no to zní sice krásně, ale zatím je to čistá sci-fi, tak jako se o GeForce FX říkalo, že má 8 pipeline s jednou texturovací jednotkou a nakonec se ukázalo, že je to klasické schéme 4x2. takže sice FX umí nanést osm textur za jeden takt, ale jenom když karta provádí multitexturing, což ale uměla i předchozí GeForce 4, takže žádná revoluční architektura, jak se někde s oblibou píše, nebo nějaké dynamické přidělování pipelines, nebo kecy. že jednou karta pracuje jako 8x1 a někdy jako 4x2, karta pracuje neustále jako 4x2(1)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
takže na nějaké chytré "povídačky" o tom, že je vlastně jedno, kolik TMU versus Pipelines karta má bych si počkal až ATI představí nový Radeon. pak uvidíme :-)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
takže na nějaké chytré "povídačky" o tom, že je vlastně jedno, kolik TMU versus Pipelines karta má bych si počkal až ATI představí nový Radeon. pak uvidíme :-)
Odpovědět0 0
mě to přijde, že je to jenom špatně napsaný, taky mi nejde dohromady těch 24 pipelines a 32 TMU, Já bych spíše řekl že to je 16 ipelines + 8 vertex pipelines = 24 "pipelines" total no a každá z těch 16 pipelines má dvě texturovací jednoky , což je 2 x 16 =32 TMU
pokud by těch 24 /pipelines/ bylo "dynamických", tak by ten počet TMU musel být 48 a ne 32.
je to trochu uhozený............
pokud by těch 24 /pipelines/ bylo "dynamických", tak by ten počet TMU musel být 48 a ne 32.
je to trochu uhozený............
Odpovědět0 0
RGSS použitý u Voodoo 5 5500 (2x 4x) a Voodoo 5 6000 (2x 4x 8x) patří dodnes k referenčnímu FSAA a zatím se ho nepodařilo žádnému výrobci překonat, pokud hovoříme pouze o samotném FSAA bez Anizotropního filtrování, které Voodoo 5 5500 neumělo....
VSA-100 používá vlastní metodu RGSS (supersamplingu), která je specifická tím, že nedochází k přepočítávání vzorků ve vašším rozlišení a následnému přepočítání do nižšího zvoleného rozlišení jako u Nvidie nebo ATi, ale namísto toho VSA-100 čip vytvoří "kopie" renderovaného obrazu, které jsou v tomtéž rozlišení jako je vámi zvolené rozlišení na monitoru, a z těchto "kopií" (subsamplů) složí výsledný obraz využívajíc přitom tzv.akumulační buffer (T-Buffer). Předtím však navzájem tyto jednotlivé "kopie" (subsamply) pootočí ( proto RGSS ) o určitý úhel.Toto vše se děje čistě hardwarově uvnitř čipu VSA-100, bez jakékoliv asistence softwaru.Protože těchto "kopií" (subsamplů) je více než jeden, 2-8 podle zvoleného FSAA, jedná se vlastně o multisampling, který ale ve výsledku ústí v určitou formu supersamplingu.Takto FSAA u Voodoočka funguje. http://www.firingsquad.com/hardware/multisamp/
8x FSAA vypadá na Voodoo 5 6000 úžasně, bohužel s velkým dopadem na výkon, nicméně je potřeba si uvědomit, jaký výkon mají jednotlivé čipy dnes a jaký výkon měl samotný VSA-100 chip, pracující na 166 Mhz.Pokud by dnes takový čip měl více renderovacích pipeline a pracoval třeba na 500Mhz, tak by to asi bylo o něčem jiném.............
Nicméně i při 8xFSAA by běžela hra na Voodoo 5 6000 v akceptovatelném framerate, tak okolo cca 40fps .
Viper
VSA-100 používá vlastní metodu RGSS (supersamplingu), která je specifická tím, že nedochází k přepočítávání vzorků ve vašším rozlišení a následnému přepočítání do nižšího zvoleného rozlišení jako u Nvidie nebo ATi, ale namísto toho VSA-100 čip vytvoří "kopie" renderovaného obrazu, které jsou v tomtéž rozlišení jako je vámi zvolené rozlišení na monitoru, a z těchto "kopií" (subsamplů) složí výsledný obraz využívajíc přitom tzv.akumulační buffer (T-Buffer). Předtím však navzájem tyto jednotlivé "kopie" (subsamply) pootočí ( proto RGSS ) o určitý úhel.Toto vše se děje čistě hardwarově uvnitř čipu VSA-100, bez jakékoliv asistence softwaru.Protože těchto "kopií" (subsamplů) je více než jeden, 2-8 podle zvoleného FSAA, jedná se vlastně o multisampling, který ale ve výsledku ústí v určitou formu supersamplingu.Takto FSAA u Voodoočka funguje. http://www.firingsquad.com/hardware/multisamp/
8x FSAA vypadá na Voodoo 5 6000 úžasně, bohužel s velkým dopadem na výkon, nicméně je potřeba si uvědomit, jaký výkon mají jednotlivé čipy dnes a jaký výkon měl samotný VSA-100 chip, pracující na 166 Mhz.Pokud by dnes takový čip měl více renderovacích pipeline a pracoval třeba na 500Mhz, tak by to asi bylo o něčem jiném.............
Nicméně i při 8xFSAA by běžela hra na Voodoo 5 6000 v akceptovatelném framerate, tak okolo cca 40fps .
Viper
Odpovědět0 0
to je ale spíše otázka přístupu k danému problému, než neschopnosti napsat správné ovladače ! Každá společnost, včetně samotné Nvidie, má po uvedení nového produktu problémy s ovladači a téměř půl roku trvá, než se vše optimálně vyladí. I z tohoto důvodu je vlastně půlroční cyklus uvádění nových grafických na trh vlastně nesmyslný !!! Než firmy vůbec stačí napsat bezproblémové ovladače a než vývojáři začnou používat nové vlastnosti karet ve svých hrách, tak to trvá zatraceně dlouho.
U XGI bude hodně záležet na přístupu, zkušenosti s ovladači už rozhodně mají :-)
Viper
U XGI bude hodně záležet na přístupu, zkušenosti s ovladači už rozhodně mají :-)
Viper
Odpovědět0 0
Nejvýkonnější grafické karty od XGI s názvem Volari Duo jsou zvláštní tím, že stejně jako kdysi neblaze proslulá Voodoo5, i tyto karty budou integrovat dva GPU na jedné desce.
Proč neblaze proslulé Voodoo 5 ??? Je pravdou že, se Voodoo 5 opozdilo oproti původnímu uvedení na trh, ale pořád to byl druhý nejrychlejší akcelerátor na trhu po GeForce 2 GTS ! Voodoo 5 sice nemělo T&L jednotku, ale v době jeho uvedení na trh to bylo stejně jedno, protože prakticky neexistovaly herní tituly, které by z T&L dokázaly něco využít, kromě Giants Citizen Cab., která byla "těžce" optimalizovaná pro GF 2 GTS.
Jinak v porovnání z GF 2 GTS kartě Voodoo 5 nic nechybělo a jestliže byla v benschmarcích GF 2 GTS o něco lepší, tak v reálu, ve hrách samotných, byl tento rozdíl prakticky nepostřehnutelný a to nemluvím o zapnutém FSAA, kde bylo naopak Voodoo 5 rychlejší než GF 2 GTS !
A že mělo Voodoo 5 napájecí konektor ? A co ? vždyť také byly na kartě dva čipy. Dnes Ati nebo Nvidia také používá napájecí konektory na svých kartách přesto, že čipy jsou vyráběny lepšími výrobními procesy a na kartě je používán pouze jeden čip....
Myslím, že Voodoo 5 "proslulo" něčím úplně jiným . Na co se dnes zapomíná je to, že to bylo právě Voodoo 5, které způsobilo "revoluci" v používání FSAA. A to že i dnes po třech letech od uvedení Voodoo 5 patří 3dfx metoda FSAA stále mezi nejlepší,o tom není pochyb.Tímto Voodoo 5 opravdu proslulo monohem více, ale na to se již jaksi zapomělo........
Viper
Proč neblaze proslulé Voodoo 5 ??? Je pravdou že, se Voodoo 5 opozdilo oproti původnímu uvedení na trh, ale pořád to byl druhý nejrychlejší akcelerátor na trhu po GeForce 2 GTS ! Voodoo 5 sice nemělo T&L jednotku, ale v době jeho uvedení na trh to bylo stejně jedno, protože prakticky neexistovaly herní tituly, které by z T&L dokázaly něco využít, kromě Giants Citizen Cab., která byla "těžce" optimalizovaná pro GF 2 GTS.
Jinak v porovnání z GF 2 GTS kartě Voodoo 5 nic nechybělo a jestliže byla v benschmarcích GF 2 GTS o něco lepší, tak v reálu, ve hrách samotných, byl tento rozdíl prakticky nepostřehnutelný a to nemluvím o zapnutém FSAA, kde bylo naopak Voodoo 5 rychlejší než GF 2 GTS !
A že mělo Voodoo 5 napájecí konektor ? A co ? vždyť také byly na kartě dva čipy. Dnes Ati nebo Nvidia také používá napájecí konektory na svých kartách přesto, že čipy jsou vyráběny lepšími výrobními procesy a na kartě je používán pouze jeden čip....
Myslím, že Voodoo 5 "proslulo" něčím úplně jiným . Na co se dnes zapomíná je to, že to bylo právě Voodoo 5, které způsobilo "revoluci" v používání FSAA. A to že i dnes po třech letech od uvedení Voodoo 5 patří 3dfx metoda FSAA stále mezi nejlepší,o tom není pochyb.Tímto Voodoo 5 opravdu proslulo monohem více, ale na to se již jaksi zapomělo........
Viper
Odpovědět0 0