Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.9.2015, Milan Šurkala, aktualita
Bitva mezi copyrightem a open source softwarem jde už dokonce i do aut. Byly diskuze, zda by software motoru neměl být otevřeně přístupný. EPA tyto návrhy smetla, jejich zpřístupnění by možná pomohlo dřív odhalit lež o emisích naftových vozů VW.
Fidel Kastrol (81) | 21.9.201519:02
... že požadovanou teorii ­(EU normy, ale i ostatní­) v praxi nezle provozovat. To ale normálně myslící človíček ví už dávno ­(viz udávaná spotřeba paliva­).
Jinak, jak tedy řeší automobilky zákaz editování softwaru, když se software řídící jednotky normálně edituje a vydělává se na tom ­(dokonce se zárukou; samozřejmě že ne zárukou automobilky­). V podstatě by automobilky mohly frimy upravující soft motoru zažalovat, nebo?
Odpovědět0  0
Destabilizator (45) | 21.9.20158:32
Souhlasim s kolegou vyse. Je videt, ze i vyrobci se ­(uz dlouho­) nehodlaji nebo uz ani nemuzou ohnout hloupym EURO eko ­"normam­", ktere se jen zprisnuji a to je tak vsechno.
I moje 15 let stare auto opatrene motorem, ktery navrhla Yamaha na svem vrcholu, ma vzduchovou pumpu, ktera fouka vzduch do vyfuku, aby se naredily spaliny...
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4981) | 21.9.20158:46
Proč mluvíte o EURO normách, když problém byl porušování emisních limitů v USA? :­-)
Odpovědět0  0
Destabilizator (45) | 21.9.20158:50
Protoze je to stejne, jen s jinou nalepkou...
Odpovědět1  0
easyrider_svk (84) | 24.9.201513:05
posledne 2 euronormy riesili len hladinu NOx ,CO2 je od EURO 4 rovnake ...teda ak sa nemylim
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1651) | 20.9.20159:55
kam vedou neustále se zpřísňující emisní normy, stanovované zákonodárci, kteří nemají ani ponětí o fyzikálních možnostech. A jako všechno, co souvisí s takzvanou ekologií ­- ve skutečnosti s ekologistickým aktivismem, zneužitým pro tvorbu nových obchodních možností ­- je to cesta do pekel a k ničení životního prostředí.

Stačí se podívat na FAP, tedy filtry pevných částic u turbo nafťáků. Za životnost motoru se v nic spálí cca 6­-8 kg sazí. To zní krásně ­- dokud si neuvědomíte, že se spalují po zlomcích gramu a za tu dobu se na jejich spálení ve FAP spotřebuje asi 2000 litrů motorové nafty ­- což zamoří prostředí řádově víc, než ty saze. Ale je to skvělý kšeft, tahající peníze z kapes uživatelů.

Stejným svinstvem je nahrazování spolehlivých benzinových motorů s většími objemy válců turbopidimotorky. Jejich životnost je totiž poloviční až třetinová. Musí se tedy vyrobit, prodat a zaplatit zhruba o 60% automobilů víc. Co jejich výroba udělá s ekologií ­- počínaje těžbou surovin­- nikoho nezajímá. Jen když ubyde pár gramů kysličníku uhličitého, který se na skleníkovém efektu atmosféry podílí nějakými setinami procenta.
Odpovědět8  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.