Unreal Engine 4.22 přináší podporu ray tracingu
13.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Ray tracing ve hrách bude mít větší šanci se prosadit v případě, že se jeho podpora dostane do základní výbavy často používaných herních enginů. Mezi ty rozhodně patří i Unreal Engine a v jeho případě už se to stalo skutečností.
Jde konkrétně o Unreal Engine 4.22 Preview 1, který už podporuje ray tracing v reálném čase a tento engine je už nyní k dispozici pro stáhnutí i prostřednictvím Epic Games launcheru a případně pak na GitHubu.
V živé paměti můžeme mít demo, na němž Epic Games ukazovali možnosti ray tracingu v prostředí Star Wars, kde se to odrazivými plochami a lesklými helmami jenom hemží.
Novější příklad přišel na CES 2019, a sice Project Sol Part 2
Nyní si může kterýkoliv zájemce vytvořit software založený na Unreal Engine 4.22 Preview 1, který bude využívat ray tracing. Přidána byla low-level podpora, jakož i high-level funkce, mezi něž patří odrazy, prostorová světla, měkké stíny, globální osvícení, atd. Seznam je následující:
- Rect area lights
- Soft shadows
- Reflections
- Reflected shadows
- Ambient occlusion
- RTGI (real time global illumination)
- Translucency
- Clearcoat
- IBL
- Sky
- Geometry types: Triangle meshes: Static, Skeletal (Morph targets & Skin cache), Niagara
- particles support.
- Texture LOD.
- Denoiser: Shadows, Reflections, AO.
- Path Tracert
- Unbiased, full GI path tracer for making ground truth reference renders inside UE4.
Epic Games upozorňují, že zmíněná verze enginu je pouze předběžná a ukazuje náhled na to, co přinese připravovaná plná verze 4.22. A jaké hry založené na enginu Unreal budou představeny v tomto roce? Zde je krátký přehled:
Zdroj: Hexus.net