To to mohli rovnou přepočítat takto: 1..3jadro=75%, 4..63jadra=22%, 63..jadro(zbytek)=3% Možná by to dávalo alespoň nějaký matematický smysl
Exp---#C---Power
0------1------0,5
1------2------0,25
2------4------0,125
3------8------0,0625
4------16-----0,03125
5------32-----0,015625
6------64-----0,0078125
7------128---0,00390625
8------256---0,001953125
9------512---0,000976563
10----1024--0,000488281
Odpovědět1 0
Nechapem co vam vlastne vadi? Ved UserBenchmark to normalne vysvetlil. Stale si vies pozriet vykon podla MT score, Workstation Index, atd. Pre hry a standardne desktop aplikacie je stale "Quad Thread" najcastejsi "use case".
Ako programator viem, ze nie je jednoduche robit v multi-vlaknach. Je malo typov vypoctov, ktore sa daju dobre delit/distribuovat a ked sa uz daju, tak idu lepsie na GPU. Tie kecy o tom, ako su programatori lenivi, pocuvam uz 10 rokov, a stale sa to nezmenilo, preco asi?
Ale nechapte ma zle, ja som rad, ze AMD sa posunula dopredu. Konecne sa po dlhej dobe zacali veci hybat v oblasti CPU. Drzim AMD palce.
Odpovědět3 8
Ja zas nechapem, co ich k tomu viedlo. Totiz ich stary sposob hodnotenia nebol nejako obzvlast zly a povedzme celkom dobre zohladnoval potreby pre hry.
Dovod na tak masivne priskrtenie bodov pre multicore zataz proste nebol. A preto je to zvlastne az okate.
BTW pri vacsine modernych hier minimalne FPS skaluje po 6 az 8 jadier. Plus clovek moze mat dalsie veci na pozadi.
Jeden priklad z mnohych:
https://www.svethardware.cz/wolfenstein-youngblood-a-herni-karty-v-testu/49845
Odpovědět1 1
Ano, při příchodu nových procesorů původní metodika "záhadně" upřednopstňovala celkově výkonnější kousky. TO je ale překvapení. A krom toho, překopáním hodnocení zcela znemožnili srovnávání nových a starých.
Odpovědět2 2
by měli dávat jednojádrovému výkonu váhu 10%, čtyřjádrovému 40%, vícejádrovému 50%. Tím reflektuji i skutečnost, že nové hry běžně využívají 4 jádra, některé i víc, zatímco pro starší hry, které jedou na jednom jádře, je výkon nových procesorů prostě vždy dostatečný.
Odpovědět10 3
Hravam ETS2 a mozem ti povedat, ze aj vykon 9900K@5GHz je miestami nedostatocny.
Odpovědět1 1
taky si myslím že to je neskutečná prasárna. A i blbé hry podporují minimálně 4*jádra,jen kalkulačka asi to jedno. Ono více jádrové pc budou přibývat.
Odpovědět0 3
no ved prave, podporuju 4 vlakna a koniec: vypocet fyziky/logiky hry, rendering, postprocessing, nejake network veci(napr. pri multiplayeri) a co potom?
Pokial nezmenia daco v hernych enginoch (t.j. iny pristup k vypoctom/renderingu), tak sa toho vela nezmeni. DX12 tomu trosku pomohlo, ale stale to nie je to, co sa tu slubovalo pred 5timi rokmi.
Odpovědět4 1
vetsina her sice vyuziva 4 jadra, ale fps urcuje hlavne vykon jednoho jadra, na kterem bezi vetsina zateze. hry nejsou h264. takze nastaveni hodnoceni dava smysl.
Odpovědět3 5
tohle platí pro DX11 a taky v momentě nasazení neschopných vývojářů :)
Odpovědět3 1
a vacsina hier je v DX11, takze potom sedi ten prepocet v UserBenchmark :) nie?
a neschopni vyvojari? kedze mas smajlik na konci vety, tak to beriem ako recesiu :)
Odpovědět1 1
aha takže když si zapínate hru,tak vše ostatní vypnete?
Odpovědět0 1
Co všechno ostatní? Kolik výkonu ti to ostatní bere? procento? Dvě? Nebo u hraní koukáš video?
Odpovědět1 0