Valve obhajuje svůj nový přístup ke Steamu, není "policie dobrého vkusu"
3.7.2018, Jan Vítek, aktualita
V červnu společnost Valve ohlásila, že zcela přestane kontrolovat hry směřující do prodeje na Steamu. Mnoho lidí tuto novinku uvítalo, ale jiní se zděsili z představy, jaký "divoký západ" to na Steamu vytvoří. Valve nyní své rozhodutí obhajuje.
Stopka pro regulaci obsahu na Steamu vytrhla firmě Valve trn z paty. Jednak už nebude muset vždy čelit rozhořčeným lidem v případě, že jim svým rozhodnutím šlápne na kuří oko, a také díky tomu nebude muset pro dané účely vyhrazovat tolik pracovní síly, takže i ušetří. Otázka je však ta, zda si společnost Valve tímto nevhodila do kalhot časovanou bombu, která dokáže časem nadělat pěknou paseku.
Valve tím v podstatě hodilo za hlavu své snahy doprovázené programy Greenlight a nověji Direct, které měly zajistit, aby se na Steamu nenabízely podřadné či rovnou podvodné hry-nehry. Vytvoří tak území téměř bez pravidel, což obhajuje slovy, že není žádná policie pro hlídání dobrého vkusu. Pravidla se budou omezovat jen na to, aby byl z nabídky vykořeněn nelegální obsah nebo rovnou "vyložený trolling".
S tím je ale spojeno i to, že my jako uživatelé máme získat více nástrojů pro filtrování nechtěných her, ale vývojáři se i tak obávají, že ve vzniklé džungli mohou kvalitní tituly velice snadno zapadnout v houští těch nekvalitních, které budou vytvořeny s jediným účelem - vydělat co nejvíce peněz s minimálními peněžními i časovými investicemi.
Od té doby, co Valve svůj záměr oznámili, k danému tématu neměli moc co říci. Nedávno ale Jan-Peter Ewert (Business Development) komunikoval s několika zástupci indie studií, které mají z kroku firmy asi největší obavy. Uvedl, že dané rozhodnutí padlo především kvůli tomu, že na Steamu aktuálně vychází tak velké množství titulů, což naznačuje, že Valve už to nezvládají, nebo nechtějí zvládat kontrolovat.
Spíše jde o to druhé, však oněch titulů je cca 180 za týden, což nevypadá jako práce pro armádu zaměstnanců. Však Valve ovládá až 70 % trhu se stahovanými hrami, který má hodnotu asi 4 miliard dolarům, a to nejsou jediné příjmy. Navíc jde o společnost s pouze cca 250 zaměstnanci, jejíž zisk na jednoho je vyšší, než jaký má Google či Apple. Že by si tedy nemohla dovolit najmout pár lidí, kteří vyzkouší každou novou jednotlivou hru nabízenou na Steamu, o tom nás těžko něco přesvědčí.
Lze si ale představit, že lze jen těžko rozhodnout o tom, která hra má právo být v nabídce Steamu a která už ne. Ostatně Ewert argumentuje také tím, že na Steamu nakupují miliony lidí z různých částí světa, což představuje i různé hodnoty, nároky, kulturní pozadí a v takovém prostředí je o to těžší rozhodovat o tom, co lze a nelze povolit. Pak už nejde pouze o to, že si někdo z Valve chvíli zahraje novou hru a na základě svého názoru se prostě a jednoduše sám rozhodne.
Vypadá to, že ve Valve jsou přesvědčeni o svém novém přístupu a nyní je otázka, co ten přinese.
Zdroj: wccftech