Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Valve: Steam Machines sice netáhnou, ale s Linuxem nekončíme

4.4.2018, Jan Vítek, aktualita
Valve: Steam Machines sice netáhnou, ale s Linuxem nekončíme
Společnost Valve zaujalo to, že nás ještě dříve zaujala zmizevší sekce počítačů Steam Machine z aplikace i stránek obchodu Steam. Přiznala, že tyto počítače zákazníky opravdu moc nezajímají, ale potvrdila svou oddanost Linuxu jako herní platformě.
Valve tedy vyřadil ze Steamu kategorii Steam Machines, ovšem samotné počítače v nabídce stále dosud jsou, jen už nemají svou výsostnou sekci zobrazovanou na hlavní stránce. Firma si všimla toho, že média začala o této skutečnosti informovat a poukazovat na to, že tyto počítače nepředstavují velký úspěch, a tak raději přispěchala s vysvětlujícím vyjádřením. 
 
 
Odpověď za Valve vzal na sebe vývojář Pierre Loup Griffais, který přiznal, že "Steam Machines opravdu zrovna nemizí z pultů obchodů". Ovšem snaha firmy Valve podporovat souteživé a otevřené herní platformy nezmizela. Jde především o linuxové systémy, mezi něž patří samozřejmě i Steam OS, které Valve vidí jako skvělou platformu pro hry a obecně i aplikace. 
 
Skrze iniciativu Steam Machine se Valve dle slov Griffaise naučilo dost o stavu celého linuxového ekosystému jako prostředí pro herní vývojáře. Vzali si z toho silnou zpětnou vazbu a zapřemýšleli nad tím, co by se dalo vyřešit. Především nám ale Griffais sděluje to, že Valve bude i nadále velice podporovat Vulkan, aby se z něj stalo konkurenceschopné a široce podporované API. Stejně tak se chce zasadit o to, aby Vulkan získal na linuxových systémech prvotřídní podporu. 
 
Zmíněno bylo i to, že se Vulkan nedávno i přes netečnost až odpor firmy Apple dostal do systémů macOS a iOS, takže to je už třetí desktopový systém, kde toto API najdeme (po Windows a Linuxu). Samotná společnost Valve přispěla také představením Steam Shader Pre-Cachingu, který umožní uživatelům přeskočit úvodní kompilaci shaderů, čímž se zkrátí úvodní načítání her a také to má mít dopad v podobě menšího zadrhávání her. 
 
Operační systém SteamOS pak poslouží i jako médium, skrz něž bude Valve dále podporovat rozšiřování Vulkanu. 
 
Zdroj: Valve