Voxel Ray Casting: příští generace grafiky?
16.11.2009, Petr Štefek, článek
O společnosti id Software nebylo dlouho slyšet a nyní k nám přichází s horkou novinkou v podobě vyvíjeného grafického enginu (respektive způsobu zobrazování) s názevm Voxel Ray Casting. Tento způsob zobrazování je do jisté míry revolučnější než ray tracing, takže si o něm pojďme popovídat blíže.
Kapitoly článku:
Voxel Ray Casting je možnou náhradou za stále kralující rasterizaci, která i přes svůj vývoj naráží na značné limitace, které se ovšem zatím daří eliminovat různými vylepšeními, takže hráč příliš netrpí. Hráč by ovšem rád viděl fotorealistickou grafiku s opravdovým virtuálním světem se vším všudy. Kdy se toho dočkáme a kdo nabídne alternativu, která bude přijata, je zatím ve hvězdách. Samotné grafické karty se stávají více programovatelnými a jejich primární funkce co by hardwarového rasterizérů bude ustupovat do pozadí.
Voxel Ray Casting ovšem přes všechna fakta zůstává experimentální technikou, která v budoucnu může udělat podstatný krok k reálnější geometrii (větší komplexnost). Prezentace id Software je prozatím ve stavu příslibů než že bychom viděli reálné výsledky v podobě realtime prezentace. Společnost má nyní v rukávu svůj dlouho vyvíjený grafický engine idTech 5, takže zbrusu nového engine se můžeme dočkat až za pár let. Přesto, že o Johnu Carmackovi ve spojitosti se současnými hrami nebylo v poslední době příliš slyšet, tak tyto proslovy a prezentace o Voxel Ray Castingu nemůžeme brát na lehkou váhu. Společnost má dlouholeté zkušenosti v oboru a docela dobře může Voxel Ray Casting konkurovat Ray Tracingu.
Rage (id Software)
Na příští rok se můžeme těšit na připravovanou hru Rage, kterou bude pohánět právě zmiňovaný engine idTech 5. První ukázky vypadají velmi dobře a určitě to bude jedna z her, které budou moci konkurovat Crysis 2 na vyvíjeném CryEngine 3. Tento engine bude samozřejmě plně podporovat postupně přicházející DirectX 11 hardware a je velmi pravděpodobné, že majitelé DirectX 10 hardware přijdou o některé grafické vymoženosti těchto her, stejně jako tomu bylo v případě DirectX 9 vs. DirectX 10. Každopádně nás z pohledu herní grafiky čeká mimořádně zajímavé období.
Zdroje: Tom's Hardware, FiringsSquad, Wikipedia
Voxel Ray Casting ovšem přes všechna fakta zůstává experimentální technikou, která v budoucnu může udělat podstatný krok k reálnější geometrii (větší komplexnost). Prezentace id Software je prozatím ve stavu příslibů než že bychom viděli reálné výsledky v podobě realtime prezentace. Společnost má nyní v rukávu svůj dlouho vyvíjený grafický engine idTech 5, takže zbrusu nového engine se můžeme dočkat až za pár let. Přesto, že o Johnu Carmackovi ve spojitosti se současnými hrami nebylo v poslední době příliš slyšet, tak tyto proslovy a prezentace o Voxel Ray Castingu nemůžeme brát na lehkou váhu. Společnost má dlouholeté zkušenosti v oboru a docela dobře může Voxel Ray Casting konkurovat Ray Tracingu.
Rage (id Software)
Na příští rok se můžeme těšit na připravovanou hru Rage, kterou bude pohánět právě zmiňovaný engine idTech 5. První ukázky vypadají velmi dobře a určitě to bude jedna z her, které budou moci konkurovat Crysis 2 na vyvíjeném CryEngine 3. Tento engine bude samozřejmě plně podporovat postupně přicházející DirectX 11 hardware a je velmi pravděpodobné, že majitelé DirectX 10 hardware přijdou o některé grafické vymoženosti těchto her, stejně jako tomu bylo v případě DirectX 9 vs. DirectX 10. Každopádně nás z pohledu herní grafiky čeká mimořádně zajímavé období.
Zdroje: Tom's Hardware, FiringsSquad, Wikipedia