3Dfx se snažila řešit nedostatek Voodoo 2 čipem Voodoo Banshee, který z Voodoo 2 vychází. Je však ochuzen o jednu texture jednotku (což se projeví pouze v několika málo multitexture hrách) a navíc obsahuje 2D jádro. Výkonově je Banshee srovnatelný s Voodoo 2 (spíš mírně slabší než lepší).
3Dfx se samozřejmě snaží jít s dobou, takže pracuje na novém 2D/3D čipu, který nazvala v duchu tradice Voodoo 3. Už dříve 3Dfx oznámila (viz. zde), že tento připravovaný čip bude k dispozici ve trojím provedení - Voodoo 3 2000, Voodoo 3 3000 a Voodoo 3 3500, které se od sebe budou lišit pracovní frekvencí a frekvencí RAMDAC převodníku. Voodoo 3 bude podporovat AGP 2x (Banshee podporuje pouze AGP 1x, což je pochopitelné, uvážíme-li, že vychází z Voodoo 2, který o AGP 2x nic neví).
Tím však ještě rodina Voodoo 3 nekončí, 3Dfx nedávno oznámila, že plánuje ještě výkonnější variantu Voodoo 3 - 4000. Nic moc bližšího se zatím neví, jen to, že čtyřtisícovka by měla podporovat AGP 4x, čímž se staví do role přímého konkurenta Riva TNT2. AGP 4x zatím žádný ze stávajících čipsetů základních desek nepodporuje, prvním by měl být intelovský Camino. Právě s uvedením tohoto čipsetu letos v létě se bude 3Dfx snažit sladit uvedení Voodoo 3 4000. Ovšem Voodoo 3 4000 bude samozřejmě pracovat i na standardu AGP 2x. A ještě jedna zajímavost, Voodoo 3 4000 bude i ve verzi pro PCI.
Podle Sharky Extreme