Komentářů: 22, score 0.4 | Svět mobilně: 4/0.0
Účast v Expertiádách: 4 (přehled)
Účast v Týdenních šancích: 22 (přehled)
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 29.12.2022 s hodnocením -2:
Proč v článku uvádíte auto s tak extrémní spotřebou? Aby vám to líp vycházelo?
Masová elektromobilita má v současnosti hned několik slabin. Např. závislost na Číně, potřeba kompletní přeměny infrastruktury a služeb. Přesně tohle řeší syntetické palivo. Pokud započítáte náklady na tohle, najednou náklady na výrobu SP nevypadají tak špatně.
V ČR máme 6,4 milionu aut. Kde vyrobíme potřebnou elektřinu a jak ji k těm elektroautům dostaneme? Se SP náklady na tohle nevzniknou.
Masová elektromobilita má v současnosti hned několik slabin. Např. závislost na Číně, potřeba kompletní přeměny infrastruktury a služeb. Přesně tohle řeší syntetické palivo. Pokud započítáte náklady na tohle, najednou náklady na výrobu SP nevypadají tak špatně.
V ČR máme 6,4 milionu aut. Kde vyrobíme potřebnou elektřinu a jak ji k těm elektroautům dostaneme? Se SP náklady na tohle nevzniknou.
Komentář z 29.12.2022 s hodnocením -1:
"A ty fungují bez energie?"
Budete se možná divit, ale vlastně ano. Viz: https://www.osel.cz/12420-co2rail-promenuje-zeleznicni-vozy-na-mobilni-lapace-oxidu-uhliciteho.html
K té efektivitě už vám odpověděl HoCh v 15:42.
Budete se možná divit, ale vlastně ano. Viz: https://www.osel.cz/12420-co2rail-promenuje-zeleznicni-vozy-na-mobilni-lapace-oxidu-uhliciteho.html
K té efektivitě už vám odpověděl HoCh v 15:42.
Komentář z 29.12.2022 s hodnocením -1:
Ok. Výběr auta beru.
Co se mi ovšem nelíbí, že počítáte s elektřinou, kterou spotřebuje testovací zařízení. I podle článku je zřejmé, že počítají s vyšší efektivitou v dalších fázích vývoje. Značnou část energie ušetří určitě i tím, že nebude potřeba těžit CO2 z okolního vzduchu. K získávání CO2 se např. používají speciální vagóny. Takto získané CO2 momentálně chtějí přímo ukládat do země. Toto by bylo mnohem lepší využití. Tudíž těch 25 Temelínů nebude reálně potřeba. Stejně jako nákup surovin v Číně, změna infrastruktury, potřeba ekologické likvidace...
Co se mi ovšem nelíbí, že počítáte s elektřinou, kterou spotřebuje testovací zařízení. I podle článku je zřejmé, že počítají s vyšší efektivitou v dalších fázích vývoje. Značnou část energie ušetří určitě i tím, že nebude potřeba těžit CO2 z okolního vzduchu. K získávání CO2 se např. používají speciální vagóny. Takto získané CO2 momentálně chtějí přímo ukládat do země. Toto by bylo mnohem lepší využití. Tudíž těch 25 Temelínů nebude reálně potřeba. Stejně jako nákup surovin v Číně, změna infrastruktury, potřeba ekologické likvidace...
Nejvíce přínosné komentáře