Už se to nestane: NVIDIA komentuje problém s GTX 970
25.2.2015, Jan Vítek, aktualita
Vedení firmy NVIDIA se konečně vyjádřilo k problému s kartami GeForce GTX 970, který se týká jejich paměti. Nedávno totiž vyplulo na povrch, že tyto karty mají pomalý přístup k posledním 512 MB své 4GB paměti.
Poslední půlgigabajt paměti karty NVIDIA GeForce GTX 970 je tedy přístupný s propustností pouze 22 GB/s namísto plné rychlosti 150 GB/s, což není chyba, ale důsledek použité architektury Maxwell. Pokud tedy narazíme na hru, která při jistém nastavení potřebuje více než 3,5 GB paměti na grafické kartě, setkáme se s výrazným zpomalením, ovšem to naštěstí není běžné, spíše výjimečné. Ovšem v tomto případě jde spíše o to, že NVIDIA nikoho neinformovala, že takový systém využila a také předtím udávala nesprávný počet 64 ROP jednotek, namísto pravého počtu 56. Můžeme se ptát, zda v tom nebyl účel a zda zástupci NVIDIE prostě jen nedoufali, že si toho nikdo nevšimne. Nicméně nyní tu máme oficiální vyjádření k celé události z ůst CEO firmy, Jen-Hsun Huanga.
Jen-Hsun Huang tedy napsal:
Ahoj všichni,
někteří z vás jsou zklamaní, že jsme jasně nepopsali segmentovanou paměť karty GeForce GTX 970, když jsme jí uvedli na trh. Je mi jasné proč, takže mi dovolte se k tomu vyjádřit. Pro Maxwell jsme vyvinuli novou paměťovou architekturu. Ta byla vymyšlena tak, aby nižší verze čipů Maxwell mohly mít objemnou paměť, čili framebuffer, tudíž GTX 970 není limitována 3 GB paměti a může mít další gigabajt.
GTX 970 je tedy 4GB kartam, ovšem posledních 512 MB je segmentováno a má sníženou datovou propustnost. Jde o dobrý design, protože nám umožnil kartu vybavit dalším gigabajtem paměti a naši softwaroví inženýři zajistili využití 512MB segmentu pro zřídka potřebná data. Bohužel jsme však o tom neinformovali naše marketingové oddělení, které v důsledku toho neinformovalo recenzenty v době vypuštění nové generace na trh.
Jonah Alben, náš hlavní viceprezident, poskytl veřejnosti technické podrobnosti týkající se designu čipu, které byly interpretovány několika redaktory. Příkladem může být server The Tech Report. Někteří byli tedy zklamáni segmentovanou paměťovou architekturou namísto toho, aby byli nadšeni, že se nám podařilo najít cestu, jak zvýšit objem paměti z 3 GB na 4 GB.
4 GB paměti u GTX 970 jsou využívány k dosažení takového výkonu, který můžete ocenit. A jako vždy, naši inženýři budou stále vylepšovat výkon našich karet ve hrách s využitím programu GeForce Experience. Tato nová vlastnost architektury Maxwell však měla být jasně popsána už dříve. Už nedovolíme, aby se něco takového přihodilo. Příště se polepšíme.
Jen-Hsun
Zdroj: TZ NVIDIA
Jen-Hsun Huang tedy napsal:
Ahoj všichni,
někteří z vás jsou zklamaní, že jsme jasně nepopsali segmentovanou paměť karty GeForce GTX 970, když jsme jí uvedli na trh. Je mi jasné proč, takže mi dovolte se k tomu vyjádřit. Pro Maxwell jsme vyvinuli novou paměťovou architekturu. Ta byla vymyšlena tak, aby nižší verze čipů Maxwell mohly mít objemnou paměť, čili framebuffer, tudíž GTX 970 není limitována 3 GB paměti a může mít další gigabajt.
GTX 970 je tedy 4GB kartam, ovšem posledních 512 MB je segmentováno a má sníženou datovou propustnost. Jde o dobrý design, protože nám umožnil kartu vybavit dalším gigabajtem paměti a naši softwaroví inženýři zajistili využití 512MB segmentu pro zřídka potřebná data. Bohužel jsme však o tom neinformovali naše marketingové oddělení, které v důsledku toho neinformovalo recenzenty v době vypuštění nové generace na trh.
Jonah Alben, náš hlavní viceprezident, poskytl veřejnosti technické podrobnosti týkající se designu čipu, které byly interpretovány několika redaktory. Příkladem může být server The Tech Report. Někteří byli tedy zklamáni segmentovanou paměťovou architekturou namísto toho, aby byli nadšeni, že se nám podařilo najít cestu, jak zvýšit objem paměti z 3 GB na 4 GB.
4 GB paměti u GTX 970 jsou využívány k dosažení takového výkonu, který můžete ocenit. A jako vždy, naši inženýři budou stále vylepšovat výkon našich karet ve hrách s využitím programu GeForce Experience. Tato nová vlastnost architektury Maxwell však měla být jasně popsána už dříve. Už nedovolíme, aby se něco takového přihodilo. Příště se polepšíme.
Jen-Hsun
Zdroj: TZ NVIDIA