Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.1.2013, Radan Tuhý, článek
Stále častěji se hodí přistupovat k datům odkudkoli a z více počítačů, včetně možnosti sdílení a odkazování. Nejjednodušším způsobem, jak toho dosáhnout, je zřídit si některé internetové datové úložiště (cloud). Jak tato úložiště fungují a jaké máme možnosti?
milapulpa (3) | 29.4.20199:54
Cloud je samozřejmě možností vývoje, nicméně rozhodně není jedinou variantou... s tím souhlasím s p. Hagenem.
Nicméně, pro některé věci ­- jako účetnictví ­(např., fakturační systémy apod. ­- https:­/­/imboss.cz­/­) je naprosto ideální.
Odpovědět0  0
ferenze113 (1) | 26.7.201710:47
S Googlem nemám moc dobré zkušenosti, jednou se jim podařilo nějak ­"ztratit­" dva velice důležité dokumenty, který jsem měl na Drive nahraný a jejich support bez odezvy. Teď používáme pro firemní účely cloudový služby od www.casablanca.cz a nemůžeme si stěžovat.
Odpovědět0  0
ttkk (1) | 18.8.201320:00
Osobně jsem zálohoval na externí disk ­- odešel, a s ním i bohužel moje data. Dnes raději zálohuji do cloudu ­(internetové úložiště­).

Nejštědřejší na místo zdarma mi vychází Copy.com: https:­/­/copy.com?r=zPku0e
Když se zaregistrujete přes zmiňovaný odkaz a nainstalujete si jejich aplikaci pro synchronizaci ­/ zálohování dat, tak rovnou dostanete 20GB zdarma s tím, že když se přes vás zaregistruje někdo další, tak za každého dostanete dalších 5GB zdarma, což je super...
Odpovědět0  0
slaaweck | 1.6.201323:51
Našel jsem lepší alternativu. Kdyby měl někdo zájem o novou cloudovou službu ­"Copy­", která nabízí oproti dropboxu v základu 15GB zdarma a za každého referála dalších +5GB, tak tady je pozvánka ­(se kterou oba získáme +5GB­): https:­/­/copy.com?r=XAlHY9
Odpovědět0  0
alebac | 26.5.201315:46
Já bych do seznamu doplnil copy.com. V základu 15GB a při registraci na doporučení ­(https:­/­/copy.com?r=tGITea­) dokonce 20GB. Windowsí i androidí klient. Windowsí včetně selektivní synchronizace, androidí včetně staženmí do offline módu. Existují i verze na Linux, Max a iPhone, ale ty nemám osobně odzkoušené.
Odpovědět0  0
Luk Skywalker (510) | 19.2.201314:15
Asi mám ­"zastaralý­" názor, ale proč něco svěřovat někomu další, když to můžu mít u sebe. To je jako svěřit někomu plnou peněženku a doufat, že nic neutratí. Kdekdo tu bude něco tvrdit o právu a zákonech, ale i ten nejlepší zákon nikoho stoprocentně neochrání. Takže cloud ať je sebemodernější, tak já ho úplně odmítám, náhodou jednou za půl roku nepůjde net a já budu se nedostanu ke svým souborům. Stále existují podle některých zastaralé HDD, na které se vleze opravdu hodně, takže radši si koupím disk než cloud.
Odpovědět1  0
Sobota (3) | 19.2.201315:20
Ano, taky názor. Peníze zásadně nedávám ani do banky a vše cpu doma do matrace :­-)
Odpovědět0  1
kubino77 (8) | 29.1.201310:27
Všechny argumenty tady v diskuzi se točí okolo zabezpečení dat v cloudu a riziku jejich zneužití. Zná ale někdo JEDINÝ případ kdy se to stalo? Myslím, že firma které by se taková situace prokázala, v oblasti cloudu totiž končí ­(nikdo si k nim už nic neuloží, pošramocenou pověst si nenapraví­).
Odpovědět2  1
VelkePikolo (1) | 26.1.201511:44
No právě, to by mě taky zajímalo. Podle tohodle článku http:­/­/www.quadronet.cz­/neni­-duvod­-bat­-se­-cloudu­/ to navíc vypadá že by to mělo bejt bezpečnější než normálně.
Odpovědět0  0
neviditelny cernousek | 24.1.201321:06
Nevim proč, ale stále se zapomíná na adrive.com a nejenom v tomto článku.
50 giga zdarma, leč ve free verzi omezovaná rychlost na cca 2 mbit, soubor max 2 gb a reklamy. Nicméně do srovnání by se určitě hodilo. Všichni jmenovaní jsou prckové oproti tomuto...
Odpovědět0  0
Sobota (3) | 26.1.201314:48
Ano, přesně tak. Adrive.com se prakticky v žádných srovnáních neobjevuje.
Odpovědět0  0
urza | 24.1.201315:54
Pro pokročilejší uživatele existují i ­"personal cloud­" solutions na domácím serveru.. např ownCloud ­( http:­/­/owncloud.org­/ ­) který funguje jako dropbox ale pochopitelně bez omezení dat a zadarmo.. případně pokud chce někdo closedsource produkt se supportem tak PowerFolder za nějakých 10 dolarů.. https:­/­/www.powerfolder.com­/shop­/products­/PowerFolder­-Server­-Mini.html

Další možností i pro lamky jsou nově se objevující zařízení jako Transporter http:­/­/filetransporterstore.com­/ za jednorázovou cenu nákupu hw třeba i 2 TB opět fungující podobně jako dropbox z pohledu uživatele..
Odpovědět0  0
Siki (8) | 24.1.201313:38
Malé upozornění, že Dropbox má úpravu rychlost synchronizace.
Odpovědět0  0
Radan Tuhý (44) | 24.1.201314:33
Dobrý den, tabulka upravena.
Odpovědět0  0
wonderka (4) | 24.1.201312:37
Tož já cloudu taky moc nevěřím, že si v podstatě můžou hrabat v mých datech. Ale proto mě celkem oslovila Wuala kdy jsou data šifrována na straně klienta. To mi přijde naprosto ok.
Nešlo by to přidat do té tabluky? Pro lehce paranoidní jedince by to byla užitečná informace :­-­)
Nebo to má jen Wuala?
Odpovědět0  0
wonderka (4) | 24.1.201312:44
jo ještě k Wuala, mohlo by se do článku doplnit, že za každou získanou osobu dostanete 1GB až do výše 10GB.
PS: nahodil bych link na sebe, ale asi by to bylo proti pravidlům že? ;­-­)
Odpovědět0  0
mik3cuk (2) | 24.1.201312:10
Mohl by být článek ještě doplněn o cloud CX.com ? Nabízí 10GB zdarma a je jak pro winPC, tak android.
Odpovědět0  0
M1R3K (2) | 24.1.201311:45
Chybí mi tu srovnání s novým MEGA.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 24.1.201312:10
Podívejte se na konec článku.
Odpovědět0  0
M1R3K (2) | 24.1.201314:22
Tam je pouze zmínka o jeho existenci, ale žádné srovnání. Už jsem na internetu viděl pěkný článek, kde to rozebrali do podrobností. Jak si tam nastavit složky, co všechno to umí atp. To mi zde zkrátka chybí, protože když se spustí takovýto web a ve stejnou dobu vyjde tento článek, čekal bych, že to tam bude také. Protože ne každý se chce hned registrovat a případně by se rád podíval, jak to funguje.
Odpovědět0  0
PV42 | 24.1.20139:37
Vzhledem k množství prezentovaných cloudů mě překvapilo, že tady není tady Ubuntu one ­(http:­/­/www.ubuntu.com­/ubuntu­/features­/personal­-cloud­), které má zdarma 5GB a je dostupné na Ubuntu, Windows, OS X, Androidu a iOSu.
Odpovědět0  0
PV42 | 24.1.20139:10
Já tedy mám Google drive na ipadu, takže informace, že je pouze pro Android asi nebude nejpřesnější.
Odpovědět0  0
Radan Tuhý (44) | 24.1.20139:13
Dobrý den, jedná se o oficiálního klienta?
Odpovědět0  0
Radan Tuhý (44) | 24.1.20139:30
Informace v článku byla opravena.
Odpovědět0  0
Ivanusko1 | 24.1.20136:07
Cloud NIKDY
Bezpecnost na 1. mieste.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 24.1.20136:34
Mám takový pocit, že pokud zcela odmítnete cloud, tak za pár let nebudete moc koupit ani hodinky :­-)
Odpovědět0  0
ivan_g (4) | 24.1.20136:47
Naprostý souhlas, cloud NIKDY. Už takhle ­"velký bratr­" sleduje veškerou komunikaci, tak proč mu ještě cpát data...
Odpovědět0  0
JanoX | 24.1.201310:16
To je stejný argument jako že když deset lidí přede mnou skočí z mostu, tak já bych měl taky, protože už přece skočilo deset.
Cloud je mimořádně nebezpečná záležitost, například i pouhý seznam přátel na Facebooku je obrovský bezpečnostní problém, natož uložit do cloudu nějaké osobní dokumenty. Trochu pomůže šifrování, ale ne každý dodržuje disciplínu s výběrem kvalitního hesla.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 24.1.201310:29
Ale já neříkal, že si máte pořídit Cloud. To je čistě vaše věc. Překrucujete to.
V době kdy se vyvíjeli počítače, tak si také nikdo nedokázal představit ­(jen pár jedinců­), že půjde počítač ovládat myší. A hle, jde to!
Z mého pohledu je Cloud jediný možný vývoj. To že dnes nejsou Cloud služby až tak bezpečné ještě neznamená, že to v budoucnu nebude lepší. Osobně raději svěřím ­(klidně za poplatek­) svá data třetí osobě ­(po zašifrování­) a budu žít v klidu, že když mě někdo vykrade, tak koupír doslova za pár kaček nové PC, stáhnu zálohu od oné třetí osoby a jedu dál. Již to neznamená měsíce probděné nad tím jak obnovit data abych mohl podnikat dál. A pokud bude služba placená a provedena tak, že když oni ztratějí data, tak budou nést následky. tak jsem maximálně spokojený.
A nyní.. je opravdu Cloud špatný?
Odpovědět2  0
JanoX | 24.1.201311:45
OK, to jsem mírně přehnal a omlouvám se.
Nicméně se s Vámi shodnout nemohu a odpovídám ­"Nevědomost je síla­".
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 24.1.201312:20
...a pohodlnost­/lenost je zase nejsilnějším motorem pokroku ­(společně s krizovými situacemi jakou jsou např. války­). Cloud jako takový je synonymem i pro celkové zjednodušení, viz Pavlova reakce výše, a proto uspěje­/bude se dále zlepšovat­/více zabezpečovat. Je pouze otázkou času, kdy se bude jednat o obecně přijímanou běžnou věc. Není to o tom, zda cloud ano nebo ne.
Odpovědět2  0
JanoX | 24.1.201313:47
Argument o běžně přijímané věci je jako s kouřením, mezi válkami kouřila snad polovina populace a bylo to tedy běžně přijímáno, ale na věci že kouření neprospívá lidskému zdraví se tím nezměnilo nic.
Zabezpečení se naopak bude snižovat, jakmile se cokoliv začne masově používat vždy jsou přímé a nepřímé tlaky na to aby se to dalo využít státem, policií, tajnými službami a mnoha soukromými subjekty, viz bankovní účty ­(už padlo i Švýcarsko­), mobily, mýtné brány, městské kamery, v neposlední řadě odposlechy Skype a na cloudové úložiště se všichni tito třesou jako malé děcka. V některých státech už mají v předstihu přijatý zákon že za neprozrazení hesla ke svým datům jdete do basy.
Ještě mi řekněte že ten kdo nic neprovedl se nemá čeho bát, to bych se smíchy počůral.
Odpovědět2  1
Karel Polívka (1098) | 24.1.201315:36
Vy mluvíte o tom, že je cloud špatný, já zase o tom, že je to budoucnost, které se nevyhneme ­(bez ohledu na to, zda je špatný nebo ne­).
Odpovědět0  0
john (110) | 24.1.201316:21
cloudu se asi casem nevyhneme nikdo ­/ osobne jsem odpurcem ­/, ono bude zalezet na co jej budou lidi vyuzivat, jako uloziste dulezitych da, ke kterym nechci mit pristup tretich strant ­/ nedej boze tajnych ­/ nikdy...
pri dnesnim vypocetnim vykonu je kazde zabezpeceni ­"slabe­"....
tod jen muj osobni nazor...
Odpovědět0  0
Martin Hagen | 24.1.201317:38
Ten Vas pohlad je bohuzial ale pekne obmedzeny, ak je Cloud podla Vas jediny mozny vyvoj. Rozhodne si myslim, ze ludske myslenie ma vacsi potencial akcneho radiusu a nevidiet veci s klapkami na ociach ako Vy. Bezni ludia si nekritickou az bezhlavou podporou Cloudu usiju na seba velmi velku budu. A ked precitnu, uz nebude moznost uniku. Ved ti mudrejsi vedia, k comu to cele vedie. ­(Pekne spievaju, ked vtacka lapaju­) Lokalne uloziska maju z pohladu osobnej bezpecnosti daleko vacsiu buducnost ako cloud, v ktorom ludia budu odovzdani na ­(ne­)milost tych, ktori ho maju pod palcom.

A len tak na okraj, nezaskodila by vacsia gramaticka uroven. Slovo ­"vyvýjeli­" je teda ukazkova perla.
Odpovědět2  2
Pavel Kovač (1033) | 25.1.20136:31
Koukám, že jste nepochopil princip cloudu. Cloud totiž nemusí být jen ve stylu ­"data u někoho jiného­" cloud můžu mít i doma.

Jinak když už jsme u té gramatiky: pište prosím česky :­-)
Odpovědět4  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.