Tržby Microsoftu dosáhly ve třetím čtvrtletí 21 miliard dolarů a přinesly zlepšení
25.4.2015, Michal Hala, aktualita
Redmond oznámil finanční výsledky za třetí kvartál finančního roku 2015. Příjmy dosáhly 21,7 miliardy dolarů, což je o 600 miliónů dolarů víc, než předvídali finanční analytici. Cena akcií Microsoftu v reakci na výsledky vyskočila na 44,55 dolaru.
Zatímco v předchozím čtvrtletí zaznamenaly příjmy společnosti meziroční propad o 10 %, výsledky v tomto kvartálu naopak překonaly očekávání burzovních analytiků. Provozní výsledek (resp. provozní zisk), což je rozdíl hrubého příjmu a provozních nákladů spolu s odpisy, dosáhl 6,6 miliardy. To je lehký pokles v meziročním i mezikvartálním srovnání. Celkově jsou ale výsledky pokládány za dobré – zejména s ohledem na trend mezi kvartály – a burza na ně pochopitelně zareagovala nárůstem ceny akcií Microsoftu.
Přidáme některá další zajímavá čísla. Příjmy útvaru Device and Consumer vzrostly o 8 % na 9 miliard dolarů. Řada produktů Surface (zejména typ Surface Pro 3) přinesla 713 miliónů dolarů, což je meziroční nárůst o 44 %. Mobilních telefonů Lumia bylo prodáno 8,6 miliónu kusů, což znamená příjmy ve výši 1,4 miliardy dolarů a meziroční nárůst o 18 %. A pak že se Microsoftu v tabletech a mobilech vůbec nedaří. Kromě toho se prodalo 1,6 miliónu konzolí Xbox, zatímco loni 2 milióny.
Příjmy z OEM Windows poklesly o 22 %, což nevypadá dobře, ale koresponduje to se slabými prodeji PC poslední dobou. Naproti tomu tržby za cloudové služby typu Office 365, Azure a Dynamics CRM narostly o 106 %. Ale opravdu se nás neptejte, proč Microsoft řadí Office 365 právě do cloudového segmentu. Přitom klasická Office zaznamenala pokles příjmů o 41 %. A opět se nás neptejte, proč se obě varianty Office počítají každá jinam. Trochu to vypadá jako žonglování s čísly, že?
Podtrženo a sečteno, Microsoft na tom je docela dobře, ale mohlo by přece jen být lépe. Takhle letmo to vypadá, že se mu přinejmenším prozatím vyplácí, že do portfolia svých produktů přidal tablety a mobilní telefony. Také se mu evidentně začíná vyplácet sázka na cloud, která teď už jasně vypadá jako velmi dobrá investice do budoucna. A mohla by vykompenzovat propad příjmů z tradičních redmondských dojných krav – tj. Windows a Office. Tahle dvojice asi už nikdy nebude tím, čím byla v portfoliu Microsoft dosud, ale v Redmondu to už pochopili a otáčí kormidlo společnosti správným směrem. Takže: především mobilně, především v cloudu…
Zdroj: Neowin, The Verge
Přidáme některá další zajímavá čísla. Příjmy útvaru Device and Consumer vzrostly o 8 % na 9 miliard dolarů. Řada produktů Surface (zejména typ Surface Pro 3) přinesla 713 miliónů dolarů, což je meziroční nárůst o 44 %. Mobilních telefonů Lumia bylo prodáno 8,6 miliónu kusů, což znamená příjmy ve výši 1,4 miliardy dolarů a meziroční nárůst o 18 %. A pak že se Microsoftu v tabletech a mobilech vůbec nedaří. Kromě toho se prodalo 1,6 miliónu konzolí Xbox, zatímco loni 2 milióny.
Příjmy z OEM Windows poklesly o 22 %, což nevypadá dobře, ale koresponduje to se slabými prodeji PC poslední dobou. Naproti tomu tržby za cloudové služby typu Office 365, Azure a Dynamics CRM narostly o 106 %. Ale opravdu se nás neptejte, proč Microsoft řadí Office 365 právě do cloudového segmentu. Přitom klasická Office zaznamenala pokles příjmů o 41 %. A opět se nás neptejte, proč se obě varianty Office počítají každá jinam. Trochu to vypadá jako žonglování s čísly, že?
Podtrženo a sečteno, Microsoft na tom je docela dobře, ale mohlo by přece jen být lépe. Takhle letmo to vypadá, že se mu přinejmenším prozatím vyplácí, že do portfolia svých produktů přidal tablety a mobilní telefony. Také se mu evidentně začíná vyplácet sázka na cloud, která teď už jasně vypadá jako velmi dobrá investice do budoucna. A mohla by vykompenzovat propad příjmů z tradičních redmondských dojných krav – tj. Windows a Office. Tahle dvojice asi už nikdy nebude tím, čím byla v portfoliu Microsoft dosud, ale v Redmondu to už pochopili a otáčí kormidlo společnosti správným směrem. Takže: především mobilně, především v cloudu…
Zdroj: Neowin, The Verge