Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
Ač se to mnohým zdá jako nesmyslné, zejména mladší generace je odkojená na předplatných za služby a za ni považují mnohdy i auto. Předplatné (resp. operační leasing) zažívá boom a Volvo chce v úspěšném tažení pokračovat.
kazaxx (321) | 22.2.202311:59
Az budou vsechna auta na elektricky pohon, nejspis tohle bude jedina moznost jak mit ­(udrzovat­) osobni auto.
Odpovědět0  1
zzw30 (229) | 22.2.20239:51
Tak předplatné nějaké služby, nebo pronájem formou operáku? Nějak se v tom ztrácím.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5149) | 22.2.202310:02
Operativní leasing je předplatné na auto, je to totéž.
Odpovědět0  0
zzw30 (229) | 22.2.202312:46
a já myslel, že předplatné znamená, že si něco před­-platím a pak využívám? Oproti pronájmu kdy využívám, ale postupně splácím­/platím.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5149) | 22.2.202312:56
Nepleťte si operativní leasing a finanční leasing, to jsou dvě různé věci. Při operativním leasingu auto nesplácíte jako u finančního ­(nezůstane Vám­), nicméně některé firmy možnost odkupu umožňují.
Odpovědět1  0
Budman (273) | 22.2.202315:33
Já jsem spíš zvědavý na budoucnost těchto pronájmů, protože to opravdu vypadá, že to jde tímto směrem a v budoucnu to úplně nahradí osobní vlastnictví. Ale v tu chvíli vyvstane jeden zajímavý problém ­- co s těmi vozidly po skončení plánované životnosti v rámci předplatného­/operativního leasingu? Dnes se tato vozidla odprodávají do bazarů, ale pokud se osobní vlastnictví aut bude výrazně omezovat, tak i tento trh bude mizet a v tu chvíli tady budeme mít stále rostoucí množinu aut ojetých tak, že je již nebude možné pronajímat, ale stále pojízdných a proti tomu bude stále zmenšující se skupina potenciálních kupců těchto ojetin
Odpovědět0  0
Akulacz (316) | 22.2.202317:53
Tak třeba se bazary přeorientují na pronájem vraků, jen třeba zavedou nějakou spoluúčast na servis, aby je to nesežralo...
Nebo se holt auto ekologicky po pár letech sešrotuje až třeba baterie nebude v dobré kondici a zbytek bude mít málo displejů a dalších serepetiček aby se vyplatilo cálovat za výměnu...
Pokud ta auta nebudou v osobním vlastnictví, tak předpokládám že jejich životnost dost klesne, jak to je třeba vidět u mnohých služebních .
Odpovědět0  0
zzw30 (229) | 23.2.20237:52
Na operák máme celou flotilu. Ale nepředplácíme si ty auta, my si je pronajímáme, a některé se pak do firmy odkoupí. Pořád ale nechápu kde se bere to předplácení, když to přeci není předplácení?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5149) | 23.2.20238:11
"Ale nepředplácíme si ty auta, my si je pronajímáme­"

Ale jaký je mezi tím rozdíl? Pronájem = předplatné. Dva různé názvy pro tu samou věc. Pravidelná měsíční splátka něčeho ­(zpravidla na předem určenou dobu­), co můžete používat jen po dobu placení. A je jedno, zda je to streamovací služba, Photoshop, nový iPhone, internetové připojení nebo auto. Místo jednorázového nákupu platíte každý měsíc a jakmile platit přestanete, věc nemůžete používat ­(na rozdíl od splácení, kde si věc nepronajímáte, ale jen jste jednorázový nákup rozvrhl do více plateb, finanční leasing je pak něco mezi tím­). Rozdíly mohou být pak mezi tím, kdy je to fyzická věc a kdy SW nebo infrastruktura ­(u fyzické věci dohodnuté období významně ovlivňuje výši platby­), ale pořád je to totéž.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.