Valve Software hodlá ještě zůstat u DirectX 9
29.8.2007, Jan Vítek, aktualita
Dle serveru X-bit labs hodlá softwarová společnost Valve ještě nějakou dobu zůstat u DirectX 9, protože dnes stejně většina hráčů využívá operační systém Windows XP, které nemohou podporovat DirectX 10. Navíc některé vlastnosti DirectX 10...
Dle serveru X-bit labs hodlá softwarová společnost Valve ještě nějakou dobu zůstat u DirectX 9, protože dnes stejně většina hráčů využívá operační systém Windows XP, které nemohou podporovat DirectX 10. Navíc některé vlastnosti DirectX 10 karet (tesselator v Radeonech HD 2000) se dají využít i v DirectX 9 a dle Valve tedy není nutné spěchat. Firma ke svému rozhodnutí využívá statistiky ze svého systému Steam, podle kterého je rozložení zmíněných systému takové, že 8 % hráčů využívá Visty a 90 % systém XP. Grafické karty s podporou DirectX 10 má 11 % počítačů, jenomže po zkombinování nám vyjde, že systém Vista s grafickými kartami s podporou DirectX 10 má pouze 2,31 % uživatelů steamu. Dnes se není čemu divit, ale Crysis již klepe na dveře a jeho příchod by mohl herním světem DirectX 10 zatřást (nebo jej aspoň trošku pošťouchnout).
Další věcí také je, že dnes nejvýkonnější herní konzole - Microsoft Xbox 360 a Sony PlayStation 3 - uplatňují grafické čipy se schopnostmi velmi blízkými Shader Modelu 3.0 a je tedy snadnější vyvíjet hry pro tyto konzole a PC s DirectX 9. I další výrobci to vidí podobně, jako například id Software a jeho hlavní postava John Carmack, jenž již dříve v tomto roce řekl, že by se neukvapoval.
Zdroj: X-bit labs
Další věcí také je, že dnes nejvýkonnější herní konzole - Microsoft Xbox 360 a Sony PlayStation 3 - uplatňují grafické čipy se schopnostmi velmi blízkými Shader Modelu 3.0 a je tedy snadnější vyvíjet hry pro tyto konzole a PC s DirectX 9. I další výrobci to vidí podobně, jako například id Software a jeho hlavní postava John Carmack, jenž již dříve v tomto roce řekl, že by se neukvapoval.
Zdroj: X-bit labs