Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
Volvo představilo nové elektrické SUV EX90. Novinka se může pochlubit velkým 111kWh akumulátorem a velkorysým dojezdem, má také lidar a pokročilé jízdní asistenty včetně vyhodnocování pozornosti řidiče. Místo zde našla architektura Nvidia Drive.
styxik (14) | 10.11.202218:35
Mám EV a FVE. Zrovna tenhle koncept Volva mě neoslovil, ale takový Rivian R1T by byl pro moji práci ideál. Bohužel než se tu ukáže....
Odpovědět0  1
Bison (877) | 10.11.202214:55
Pri tejto hmotnosti si už treba všímať nosnosť mostov po trase do práce .
Odpovědět5  1
wrah666 (6205) | 10.11.202219:45
Kdyby jen mosty, budou trpět celé silnice. Místo aby se razilo co nejlehčí auto s nejmenší spotřebou energie bude pohodička, třítunová kráva...
Odpovědět1  1
DarkRichelieu (1232) | 11.11.20227:57
Takhle si to vylobbovali automobilky, kdy pro ně bylo výhodnější stavět velká drahá auta s většími emisemi, než malá levná auta s nižšími emisemi. Tabulkově je ale malé lehké auto dražší na pokutách, než to těžké hovado. Automobilkám to ale došlo pozdě, nebo to byl záměr ­(deautomobilizace populace­) čert ví, ale cesta zpět už není. Auta na syntetická paliva, nebo na vodík, je už pozdě. Tlačí se elektroauta a ten zbytek je jen v rámci prototypů, v myslích snílků nebo jen pokus co bude stejně ukončen.
Odpovědět0  2
wrah666 (6205) | 11.11.20228:38
Nějak nevěřím, že by si kapři dobrovolně vypustili rybník. Zatím to spíš vypadá na stav, že žádná deautomobilizace nenastane. Jen to bude trochu dražší, takže zákazníky pěkně podojí, ale lidičkové si vezmou větší půjčku... A pro automobilky to bude mít neskutečný bonus: Ojetina starší 10 let nebude existovat. A vsadil bych se, že dosáhnou ještě lepších výsledků. ­(Tj že většina ani těch 10 let nevydrží­) Ekologická zátěž maximální, ale prachy, prachy, prachy.
Odpovědět0  2
DarkRichelieu (1232) | 11.11.20229:10
Naprostá většina lidí si nemůže dovolit koupit nové auto, jezdí v ojetinách a ti co si to koupily tak to bylo pod 500.000. Elektromobil se 150.000 km je drahá sranda a nová baterka ještě dražší. Tudy cesta nepovede. Pak tu byla velká část zákazníků co auta střídala, protože je dobře prodali dál a ti je prodali..., a ti je prodali,...a tak dále až to šlo do šrotu. Pokud z trhu zmizí 2­/3 těchto aut bude to katastrofa nejen pro automobilky. Kapři si vypustí rybník, pokud budou věřit, že je tam další větší rybník, jenže elektromobily se nedostanou na cenu spalovacích aut, určitě ne tím že budou zlevňovat. Takže víra v levnou elektromobilitu pohřbí celý autoprůmysl, jediné co může přijít je zázrak v baterkách a modernizace elektrosítě, kterou nikdo nechce investovat. Infrastruktura se bude muset modernizovat, být hodně chytrá. Protože pokud by se zázrak konal a na každé střeše by bylo FVE a parkovalo tu tolik elektromobilů jako teď spalováků, tak stabilizace síťě by šla jedině s každým autem napíchnutým na nabíječku. Jo určitě by z toho zvlhlo kdejákému aktivistovi s levným lepidlem na ruce co je jakoby chycen na stěnu, ale je to extrémně, extrémně drahé a podle mě je reálnější utopie.
Odpovědět1  2
madpavel (372) | 10.11.20227:17
Automobilky se ohání bezpečností různých asistentů, ale potom tam dají ohromnou obrazovku, která se na hovno ovládá a bezpečnost jde rázem do kopru, když čas strávený nastavováním na obrazovce versus na tlačítkách je mnohem delší.
Doufám, že do doby než budu kupovat nové auto, je tento trend přejde, protože ten hnus v žádném případě nechci.
Odpovědět10  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.