Skoda, ze s tim neprisli o dva roky drive, kdy se nedaly sehnat pomalu jakekoliv karty a lowend v podstate nebyl. Mohli na tom vydelat a etabloval by se treti vyrobce grafickych karet a zvetsil konkurencni tlak. V aktualnim trhu podle me nemaji sanci uspet.
Presne, "Compared to what?"
Kdyz se to srovna s pouhou elektrinou, tak uhelna elektrarna jede tak na 42% ucinnost, pak ztraty ve vedeni, ztraty pri nabijeni baterie, samovolne vybijeni necinne baterie. Samotna efektivita elektromotoru je variabilni 50-100%, dejme tomu 60% pri typicke jizde a nizkemu vytizeni motoru.
Nevim no, zabyvam se vypocty ekologicnosti hybriudu a elektromobilu od roku 2011 a zatim me nic nepresvedcilo o tom, ze by to bylo v necem vyrazne ekologictejsi. Jedina neoddiskutovatelna vyhoda je pro lidi z mesta, ze jim klesnou lokalni emise (ktere vzniknou jinde) a hluk v pomalych zonach. Urcite to zvysuje kvalitu zivota, ale nenazyval bych to "ekologictejsi". Mimochodem, mikrocastice z pneumatik, celkem vyznamna polozka lokalniho znecisteni, jsou naopak vyssi kvuli vyssi hmotnosti elektro automobilu. Cenove to vychazi lepe jen diky tomu, ze na to ZATIM nejsou uvalene stejne dane jako na benzin/naftu, naopak to danovi poplatnici jeste dotuji.
V podstate takovy plugin hybrid... Nebo se delaji auta se spalovacim motorem, ktery jen nabiji baterii a pohonne ustroji je ciste elektro. Jedno takove (Audi RS Q e-tron) bylo fakt uspesne na Dakaru. Kdyby se do toho dala vetsi baterka na nabijeni v noci...
Nicmene nevyhoda tohoto reseni je cena a velikost. Kdyz se podivas na velikost, tak ta elektrocentrala/motor s nadrzi zabira pro 5kW vetsinou 60x60x60cm a vic. To je napriklad 200L z kufru pryc. Hmotnost (dalsich) 70+kg. Cena 20tis+, spis 30tis aby to bylo dost spolehlive do auta. To by 99% populace v aute nechtelo, jenom kvuli nejake nouzove situaci nekdy mozna.
Nejvíce přínosné komentáře
Kdyz se to srovna s pouhou elektrinou, tak uhelna elektrarna jede tak na 42% ucinnost, pak ztraty ve vedeni, ztraty pri nabijeni baterie, samovolne vybijeni necinne baterie. Samotna efektivita elektromotoru je variabilni 50-100%, dejme tomu 60% pri typicke jizde a nizkemu vytizeni motoru.
Nevim no, zabyvam se vypocty ekologicnosti hybriudu a elektromobilu od roku 2011 a zatim me nic nepresvedcilo o tom, ze by to bylo v necem vyrazne ekologictejsi. Jedina neoddiskutovatelna vyhoda je pro lidi z mesta, ze jim klesnou lokalni emise (ktere vzniknou jinde) a hluk v pomalych zonach. Urcite to zvysuje kvalitu zivota, ale nenazyval bych to "ekologictejsi". Mimochodem, mikrocastice z pneumatik, celkem vyznamna polozka lokalniho znecisteni, jsou naopak vyssi kvuli vyssi hmotnosti elektro automobilu. Cenove to vychazi lepe jen diky tomu, ze na to ZATIM nejsou uvalene stejne dane jako na benzin/naftu, naopak to danovi poplatnici jeste dotuji.
Nicmene nevyhoda tohoto reseni je cena a velikost. Kdyz se podivas na velikost, tak ta elektrocentrala/motor s nadrzi zabira pro 5kW vetsinou 60x60x60cm a vic. To je napriklad 200L z kufru pryc. Hmotnost (dalsich) 70+kg. Cena 20tis+, spis 30tis aby to bylo dost spolehlive do auta. To by 99% populace v aute nechtelo, jenom kvuli nejake nouzove situaci nekdy mozna.