cena taky nebude muset byt vysoka ­(<150 tisic + DPH­), dokud tam nezacnete cpat hromady SAS disku, na tech muzete utratit klidne 300 tisic, pripadne pokud vas nepopadne amok a nenacpete tam 128GB pameti, protoze ta by vysla tak na 1.2 milionu. Vsechno ostatni je uz jenom takova bizuterie....
Odpovědět0  0
Moc to resis, clovece. Nekdo, kdo je schopen vydat >80 tisic reseni s osmi monitory ­- predpokladam low­-endove monitory, kvalitni kousky by prisly samy minimalne na 100 tisic ­- tak takovy clovek nemusi uvazovat cenu za elektrinu. Clovek, ktery by to vyuzival pri praci to uz nemusi resit vubec ­- pokud to potrebuje, tak se mu to zaplati. Mne by se v praci taky aspon tak tri monitory hodily, spis ctyri...
Odpovědět0  0
Ruseni uvnitr pocitace? No, urcite jste si vsimli, ze samotny tuner je v plechove krabicce, takze tolik k ruseni. Nemluve o tom, ze u digitalniho signalu muzete na vliv vyzarovani pocitace klidne zapomenout, tam je to vyreseno uz principem prenosu.

Mimochodem, celkem nechapu, proc nektere karty tvrdi, ze neumi ukladani digitalniho streamu v MPEG2, kdyz ono se to v MPEG2 vysila...

Mimochodem, podobne veci se uz u nas bezne prodavaji za ceny od 1500 ­(obvykle spise 2000­) nahoru ­- Asus, Hauppage, Pinnacle, Aver....
Odpovědět0  0
Novinka je, ze Itanium 2 dostane jadro Madison. Procesor oznacovany jako Itanium 2 ­(s jadrem Merced, jestli se nepletu­) se uz nejakou chvili prodava ­(abych zamachroval, mam k dispozici 4 kousky :­-­).
Odpovědět0  0
U 148 bych nesazel na to, ze ma neco pro komunikaci mezi procesory, je pro jednoprocesorove stroje
Odpovědět0  0
Prinejmensim castecnou podobnost ­(kompatibilitu ne, ta bud je uplna, nebo neni­) Intelovskych 64bitovych rozsireni a AMD64 potvrzuje i podle mne kvalitni server aceshardware.com, kde mimo jine uvadeji:
Microsoft will support Intel­'s new architecture in the second half of 2004, a Microsoft representative said: Intel­'s approach is compatible with AMD­'s, the representative said. ­"There will be one operating system that will support all ­(64­-bit­) extended systems,­" the representative said.

Takze se da predpokladat, ze Intel vyuzije, prace MS a AMD, kterou udelali na 64bitovych Windows. Jak to bude s Linuxem, nevim. Podpora AMD64 je tam uz dlouho, takze s Intelem asi taky nebudou moc velke problemy.
Odpovědět0  0
Kdo potrebuje takovy procesor pretaktovavat?
Odpovědět0  0
Tak nevim, ktery odpornik tohle psal. Intelovske Pentia IV podporuji 64GB RAM uz nejakou dobu. Je to pomoci PAE ­(Physical Address Extension­) a je to pry zatracene pomale, ale je to.
Odpovědět0  0