Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Trh s PC hrami do tří let překročí hodnotu 35 mld dolarů

3.3.2015, Jan Vítek, aktualita
Trh s PC hrami do tří let překročí hodnotu 35 mld dolarů
Open Gaming Alliance (OGA) vydala předpověď, dle níž celý trh s PC hrami v roce 2018 překročí hodnotu 35 miliard dolarů. Znamená to tedy prudký růst, což je jistě dobrou zprávou i pro výrobce herních PC, což jsou především desktopy.
V roce 2014 byly totiž celkové tržby týkající se PC her 26 miliard dolarů, takže během čtyř let mají značně růst a v roce 2018 překročit hranici 35 miliard, alespoň tedy dle Open Gaming Alliance (OGA). Jedná se o neziskovou organizaci hardwarových výrobců, herních vývojářů, vydavatelů a jiných subjektů, které se starají o vývoj a prosazování PC jako platformy pro hraní. Ve skutečnosti zahrnuje všechny nekonzolové herní systémy, čili platformy založené na OS Windows, OS X, Steam OS a Linux, mobilní i desktopové. Patří do ní firmy jako AMD, Intel, Logitech, Dell, Capcom, Epic Games, Corsair a další.





Na konci března můžeme také očekávat podrobnou zprávu o stavu herního průmyslu. Ovšem autorem zprávy není samotná OGA, ale společnost DFC Intelligence, která se zabývá průzkumem trhu. Nyní je již k dispozici náhled, který říká, že PC bude jako herní platforma prosperovat a rozšiřovat se, zatímco mobilní hraní (mobilní konzole, ne tablety a chytré telefony) budou spíše upadat.





Dle DFC se o růst postará především jedna silná skupina, pro niž je hraní her hlavní kratochvíle. Jde především o mladé muže, kteří budou časem projevovat vyšší kupní sílu, takže budou za hraní i více utrácet. V minulých letech šlo především o Asii, která byla pro PC hry relativně novým trhem, ovšem nyní firma DFC odhalila potenciál v mnoha desítkách milionů nových PC hráčů mimo tento region, ale neupřesnila, o jaký jde.

Zmínila se také, že tento růst bude mít i pozitivní efekt na prodej hardwaru, což je logické, neboť noví hráči PC her budou potřebovat také nějaké železo. Herní hardware je přitom jeden z hlavních motorů v prodejích desktopových PC, takže bychom po dlouhých letech mohli opět zaznamenat růst jejich prodejů, který by mohl být stabilní. Ještě prudší růst čeká na hry pro telefony a tablety, ovšem mobilní konzole budou postupně upadat a pro klasické herní konzole se také předpovídá zakolísání, a to už na přelomu let 2017 a 2018.

Mezi hlavní tituly budou dle OGA patřit masivně multiplayerové hry a především tzv. freemium hry jako League of Legends a World of Tanks. Těšit se mohou také firmy působící na trhu s produkty eSports (především výrobci periferií) a také streamovací služby jako Twitch, které se v minulém roce podařilo zdvojnásobit počet svých uživatelů.

Zdroj: Hexus.net