V-Ray a Blender's Cycles získávají podporu GeForce RTX
22.11.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se snaží podporu svého RTX hardwaru prosazovat nejen ve hrách, ale také v grafickém softwaru. Nyní přišla řada na V-Ray a Blender's Cycles od Chaos Group s příslušným urychlením renderování.
Chaos Group V-Ray a Blender's Cycles mohou využívat podporu RTX hardwaru NVIDIE od tohoto týdne, díky čemuž tak lze očekávat především rychlejší rendering.
Ve V-Ray si tak uživatelé mohou vybrat, zda bude při renderování pomocí GPU využita CUDA, anebo rovnou i RTX, čili jádra Tensor a RT. Díky tomu bude vykreslování obrazu ještě rychlejší.
Na to ukazuje také srovnávací graf, který porovnává časy vykreslení jednotlivých scén, a to jednak pouze s použitím GPU Xeon Gold 6126 a pak s využitím CUDA a nakonec s RTX. Obecně lze říci, že RTX je oproti CUDA zhruba o polovinu až třetinu výkonnější. Samotná NVIDIA mluví o průměrných 40 procentech.
Brecht Van Lommel (lead architect, Blender) tak označuje aktuální verzi Cycles za dosud nejrychlejší, která kdy byla k dispozici. S kartami RTX dosahuje asi 4x kratšího času renderování v porovnání s procesory, díky čemuž může grafik pracovat o to rychleji.
Samotná NVIDIA také při této příležitosti zmínila i další software, který může využívat výhod architektury Turing. Jde třeba o AI funkci Auto Reframe pro Adobe Premiere, která má za úkol ořezávat video a měnit poměr stran a na kartách funguje až 4x rychleji. Nedávno dostal podporu GPU obecně a RTX konkrétně i software Adobe Dimension 3D pro rychlejší rendering a zvláště s využitím ray tracingu. Jmenovitě pak lze uvést i další aplikace využívající RTX, a to Solidworks Visualize, Luxion KeyShot, Luxion KeyShot a Epic Games Unreal Engine.
Pro RTX ve V-Ray a Blender's Cycles budeme potřebovat novou verzi ovladačů NVIDIA Studio.
Zdroj: NVIDIA