Nezapomínejte že výrobci občas vypouští kachny.
I když tohle asi kachna nebude a všechny vypuštěné informace v posledních týdnech budou pravdivé protože Nvidia testuje různé konfigurace nastavení.
Odpovědět0 0
Dávám grafikám od Nv tak maximálně rok, dva. Proč se zabývat něčím, s čím mám práci, ale minimální výdělek?
Odpovědět1 0
Tomu by taky odpovídaly 2 hodiny prezentace od nVidie na computexu 2024. Ani slovo o grafických kartách rtx 5000. Samý Blackwell, AI, servery, robotika. Nedivil bych se, když by RTX 5000 nebo maximálně RTX6000 byly poslední GPU pro masy.
Odpovědět0 1
Akoze sa vykaslu na 80% podiel co maju v grafikach a ktory ziskavali dost dlhe obdobie? Nemyslim si. Okrem toho NV stale taha pocitacovu grafiku v hrach dopredu, ma lepsie vybavene GPU na hry (RT, AI) a investuje do pouzivania novych technologii v hrach. Nic nenasvedcuje tomu, ze by mali skoncit. To skor kvoli malemu obratu z gaming divizie skonci AMD ako NV. AMD je firma, co nebude mat high-end v najblizsej generacii GPU, maju pod 20% podiel v diskretnych grafikach a obrat ich gaming divizie klesol minuly kvartal o 48%. V case, ked mala NV 8% narast v obrate v ich hernej divizii. Zaujimave je, ze sa prave o NV pise, ze skonci s GPU pre masy, ked naslapnute na to ma skor ich konkurencia.
Odpovědět0 0
Beru to zcela pragmaticky a bez emocí. Proč investovat desítky/stovky milionů dolarů do vývoje něčeho z čeho mám nejmenší marže a podílí se to 5% na celkovém zisku?
Odpovědět0 0
"Proč investovat desítky/stovky milionů dolarů"
Uvědomte si, že ty herní GPU sdílí spoustu technologií s výpočetními GPU. Není to vývoj, který by byl úplně od nuly. V podstatě můžeme říci, že to může být zpeněžitelný "odpad" (vedlejší produkt) vývoje výpočetních GPU. Proč nezpeněžit něco, co už máte z části hotové? Nevyužít to nedává smysl.
"něčeho z čeho mám nejmenší marže"
Podívejte se na ty marže. Je pravda, že na výpočetních GPU jsou naprosto brutální (teď si to nepamatuju, ale bylo to snad 60-70 %), ale i na herních GPU má Nvidia velmi vysoké marže (loni to bylo hodně přes 40 %, nepletu-li se). Zahodit segment jen kvůli tomu, že to nemá skoro více než 60% marže, ale jen více než 40% (což je i tak šíleně hodně), nedává smysl.
"podílí se to 5% na celkovém zisku"
S takovou logikou by mohla zavřít všechny ostatní divize. Je-li to ziskové a ještě při těch vysokých maržích, zavírat takovou divizi nedává smysl.
Nevidím jediný pragmatický důvod, proč by Nvidia měla zavírat divizi herních GPU. Otázkou je budoucí vývoj mobilních GPU, kde to postupně likvidují výkonná iGPU v procesorech, což může být smrt pro RTX x050 a možná později RTX x060.
Odpovědět0 0
Pokial viem, tak NV ma podiel cez 90% v NTB, co by teda malo mat znacny vplyv aj na celkovy obrat hernej divizie, kde su zapocitane vsetky herne diskretne grafiky. No a iGPU mozu nahradit iba take diskretne GPU, ktore su vykonovo slabsie alebo na podobnej urovni. To si myslim u RTX x60 grafik nehrozi. Tie mali vzdy znacny citelny odstup.
Odpovědět0 0
To platilo dosud, ale neplatí to teď. Už dávno byly integrovanými GPU zlikvidovány řady MX, nyní už jsou novinky (např. Radeon 880M a 890M s 12-16 CU) konkurencí i RTX x050.
Jenže AMD připravuje na trh také nový Strix Point Halo se 40 CU, což je pro iGPU ještě docela jiná liga. Tam už žádný zásadní odstup nebude a ačkoli s Intelem má řada x060 asi ještě nějakou budoucnost (Intel zatím tak výkonné iGPU nemá), u AMD už to tak zářné asi nebude.
Odpovědět0 0
Jj. To moze byt. Je tu ale priestor na to, ze sa zvysi aj vykon diskretnych GPU tak, ze 60tka bude proste stale pouzitelna. Nemyslim si, ze by Strix Point Halo ohrozil RTX 5060. Mozno skor jej mobilnu verziu pre notebooky, ale aj ta moze na vykone pridat, aby bola blizsie k desktopovej variante.
Odpovědět0 0
"Mozno skor jej mobilnu verziu pre notebooky, ale aj ta moze na vykone pridat, aby bola blizsie k desktopovej variante."
No však tu se ale bavíme o mobilních verzích RTX x060, ne o desktopových. Proč by měl jakýkoli mobilní procesor ohrožovat RTX x060 v desktopu?
Psal jsem o tom, že Nvidia nemá důvod rušit divizi herních GPU, protože zde upíchne technologie, které má stejně už vyvinuté pro výpočetní GPU, má na tom nadprůměrné marže (i když ne tak vysoké jako u výpočetních GPU, pořád šíleně vysoké) a přináší to zisk. Pak jsem dodal, že jediný hráčský trh, kde má pro Nvidii smysl postupně vycouvat, jsou mobilní GPU v řadách x050 a x060, kde na to dost dotírají stále se zlepšující iGPU (tam možná až Intel přijde s něčím, co by konkurovalo tomu Halo).
Odpovědět0 0
Tomu všemu rozumím. Snažím se číst mezi řádky. Na GTC ani Computexu nvidia ani jednou nezmínila “herní “ gpu. To mi napovídá, že tuto divizi již nepovažují na tolik důležitou, ztratit tím byť pět minut z bezmála dvouhodinové prezentace.
Já netvrdím, že se tak stane, nejspíš nestane. Jen by mě nepřekvapilo, když by herní gk od nvidie tak jak je známe zanikly a staly se součástí nějakého AI/výpočetního clusteru.
Odpovědět0 0
AI machine learning už se pěkných pár let používá pro DLSS, nově i pro generování mezi snímků pro lepší plynulost her. Co můžeme vědět, co bude za 4 roky? AI generování celých scén? Kdo ví?
Odpovědět0 0
To sa potom moze povedat aj o AMD. Nemala ich herna divizia za posledny kvartal obrat pod 1 miliardu z celkovych 7? A to su tam zapocitane aj APU do konzol.
Odpovědět0 0
Tak zatím byla představena jen architektura a akcelerátory protože z těch mají největší provize.
Samotné herní grafické karty mají přijít až za půl roku, do té doby je ještě hodně daleko,
ještě nejsou venku ani úniky o výkonu, dokonce nejsou vyřešené chladiče, takže vlastně nemáme nic co by aspoň z daleka připomínalo hotový produkt, co by jste tedy v takové chvíli chtěl představovat??
Pokud máme očekávat vydání první karty na konci roku, tak aspoň papírové představení čekejte nejdříve v Říjnu - Listopadu
Odpovědět0 0
Mame vraj ešte pol roka na dohady.
realne 5090 ma 512 bit typoval som že s nej useknu 128 bit a ostane len 384bit, bolo by super keby som sa milil a usekli len 64 bit, 448 bitova GPU by bol mazec
lebo plny cip ma 512 bit a 24576SP
predpokladal som orezany na 384 bit a 18432SP
keby to bola pravda a orez by bol len na 448 bit to by znamenalo 21504SP
To už by si hrači polepšili s GPU o 21504SP :D
Osobne pochybujem že by Nvidia len orezala čip o 64bit a nie ako obvikle o 128 bit...
Odpovědět0 1
Po pravdě mě tyhle karty za 50k+ nějak netrápí :o)
Odpovědět6 1