tato generacia VR zanikne rovnako ako 3D v televizoroch - nieje obsah a zlozito sa to pouziva. Naozajstne VR bude, ked si clovek sadne do kresla a vnimanie bude nahradene priamym napojenim do mozgu - ze nebudem pozerat ocami ale budem vidiet, nebudem chytat prstami ale budem citit.. nieco ako matrix. Potom clovek moze behat po luke a nahanat psa, alebo stat na vrchu Burj Khalifa.. len sa treba pripravit na to, ze jeho telo bude reagovat rovnako ako keby tam fakt stal..
Odpovědět0 1
VR tak jak je postaven je úplně na nic a podle mě ho ani pornoprůmysl nezachrání a zde to má VR hodně rozjeté. Jenže chybí tříselný nástavec :) . Dokud nepropojí víc virtuální svět s tím reálným, tak z toho bude lidem akorát tak blbě a budou padat na hubu. Pokud bych si nasadil brýle a skrz ně vnímal svůj svět s jen třeba dokreslenou postavou a překlesleným "pozadím" mého obýváku, tak to nebude fungovat. Jenže na to potřebuji výkon UI serveru a s tím spojené programy. Takže to je hudba budoucnosti a dostupnosti VR jako služby ne jako předražený hardware bez výkonu.
Odpovědět0 0
On je to spis takovy zacarovany kruh.
VR neni levna a tak neni masova zalezitost.
Lepsih her/aplikaci je malo protoze se vyvojarum nevyplati delat pro tak malou komunitu.
Kdyby mel VR kazdy urcite by byli i lepsi hry/aplikace.
Stejne tak kdyby bylo VR vice masove rozsirene tak by bylo vice vyrobcu a ten HW by se take posouval rychleji kupredu.
Odpovědět2 0
Myslím, že je ještě dost lidí (jako třeba já), kteří jsou z takových věcí nadšení a byli by ochotní si to do 8-10 tisíc pořídit (jak se říkalo na začátku). Ale realita byla jiná a 20.000 je pro mě zkrátka moc.
Měli by to ale zkusit a ty headsety rozdávat zadarmo. Pak by se vidělo, jestli měl pravdu a nebo ne (počítač si k tomu dodám vlastní). :)
Podle mě je to ale spíš tak, jak tady uvádí Sniper_.
Odpovědět0 0
Nedám 20 tisíc za headset, pro který není obsah. I pro indie vývojáře je to hodně peněz. Velcí vývojáři zase obsah pro VR nevyvíjí, protože nejsou konzumenti...
Je třeba si uvědomit, že VR bude asi vždy jen jako doplněk k monitoru. Monitor to nikdy nenahradí, stejně jako gamepad nikdy nenahradí klávesnici.
Sedět 8+ hodin s VR headsetem asi nejde, to je tak na nějaký oční zánět. Nemluvě o tom, co to udělá s kvalitou zraku...
Odpovědět0 0
Ani dostatek her, ani levný headset neřeší dva dost podstatné problémy:
A) Výkon. Vykreslujete dva obrazy naráz, potřebujete podstatně výkonnější grafickou kartu i procesor. Čím nadupanější hra, tím to bude potřebovat silnější počítač.
B) Kinetóza. Oči ve vr setu vidí pohyb, střední ucho ho nevnímá, mozek dostává odlišné údaje a nesedí mu to. Výsledkem je, že se velké spoustě lidí zvedá žaludek. Ano, efektu pomáhá to, že je obraz cukavý a mizerný, ale jeho podstata je fyziologická a patrně nepůjde zcela vyřešit nikdy.
PS: za kosmonauty se vybírají mimořádně odolní jedinci. Měsíce cvičí na centrifuze, trenažérech a podobně. A i těch má nemalé procento za běztíže problémy, než si zvyknou. Je to stejný efekt. Jenže oni se nevrací po hodině do reality.
Odpovědět0 0
Nemám pochyb o tom, že výrobci CPU a GPU by poptávku po výkonnějším HW dokázali uspokojit.
Odpovědět0 0
I já o tom nemám pochyb. Velmi rádi by je vyráběli a prodávali. Akorát zákazníkům se z nějakého důvodu nechce na pár hodin použití týdně koupit nové pc za řekněme 35+tisíc, když staré slouží a běžnou hru si na něm zahrají :)
Odpovědět1 0