Hezká scifi, ale nevím ani o nějakém velkém projektu pro maglevy natož s vakuovým tunelem. V Evropě je to v příštích 100 letech úplně bez šance a v severní Americe je ta šance mizivá, možná nějaký unuděný šejk by si pár kilometrů postavil, ale jediná země kde je to snad možné realizovat je Čína a to jen v případě, že místní vládce se tak rozhodne.
Odpovědět0 0
No, nějaký ručníkář má v plánu stavět v poušti město v podobě desítky km dlouhé "nudle", tak by tam mohl maglev ve vakuu jezdit od začátku na konec.
Když už realizovat nějaký úchylný megalomanský projekt, tak se vším všudy, ne? :-)
Odpovědět0 0
Už za 20 let může být všechno jinak.
Odpovědět0 0
Múže. Btw zrovna ráno na mě vyskočil nesmírně zajímavý článek o tom, že číňané spouští první maglev na permenentních magnetech. Neodymium je úžasný prvek. Možná bude budoucnost spíš v tomhle. Bylo by to energeticky velmi účinné, pohon opravdu překonává jen odpor vzduchu a případné stoupání, plus celý "motor" a "podvozek" nemají jediný pohyblivý díl, takže na údržbu jednoduché a prakticky se tam nemá co porouchat.
Odpovědět0 0
Tak Japoncům udělal maglev na čerstvém vzduchu šestikilo.
Jde tedy o něco, čeho reálně dosáhnout lze a já myslím, že šestikilo bohatě stačí.
Proč se tedy snažit o nějaké překombinované nesmysly s vakuem apod., které nakonec stejně nebudou realizovány (problémy, cena atd.)?
Odpovědět2 0
Tak hlavně on očividně i ten "běžný" maglev není žádné ekonomické terno, když na celým světě je jich provozováno 6 (komerčních), z toho tři v Číně. Tohle bude logicky násobně dražší a silně pochybuju, že by se to někdy dokázalo dostat na hranici rentabilnosti
Odpovědět1 0
Ono těch "běžných" něco kolem 400 km/h zase není o tolik víc, než co Čína běžně provozuje rychlovlaky, co jedou 300. A to za podstatně vyšší cenu a neuniverzálnost. Na normální koleje se dá v případě potřeby poslat jakýkoliv "nerychlostní" vagon.
Odpovědět0 0
S dnešní technologií je to nerealizovatelné
V budoucnu, třeba za 100 let možná.
U nás třeba nemáme ani rychlovlaky a jsme asi 40 let pozadu za západem
Hyperloop sice taky moc neprorazil ale aspoň Boring company začala s ražbou tunelů pro osobní auta, na tom si aspoň vyzkoušejí právě tu ražbu tunelů, než z toho začnou dělat vakuové trubky pro ty kapsle, konkurence zatím nemá ani to
Odpovědět0 0
Když jsem byl malej, tak jsem klidně vlezl do kanalu nebo do roury. Dneska už bych to nedal. Do vlaku, který jede v uzavřené rouře s vyčerpaným vzduchem, bych prostě nevlezl.
Odpovědět0 0
Další nesmyslná vize.
Odpovědět1 1
Jj, hned mě napadlo ať to nestaví v San Franciscu, tam by to nemuselo dopadnout dobře vzhledem k seismické aktivitě. Jinak nápad dobrý a už tu nějakou dobu existuje. Čína to plánovala pod zemí jako metro a kapsle se měli na sebe připojovat za jízdy. Mě se to líbí, ale asi to není reálné, obří náklady na realizaci a provoz.
Odpovědět0 0
Jako jo. Ve Futuramě jim to funguje i bez kapslí.
Odpovědět1 0
Souhlas, akorát to brždění tam občas nevychytají :D
Odpovědět0 0
Provoz by snad ani tak drahý nebyl, ale vybudování určitě bude. A bude šílené vyvinout zabezpečení, aby kilčo výbušniny plácnuté na trubku nepozabíjelo xy lidí. A že to nějaký fanatik zkusí bych viděl jako jisté. Pamatujete třeba Tokijské metro? Nebo teď nově Bataclan a Mnichovské vánoční trhy.. Magorů neskutečně přibývá. (Hm, na druhou atranu, taková nákladní verze by mohla být opravdu zajímavá alternativa letecké přepravě. )
Odpovědět0 0