Valve zaútočí na falešné hry pomocí limitů pro sběratelské karty
17.5.2017, Jan Vítek, aktualita
Valve nedávno oznámilo, že se už chystá spustit sadu nových opatření, které mají umravnit nepoctivé vývojáře her a vytvořit z herní džungle na Steamu přehledný obchod. Chce toho dosáhnout i pomocí limitů pro sběratelské karty.
Sběratelské karty (trading cards) jsou virtuální karty, které lidé na Steamu získávají prostě hraním her. Ty pak mohou přeměnit třeba za herní odznaky a ty už jsou obchodovatelné ve steamové komunitě. Minulý týden přitom společnost Valve oznámila, že chystá zásadní změny Steamu, které mají přispět i k boji proti vývojářům nekvalitních her, které zaplevelují celou platformu. S tím jsou spojeny i jiné aktivity lidí snažících se o snadný výdělek a zde můžeme vzpomenout na "herní studio" Digital Homicide, které se chtělo s lidmi rovnou soudit za to, že poukázali na mizivou kvalitu jeho hříček. Nyní jde ale přeci jen o něco jiného.
Tento týden se tak Valve zaměřuje na "falešné hry", jak je samo označuje a jde konkrétně o to, že ty jsou pak využívány k získávání sběratelských karet ve velkém, díky čemuž si vývojáři vydělají peníze, aniž by se jejich hry musely dobře prodávat. Valve tak prostě využití těchto karet omezí, což znamená, že nové hry už k nim nebudou mít automatický přístup.
Firma také podrobně popsala, jak celá věc funguje. Nepoctiví vývojáři zneužívají nabídky, kterou Valve na Steamu poskytuje všem vývojářům, a sice možnost, aby si sami generovali klíče pro své hry. Vytvoří tak tisíce klíčů a ty zase využívají boti, čili prográmky se svými steamovými účty, které pak za své "hraní" získávají sběratelské karty a pak už je to jasné. Jde tak o tvorbu her, které si v podstatě ani nikdo koupit nemá, protože jsou navrženy čistě k "farmaření" karet.
Valve tak nyní zavádí novou funkci nazvanou "confidence metric", která určí, zda si nějakou hru kupují a hrají opravdoví hráči a pokud ano, teprve pak se budou moci s její pomocí získávat karty. Hra tak musí v novém "měřítku důvěry" získat určitou úroveň. Valve ale také pamatuje na to, aby hráči nepřišli o své odehrané hodiny, takže pokud nějaká hra bude novou funkcí schválena, dostanou své nahrané karty zpětně.
Díky tomu bychom měli mít jako zákazníci také možnost snadněji odhalit falešné hry v obchodě, což znamená i to, že takové hry se rozhodně nebudou dostávat do výsluní nabídky Steamu.
Zdroj: KitGuru
Tento týden se tak Valve zaměřuje na "falešné hry", jak je samo označuje a jde konkrétně o to, že ty jsou pak využívány k získávání sběratelských karet ve velkém, díky čemuž si vývojáři vydělají peníze, aniž by se jejich hry musely dobře prodávat. Valve tak prostě využití těchto karet omezí, což znamená, že nové hry už k nim nebudou mít automatický přístup.
Firma také podrobně popsala, jak celá věc funguje. Nepoctiví vývojáři zneužívají nabídky, kterou Valve na Steamu poskytuje všem vývojářům, a sice možnost, aby si sami generovali klíče pro své hry. Vytvoří tak tisíce klíčů a ty zase využívají boti, čili prográmky se svými steamovými účty, které pak za své "hraní" získávají sběratelské karty a pak už je to jasné. Jde tak o tvorbu her, které si v podstatě ani nikdo koupit nemá, protože jsou navrženy čistě k "farmaření" karet.
Valve tak nyní zavádí novou funkci nazvanou "confidence metric", která určí, zda si nějakou hru kupují a hrají opravdoví hráči a pokud ano, teprve pak se budou moci s její pomocí získávat karty. Hra tak musí v novém "měřítku důvěry" získat určitou úroveň. Valve ale také pamatuje na to, aby hráči nepřišli o své odehrané hodiny, takže pokud nějaká hra bude novou funkcí schválena, dostanou své nahrané karty zpětně.
Díky tomu bychom měli mít jako zákazníci také možnost snadněji odhalit falešné hry v obchodě, což znamená i to, že takové hry se rozhodně nebudou dostávat do výsluní nabídky Steamu.
Zdroj: KitGuru