Ubisoft už vydělává na mikrotransakcích více než na digitální distribuci her
9.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Společnost Ubisoft se pochlubila svými finančními výsledky, které odhalily jednu podstatnou věc. Tržby čítající mikrotransakce svou hodnotou překonaly objem peněz, které Ubisoft získal digitální distribucí samotných her.
Ubisoft tuto skutečnost zveřejnil ve svých finančních výsledcích za svůj druhý letošní fiskální kvartál i celé první pololetí a firma s nimi obecně může být spokojena.
Říká se, že ze všech velkých jednoznačně identifikovatelných skupin zákazníků na světovém trhu jsou hráči jedni z nejsnáze ovlivnitelných a že dokáží spolknout kde co. Pokud se jim něco vyrovná, pak možná Češi v politice, i když určitě možná se mnou tak úplně nebudete souhlasit. Ale zpět k tématu. Hráči si na mikrotransakce stěžují a v hodnocení na Steamu či Metacritic to dávají velice ostře najevo, jak s tím ale souvisí prudce se zvyšující tržby za mikrotransakce, kde máme nekorunovaného krále v podobě Electronic Arts. Ubisoft mu ale zdatně sekunduje, jak ukazuje následující graf.
Příjmy Ubisoftu obecně velice prudce rostou, ovšem hlavním tahounem je jistý Player Recurring Investment, neboli jak v této firmě říkají mikrotransakcím, DLC, season pass i příjmům z členství a reklam. Tato oblast vykázala meziroční růst o 83 % na částku 175 mil. eur, zatímco příjem ze samotné digitální distribuce her se zvýšil o 57 % na 168 mil. eur.
Ubisoft takto za první pololetí utržil 343 milionů eur, což je velice slušný nárůst a lze očekávat, že tržby za mikrotransakce a podobné budou už odteď více a více převažovat. To rozhodně není dobrá zpráva pro ty, kteří nic z těchto novot nemusí a vzpomínají na doby, kdy se za 60 dolarů ještě prodávaly úplné hry a ne poloprázdná schránka, kterou jsme si mohli zakoupením dalších DLC doplnit. Ostatně ani DLC nejsou tím, čím bývaly, když jsme ještě mluvili o datadiscích, které hru dále rozšiřovaly, spíše než aby ji doplňovaly.
To vše se dozvídáme v době, kdy jiná firma, která se zaměřuje na vývoj klasických her se silným příběhem pro jednoho hráče, ohlašuje propuštění 25 % ze své pracovní síly. Jde o Telltale Games a důkaz toho, že řeči o ekonomické nevýhodnosti vývoje takových her, jež se v poslední době vedou, rozhodně nejsou plané.
Zbývá jen otázka, kolik nových způsobů tahání peněz z kapes (ano, mluvíme o Activision) dokáží hráči ještě unést. Však navenek jsou mikrotransakce nenáviděny (čest výjimkám), ale čísla ukazují něco zcela jiného, zatím. Možná že jsme ale svědky celkové transformace herní scény, kde převezme vládu multiplayer a kampaně pro jednoho hráče brzy vymizí, nebo se spíše odsunou z AAA titulů mezi nižší kasty. Někteří (starší) hráči možná něco takového nepochopí a chápat nechtějí, ale jiným už o singleplayer vůbec nejde, neboť jej už dnes přeskakují a takoví mohou být mikrotransakcím daleko více otevření.
Zdroj: techPowerUp